Første kapittel

Jeg har aldri skrevet en bok før, men jeg har lest en del. Fanges jeg ikke i løpet av det første kapitlet orker jeg faktisk ikke lese videre. Livet er for kort. Mulig boka er superbra fra kapittel to og ut, men det får jeg aldri vite. Da legger jeg den fra meg og leser noe annet. Eller ser på tv, lager noe mat, men det var ikke poenget.

 

I dag morges, mens de fleste av dere fortsatt lå og småputret under dynene deres og håpet ved Gud at partneren ikke hørte smellene, satt jeg oppe i stua, drakk min pulverkaffe og skrev første kapittel. De aller første ordene. Ordene som skal fange dere inn i den verden som jeg så gjerne ønsker å dele med dere. Jeg vet ikke om jeg klarer det. Er utrolig spent hva redaktøren sier når hun leser det. Tuva, vær nådig med meg!

 

Føles godt å være i gang. Det første kapitlet har plaget meg i ukevis. Jeg vet jo at jeg kan skrive, men det er stor forskjell på korte bloggposter og kapitler mellom stive permer som folk tross alt betaler ganske mye penger for. Standarden er, eller burde i alle fall, være litt høyere. Eller kanskje ikke. Kanskje er det nettopp mitt korte, muntlige språk som skal til for at du skal kjøpe denne boken. Jeg er jo tross alt ikke Jo Nesbø. Jeg er meg, Kokkejævel. Kanskje det er godt nok?

 

Uansett, artig å være i gang! Nydelig vær i Alta i dag. Litt kaldt, ni blå, men jeg er varmere i kroppen enn i går. I går var jeg kald. Tvers gjennom. Helt til jeg la meg. Da sovnet jeg. Varmen kom akkurat i det øyeblikket da bevisstheten slapp taket. Da dagen glapp grepet og natten, den velsignede natten, tok over makten og skapte fred.

 

Har vært en tur nede på jobb allerede. Tatt dagsoppgjøret og snakka med brigaden. Alt ser bra ut. Vi er et velfungerende maskineri, så ingen problem for meg å ta fri resten av dagen vel vitende at kundene blir tatt vel så godt vare på som om jeg hadde vært der selv. Man kan aldri bli helt fornøyd på et kjøkken, da har du tapt, men jeg er velsignet med flinke ansatte. Det tror jeg kundene setter pris på. Jeg gjør det i alle fall.

 

Ønsker dere alle en strålende dag, uansett hvor i landet dere er. Jeg vet at livet er tøft for mange av dere og jeg håper inderlig at dere klarer å kjempe dere gjennom dagene på en så god måte som mulig. Ikke gi opp håpet! Plutselig løsner det og blir bedre. Om så for noen timer. Av og til er det bare det som skal til. Noen timer med varme. Da kan man holde ut dagevis med frost.

 

God lørdag!

 

 

 

 

 

33 kommentarer
    1. Hei😊Virkelig spennende. Synst du har en fantastisk formidlerevne. Du fanger leseren fra første avsnitt, og det er IKKE enkelt! Lykke til😊👍Hilsen norsklærer

    2. Den boka glæde æ mæ til!! Masse lykke til med prosjektet 😊Æ følge dæ og dine i “tykt og tynt “og ser fram til neste blogg🥰
      Mye av det du dele av dine sorger og gleder, gjør at æ klare å holde hode over vannet, klar å se fremmover, rett og slett. Så takk❣

    3. Så bra.👍Gleder meg til boka er ferdig. Ha en fin helg med kjærest. Min gubbelille gleder seg til raspeballene kommer i disken😋😁

    4. Så sant❤Lykke til m boka! Regne m d blir 1 saftig bok på mange måta, m litt glimt av dæ sjøl på godt å vondt…❤1 bok om livet❤Fortsatt go’helg!😊

    5. Håper da ikke at du skriblet over på skjermen 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣😂😂😂
      Btw -håper dere får en fin, med blå temperatur og masse kos

    6. Lykke til med boka…forfatter’n høres klar ut for kommende kapitla, han e en god formidler, han fenge- og røre leseran med det han har å fortelle.
      Det her blir bra, glæde mæ til boka kommer🍀🍀

    7. Det her klarer du!
      Gleder meg til boka kommer ut, den kjøper jeg garantert.
      Du skriver godt, direkte og fengslende i bloggen og da blir ikke boka noe dårligere:)
      Har trua!

      Ha en fin dag:)

    8. Glede mæ på bok. Håpe den bli akkurat som bloggen din.
      Med friskt språk, som ikke e å ta feil av.. Fra steike arti, te dyp seriøs. Og masse gode retter der du finn ingrediensan på Kiwi.😉
      Derre går godt d.. Du e da vel fra nord !! 😉😊

    9. Det her blir så bra! Det glæde stort 👌🤩 Og så må æ få sende over ønsker om ei varm helg 😘

    10. Det her blir så bra! Det glæde stort 👌🤩 Og så må æ få sende over ønsker om ei varm helg 😘

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg