Første sønnebrev

Snart kommer du. Unnfanget i bunnløs sorg og fortvilelse,  båret fram i redsel, bekymring og skrekk, men født inn til evig trygghet og kjærlighet.

 

Pappa både gleder og gruer seg til du kommer. Så pass ærlig må jeg være. Akkurat nå ser du bare ut som en rund ball, men jeg vet jo at du er en fiks ferdig guttehvalp der inne. Vi pleier å “snakke” når mamma sover. Jeg ligger helt tett inn til mamma med ryggen og du sparker meg hver gang jeg sier noe. Forteller jeg en vits så flirer du høflig og sparker litt ekstra. Som regel ligger vi bare helt stille og kjenner at vi er der. For hverandre. Med mamma i midten.

 

Vi elsker mamma himmelhøyt begge to og hvis du syns hun kjennes god ut fra innsiden, så bare vent til du møter henne her på utsiden. Herregud, !for en dame du har vært så heldig å få som din mamma. Pen, vakker og deilig, ja vel, men snill og god som lun og lys sommernatt i Vesterålen der du og Pappa “kommer” fra. Pappa er ganske god med ord, men hvis jeg skal beskrive Mamma så kommer det bare ut utbrukte klisjeer, men hun  er dem alle sammen!

 

Hun holder forresten på å rydde der nede nå. Gjøre det klart til du kommer. Det er egentlig ganske rotete her. Har vært så mye å gjøre i sommer. Masse, masse jobb og pappa har hatt litt vondt både her og der. Mamma går også på skole midt opp i alt dette og Pappa prøver å leke forfatter av alle ting. Ville tilstander. Du kommer til å trives, ha ha.

 

Jeg ser gutter overalt. Som du vet jobber pappa på senteret, masse, og der er det unger overalt. Pappa pleier å se på dem i trillevogner. Ikke dem i barnevogner, men når de har blitt så pass store, ca et år eller to, at de sitter i disse trillene og følger med verden. Gleder meg til du og jeg skal trille litt rundt. Det blir neppe så veldig mye på senteret, for når pappa først er ferdig på jobb så vil jeg helst væres skikkelig sammen med deg, ikke valse rundt på kjøpesenteret. Pappa er en usosial faen, men jeg liker deg. Vi skal være sammen for alltid. I alle fall helt til du blir så gammel at du kan jobbe. Pappa er litt over gjennomsnittlig opptatt av jobb. Kall det gjerne en slags hobby om du vil,  og er det en ting jeg kan garantere deg i livet så er det en sommerjobb, så her er det bare å glede seg allerede 😉

 

Vet du, det var kjempehyggelig å “snakke” med deg på denne måten. Kommer garantert til å gjøre det igjen. Det er så mange tanker og følelser knyttet til det at selveste DU kommer når som helst, og du er unnfanget under slike spesielle omstendigheter at jeg tror det er godt for oss begge å “lufte” litt. Onde tunger, for de finnes, vil sikkert si at bardommen din ødelegges fullstendig hvis du kommer over disse tekstene når du blir i stand til å lese, men det er jeg 100% sikker på ikke stemmer. Alt dette kommer vi til å snakke om, og i min verden er det ingen som blir skadet av å være intenst elsket, ønsket og ventet. Slik som du er.

 

Gleder meg til du kommer!

 

Hilsen Pappa

 

 

 

 

 

 

37 kommentarer
    1. Hei du 👍dette du går igjennom vet jeg desverre masse om. Han eldste sønnen er prøverør og det var tøffe tak med feil , ikke befruktet og misting.. Men når han først kom så kan jeg etter 22 år felle tårer. For en varme og kjærlighet man føler ❤️ Gleder meg på dine vegne. Har akkurat startet en blogg selv og jeg må si at din blogg her er en av mine favoritter. Jeg er på miniblogg ennå og der kommer jeg kanskje til og bli.. er jo ikke sikkert jeg kommer inn her .. min heter detteermeg.. uansett ønsker deg /dere masse lykke til .
      Klem Tommy

    2. For en vakker samtale med sønnen din 💙 Ønsker kun d beste for dæ og familien din 🥰

      Har nå lest boken din. Den var då bra at æ klarte ikke å legge den fra mæ før æ hadde løst mæ gjennom siste oppskrift. Flott bilda også.
      Du fikk frem både latter og tårer, og flere av oppskriftene frister å prøve. Æ takker og sende dæ en klæm 🥰

    3. Sitt hær med krokodille tåran mine, det innlegget hær traff mæ midt i hjertet og rett i mella golvet❤️

      Elske den bloggen hær! Det har fått mæ til og innse enda meir korr heldig æ e som har en fått en sønn som kom på mirakuløst vis, oppi alt det vonde!

    4. Såå nydelig og rørerende skrevet,fra pappa til en høyst etterlengtet og elsket sønn💙💙.
      Du e bare helt fantastisk å skrive💕

    5. Fann din blogg av en händelse och vill bara säga att jag älskar att läsa det du skriver, snacka om att kunna uttrycka känslor på ett bra sätt! Det har säkert hjälpt dig genom sorgen också att du vågar sätta ord på alla svåra känslor.Stort lycka till med den älskade lille mannen som snart dyker upp i ert liv!

    6. Heldige gutten som får dere til foreldre. Utrolig fine ord. Gleder meg Ilag med dere til dere kan holde godt rundt han. ❤️ Jeg hadde termin 24 oktober med min datter for 18 år siden, hun kom den 20. 😉 Hilsen Synnøve

    7. Gu’ kor skjønn du e 😍 Gleda meg, med alle andre her, til dokk ska hold han i arman, og ikkje “bære” med hjertet ❤️
      Trur han blir stolt, uansett!
      Dokk e fin, han e elska, og det e meir enn mange kan sei 😊

    8. Ja, du e god med ord, sitter her med et krøllat smil blanke øya og et varmt hjerte 💓 Hærlig å lese 🥰

    9. Du deler så mye fint med oss, dette var bare så nydelig skrevet, hvor tar du alt fra, du må ha mye godt i hjerte ditt, og du blir og er en fantastisk far, tenk om alle kunne skrevet litt om hva de tenker og føler, så ikke bry deg om hva andre sier, skriv slik du alltid har gjort, det er bare så nydelig.

    10. Vær no snill å legg ut en liten advarsel om at vi som av ulike grunna e veldig lettrørt, må ha kleenexen klar😅🤗

    11. Jeg skrev brev til min datter når hun lå i magen som et lit sjokk. Hun fant dem, ringte og var riktig stolt og glad. Nå var dette i en bok med den gammeldagse håndskrift. Men jeg er sikker på din lille gutt vil være like glad når/ om han leser det du skriver til ham. Rørende nært og fint.
      Ikke kommenter i dine fine blogger i forhold til dine skeptikere som må følge bloggen din. Det gir dem vann på mølla og drar bloggen ned. De er ikke viktig! Stå på og fin kveld til dere😊

      1. Så enig med Kreta æ. Din blogg skulle være fri for forklaringer til idiota. Bloggen din er ren og ærlig og hærlig , hellig vann til mange av oss. Ikke kast de steinan inni dette fine hagen du har laget for oss😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg