For en dag!

Reklame | Kokkejævel

Det startet nokså brutalt. For andre dag på rad klarte jeg å forsove meg, men i dag var det potensielt langt mer alvorlig siden det er fredag og ukens desidert travleste jobbdag.

 

Teknisk sett forsov jeg meg ikke, for om jeg ikke skal skryte på meg at jeg var våken, så var jeg i alle fall bevisst, der jeg lå der på sofaen og hamret i telefonen hvert kvarter når vekkerklokka ljomet.

 

Kvart over seks var det en stemme som hvisket meg øret at jeg kanskje skulle sjekke vaktlista for dobbeltsjekke om det faktisk var klokka sju jeg skulle møte, nydusjet og pen, eller om det var 06:00. Jeg kan røpe at det var 06:00, førstvakta, som sto under mitt navn.

 

Jeg spratt opp av sofaen som en blekrosa, 135 kg tung, sprettball. Skvulpet litt fram og tilbake da jeg landet på ræv på gulvet, men fikk presset meg inn i de trange klærne, og klarte å stille på jobb, om ikke nydusjet, så i alle fall pen, 06:27.

 

Applaus!

 

07:00 kom Robin, og satte i gang med bagettsmøring. 10:00 så disken omtrent slik ut. Bildet er fra i går, for hadde over hode ikke tid til å svirre rundt og ta bilder. Det har virkelig gått i ett fra jeg kom til endt vakt klokka 14:00. Under normale omstendigheter var det så mye å gjøre at jeg  ville jeg vært der til i alle fall 18 for å hjelpe ansatatte og, kunder, men jeg presset kroppet til det ytterste for å i alle fall klare meg til vaktskifte, og det gjorde jeg.  Da klarte jeg knapt å stå på beina og bare dro. Først en tur på nettbutikken, der Christine holder på å gjøre klart til at folk kan komme å handle også der.

 

Ble der bare en liten time før jeg dro hjem, dusjet, la meg på sofaen og sovnet. Restitusjon.

 

Det er så fantastisk deilig at sommeren har kommet, og med den turister som skapet et voldsomt boost i omsetningen. Dere aner ikke hvor godt det er å se besdriftskontoen igjen vokse litt dag for dag, etter en ekstremt tung og vanskelig vinter. Nå føler jeg vi igjen har vind i seilene og jeg kan overlate en skinnene bedrift til de nye eierne.

 

Jeg kommer til å savne “kjøret” veldig. Svetten som renner nedover ryggen. De helt fantastiske kundene. Og de ikke like fantastiske. Ja, til og med de ufyselige kommer jeg til å savne.

 

Kunder er nemlig ikke en spesiell typer mennesker, men helt vanlige folk som deg og meg og de kommer i absolutt alle utgaver. Hvis jeg på tampen av min 30 år lange karriere i serveringsbransjen skal komme med et slags råd, så kan jeg røpe at det ikke lønner seg å være ufyselig og tverr som kunde. Du får ikke bedre service, pris eller hva det måtte være, det er det de blide som får. Mitt råd til deg, hvis du er av den ufyselige og tverre typen, skift taktikk! Enkelt og greit.

 

I morgen er det en ny dag, og denne gangen har jeg sjekket vaktlista på forhånd, og vet jeg har 6-vakta. Jeg kommer definitivt  ikke til å forsove meg!

 

Vil også, helt på tampen, få gi en diger digital klapp på skuldra til de ansatte som var på jobb i dag, for fy F for et arbeidslag! Absolutt alle gjorde, ikke bare en strålende innsats, men også en strålende jobb! Vi var en i manko i dag, det merkes, men likevel råkkekåkket sjappa så det ljomet i senteret. Veldig godt jobbet!

 

Der ble klokka 20:47. Døgnene løper fra meg. Det er så mye jeg ikke rekker å få gjort i løpet av dagen. Boka er ferdig designet, men vi har tid til 14. juli å finpusse detaljer, men har ennå ikke rukket å sette meg ned med den. Har selvfølgelig “bladd” litt i den, og den ser bare helt fantastisk ut. Stolt er jeg! Skal ikke be deg forhåndsbestille den signerte utgaven HER, men hvis du vil ha rabatert pris på  boka, hvis navn du skriker i desperat  fortvilelse hver eneste dag, “Hva skal vi ha til middag?”, så har du i alle fall muligheten. Boka kommer ut 3. september.

 

Folkens, ha en fantastisk fin helg!

 

Kulinarisk hilsen

Kokkejævel

Syvsover

 

 

 

 

 

 

9 kommentarer
    1. Boka er bestilt og betalt gleder meg til den kommer.Ha en strålende dag og god helg.😃🌞😎🤠

    2. Har bestilt boka for leeenge siden (les:forrige uke) Gleder meg masse 😊
      Kjedelig å forsove seg, men du var rask i vendinga 👍
      Hadde klokka mi på ringing kl 07.30 i morrest, men som en dame i sin beste overgangsalder (52,5) så våkna jeg til vanlig tid kl 06.00..
      Ha en strålende dag!

    3. Ser aldeles fantastisk ut! Forstår at det ligger mye arbeid bak… Jeg er på min siste dag i Lofoten, og har hatt et flott opphold sammen med datter og barnebarn.

      Min aller første ferie nordover , noe jeg egentlig er flau over å si så mye som jeg har reist ellers i verden.
      Men er garantert ikke siste gang. Og lykke til med boken forresten. Blir nok salgssuksess

    4. Så flott at pilen peker litt oppover nå! Som tidligere sjef for ca 50 ansatte er det utrolig deilig når alle gjør alt for at ting skal flyte så godt som mulig! Slapp heldigvis ansvaret for penger inn og ut.
      Legg deg tidlig og sov godt i natt. Så kanskje du våknet tidsnok til å rekke jobben. 😅💪💪🌞
      Ha en strålende kveld!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg