Folkens, nå skjer det, på virkelig!

Siden batterinivået er faretruende rødt, så har jeg INGEN tro på at jeg kommer til å stå opp i halv fem-tiden i morgen tidlig før jeg drar på jobb for å skrive  at ETTER NESTEN 20 ÅR PÅ FULL GUFFE, (bortsett fra et par velferdspermisjoner i forbindelse med begravelse i alt for nær familie), ER DETTE MIN ALLER SISTE DAG SOM SJEF!

Siden jeg heller aldri noen sinne skriver blogginnlegg ferdig når jeg “har tid”, for så poste dem når anledningen er mer passende, så er jeg nesten nødt til å både skrive og poste innlegget nå i kveld. Slik er det å være “ærlig blogger, rett fra skrumplevra”!

 

Ikke for det, har som vanlig ikke så mye å fortelle, og det jeg faktisk har har jeg skrevet oppatt og oppatt i ukevis, for ikke å si månedsvis, nå:

 

ETTER NESTEN 20 ÅR PÅ FULL GUFFE, (bortsett fra et par velferdspermisjoner i forbindelse med begravelse i alt for nær familie), ER DETTE MIN ALLER SISTE DAG SOM SJEF!

 

“I dag” er altså lørdag 31. juli 2021. Jeg stiller, som vanlig, klokka 06:00, men tar meg den friheten, siden det liksom er min aller siste dag som sjef i restaurantbransjen, å gå hjem til Velsignelsen og Konemor ganske tidlig. (FØR fire i alle fall!)

 

Dere er sikkert lei dette gnålet mitt om denne æraen min som er over, men for meg er dette virkelig stort. Ikke minst fordi, (hvis jeg klarer å leve av nettbutikken), det kommer til å frigi så utrolig mye tid i løpet av en dag, en uke. I snitt vil jeg faktisk frigi halvannet døgn med våkentid pr uke. Det er veldig mye og jeg gleder meg til å bruke den tiden på Velsignelsen først og fremst, men også mine andre unger naturligvis, som Bortkommen Sønn. Planlegger å reise på besøk sørover til ham i høst. Skulle jo nedover, både i våres og  nå i sommer, men det skar seg hver gang. Ble sykevikar i stedet.

 

Nå, altså i morgen, (men som skrives i dag, som har blitt til kveld), er det altså slutt. Resten av min tid på Hoftepluss og FyFader blir som (en slags) vanlig ansatt. De nye eierne overtar, og de, sammen med butikksjefen og soussjefen Robin (Startet som utplasseringselev vinteren 2014, fikk sommerjobb og ble lærling høsten samme året. Til tross for en diktatorisk sjef fullstendig uten skrupler og mellommenneskelige egenskaper, så har han liksom bare blitt her. Heldigvis for oss, ha tror jeg er blant topp 5, kanskje til og med topp 3 av ALLE jeg noensinne har jobbet med i mitt liv!

 

Nok skryt, tilbake til meg, meg, meg! Kokkejævel trenger en pause nå. På mange måter kan du kanskje si at jeg har gitt alt, kanskje for mye, til Alta i løpet av disse to tiårene. Rik ble jeg aldri, men jeg har levd veldig godt likevel. Ufattelig mye morsomt har det vært. Blod, svette, tårer og tenners gnissel. Jeg har kost meg glugg i hjel. Helt fram til sommeren 2019.

 

Etter det har jeg bare holdt ut. Nå er det imidlertid over, for ETTER NESTEN 20 ÅR PÅ FULL GUFFE, (bortsett fra et par velferdspermisjoner i forbindelse med begravelse i alt for nær familie), ER DETTE MIN ALLER SISTE DAG SOM SJEF!

 

😀

 

Kulinarisk hilsen

Kokkejævel

Ansatt

 

 

41 kommentarer
    1. Klapp dæ sjøl på valgfri plass for det du har oppnådd i din karriere 😊👍👍 Vil ønsk dæ masse lykke te videre 🌞

    2. Det blir antagelig både godt og veldig rart. Noe av det vil kanskje bli savnet og noe slett ikke. Uansett er det viktig å ta grep og gjøre endringer når hardkjøret går ut over helsa og familielivet. Lykke til med nettbutikken! 🙂

      1. Ja, det var enten salg, styrt oppbud eller konkurs. Jeg hadde ikke klart to år til med det som skal til for suksess og videre utvikling. Glad vi fikk til salget i stedet for konkurs 😀

    3. 🥳lykke til videre i ditt nye liv. Håper du klarer å roe deg ned og ikke starte opp alt for mange nye prosjekter🙈. For noen blir det vil jeg tro. Nyt roligere dager med konemor og barna🥰

    4. Står respekt av avgjørelsen din , kos deg i din siste dag som sjef !! Nyt dagene fremover som sjef i eget liv med tid til konemor ,små og store onger . Ha en fin dag .

    5. Ja du har gjort mye i åran som har gått hær i Alta👌❤Huske spesielt “dåpen” av Ole Mathis Hætta, å bikinistuntet. Å seff da du plutseli ble bloggkonge å tilåme ga ut bok! Å æ huske kor go Ole Mathis Hætta va 1ste gangen æ smakte den på Alfa Omega. Go søknad etter kokk skrev du å som ble populær lande rundt. Da du ble Altas “Kokkejævel”. Passa vanvitti bra, for du e 1 jævelsk go kokk😅👌Ønske dæ å din lille familie 1 litt roligere å forhåpentligvis bedre helsemessig bedre fremtid nu🥰Go’helg!

        1. Sanne ord Asbjørn 🥰Takk for all liv å røre å go mat du har gitt oss i Alta i årevis, enda m alt du har gjennomgått. Respekt!👍🥰

    6. Ja du har gjort mye i åran som har gått hær i Alta👌❤Huske spesielt “dåpen” av Ole Mathis Hætta, å bikinistuntet. Å seff da du plutseli ble bloggkonge å tilåme ga ut bok! Å æ huske kor go Ole Mathis Hætta va 1ste gangen æ smakte den på Alfa Omega. Go søknad etter kokk skrev du å som ble populær lande rundt. Da du ble Altas “Kokkejævel”. Passa vanvitti bra, for du e 1 jævelsk go kokk😅👌Ønske dæ å din lille familie 1 litt roligere å forhåpentligvis bedre helsemessig bedre fremtid nu🥰Go’helg!

    7. Masse lykke til i “kose og ikke-sjef-modus”!! Jeg er litt spent på om du klarer å holde et normalt tempo i arbeidslivet i lengden. Tenk om du er smittet av det fryktelige “kjeeeeedelig-uten-yrkesrelaterte-utfordringer-viruset*? Det skal være uhelbredelig og det finnes visstnok ingen vaksine mot det heller 🤔😇

    8. Første ukene blir deilig,fordi du er så sliten. Så kommer det en tid hvor du føler deg så tom…Men så kommer du til å nyte tiden med familien og å kunne råde over fritiden din.Dette er min erfaring. Men det går bra og det går over.Nå nyter jeg livet !
      Nå må du ta tak i din egen helse🌺
      Ønsker deg og din familie alt godt.Kos dere😊🌺

    9. Lykke til som «sivil»! Dette blir godt for dere alle. Jeg snakker av erfaring. Mannen min var som deg men i en annen bransje. Deilig når han solgte og ble «sivil». Ønsker dere en riktig god helg! 😍

    10. Du fortjener å trykke litt på bremsen nå etter å ha gasset på i 20 år, så dette tenker jeg blir utrolig fint for deg og din familie. La din siste dag som sjef bli en fin dag og “kjenner” jeg deg rett, så lykkes nettbutikken din 100 %. Jeg har troen på deg. God natt og god helg 💪😊

    11. Lykke t vidre i livet me litt mindre gass og mere livsglede og omsorg for dine. D fortjene du👍 Dessuten syns æ d e modig gjort å plutselig ta livet på en annen vei. Og den veien du har valgt håpe æ gir dæ d livet du træng.❤

    12. Jeg vet hvilken lettelse det er å overlevere nøkkelen til et spisested til nye eiere. En virkelig herlig følelse å kunne danse ut gjennom dørene. Lykke til i det nye livet ditt🥰

    13. Gratulerer, og gratulerer til konemor og arvingene dine, dette blir nok fint for dere alle. Ta dere litt avbrekk, å slapp av litt, nyt familielivet
      Mvh Tone

    14. Høres ut som om dette er det riktige for deg nå, og at du gjør noe “nytt”. Som samtidig gir deg muligheten til å være tilstede for familien på det viset en vil. Kos deg på siste dagen, dette fortjener du 🙂

    15. Gratulerer med siste dag som sjef😎😎. Vet hva du sier😏😏 hadde og (heldigvis) min siste dag som sjef for 2 år siden. Dæsken det va deilig og kaste nøkkla og telefona og pca etter ny eiarn🥳🤩🥳🤩

    16. Lykke til videre i livet din “jævel” 😅😅
      Vi er nok mange som unner deg dette. Kos deg med familien din du, og det er nok mange som kommer til å handle på din nettbutikk, i allefall meg sjøl.

    17. Nyt siste dag som sjef og nyt at det er siste dag som sjef! (Hørtes fornuftig ut i mitt hode, men det er mulig noe skjedde på vei ut, som han sa, Ole Brumm)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg