Forrige gang ble jeg pappa

Forrige gang jeg reiste alene ble jeg pappa. Artig historie å fortelle i konfirmasjonstalen. Han ønsket ikke å konfirmeres. Han ble ikke en gang døpt.

 

Sitter alene på Alta lufthavn og venter på flyet. Tenker tilbake da Datter og jeg satt her for litt over et år siden. Skulle feire 170-års dagen til mamma sin mann. Vi var sikker på at Kjærest ikke kom til å føde. Nesten ingen førstegangsfødende føder tre uker før tiden. Noen, men hva er oddsen liksom? Vi tok sjansen. Hanm er vel verdt tusenlappene som turen kostet. En flott mann som har betydd mye for min mor. Klart vi skulle komme. Dessuten koselig å reise bare Datter og meg. Vi tok sjansen!

 

Det skulle vi aldri gjort! Kjærest gikk i fødsel. Vi befant oss på en øy langt ute i havgapet i møre og romsadal uten fergefprnbindelse. Dessuten gikk det ingen fly vetrken fra ålesunf eller molde siden det vcar pinse!!!

 

Faen, boarding! Må gå, men enden på visa var at jeg ikke rakk fram i tide, men fy fader for en lkykke da jeg ENDELIG kom, dagen etter miraskelert. Herregud for noen fantastiske fjorten dager fvi fikk! <3

 

Må gå, køene r avslttes nå

27 kommentarer
    1. Men job dette er jo ingen hemmelighet at hun skal være mere hos moren. Dette vil jo være kjente fakta blant hennes venner og familiens venner og folk rundt omkring . Er det bedre da med hvisking og tisking “har du hørt at nå bor hun lite hos bloggeren : er det bedre for barnet at dette skal ties om når han skriver om livet? Dette ville også blitt et tema for folk som vet det,for han kritiseres jo for alt så jeg bare spør.

    2. Dette er ikke tilsynet for høy moral som sier, det er det Norges fremste innen barnepsykologi Barnepsykolog og professor ved Universitetet i Tromsø, Willy-Tore Mørk som sier følgende: Bloggere må tenke seg svært godt om dersom de eksponerer/utleverer barna i sosiale medier. På store bloggplattformer er det grunn til å være enda mer forsiktig.

      På en offentlig blogg ville jeg ikke trukket inn barna mine i det hele tatt. All forskning viser barn tar skade av å bli eksponert av profilerte/utagerende foreldre. Barna blir utsatt for trakassering, trusler vold og erting. Det må ikke nødvendigvis være negative reaksjoner utenfra, men at barnet selv blir flaue og misliker å bli eksponert/utlevert. Sitat slutt.

      Det er litt rart at du ikke skjønner at ved å utlevere deg selv til de grader vedrørende clicbaiten “Datter flytter” og avslutter med setningen “Datter, om du leser dette ikke ha dårlig samvittighet” involverer du din datter i aller høyeste grad, indirekte. Det er bare uendelig trist, og ikke bra i det hele tatt for barnet og offentliggjøre så personlige og såre tanker til titusenvis av vilt fremmede mennesker. Og til alle tenåringene på skolen og i nærmiljøet. Tisking og hvisking bak ryggen er ikke noe morsomt.

      Du hadde et bra innlegg om mobbing her forleden. Og det er bra. Derfor skjønner jeg ikke at du ikke skjønner at siste dagers blogginlegg kan føre til mobbing og erting

      Avslutter med noen ord fra spesialrådgiver i “Redd Barna, Sara Eline Grønvold, hun er svært bekymret over den økende graden av eksponering/utlevering i ord og bilder av barn i sosiale medier.
      Grønvold som også er jurist og forfatter av boken “Barn og personvern” sier barn blir frarøvet privatlivet sitt med eksponering/utlevering av foreldre i sosiale medier.

    3. 170 år ja det var en bra alder. Og mora di var kun snart 84 men ser jo mye yngre ut . Mulig du la ut et gammelt bilde

    4. Og så er alt gjort klart til opptak. Jeg vrir meg litt ettersom det er TV2 som har kapret deg. Jeg ser aldri på TV2! Tenk hva man gjør bare for å få sett deg og det du kan by på. Ta det som en ære , og klapp på skuldra. Åsså TV2, da….

    5. 170 års dagen til din mammas mann??
      Dette kan vel ikke stemme har du tatt gor mye møllers tran🤔🤣🥺

    6. Vi får håpe det går bedre denne gangen, så tidlig som no blir det nok ingen fødsel, dessuten er det nok lettere å komme seg oppover fra Oslo, fin tur te dæ og kos dæ med mammaen din.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg