Fra trolling til trussel. På mandag anmelder jeg forholdet til politiet!

I går hadde jeg et gjestinnlegg fra et vaskeekte nettroll. Skrevet under fullt navn, bilde og telefonnummer, med det valgte jeg å sensurere naturligvis. Jeg er 100% og uten unntak i mot outing på sosiale medier. Les innlegget HER

 

19:47 i går kveld fikk jeg svar på tiltale:

Rusen.det du driv med e rein svindel.har smakt de fleste produktene dokker.kan nevne blaut røkt blaut laks??

 

like etter kom en ny en:

 

Hvess du vil mæ nåkka.ring <telefonnummer>.navne e <fullt navn>👍

 

Innrømmer at jeg ikke hadde særlig interesse av å ringe denne karen. Så kom en ny:

 

 

Har fan ikkje vært borti noen som har syntes så synd i sjøl.og æ har fått mett hær i livet.kan nevne litt.dela av kroppen knust i bilulykke,angst og dyp depresjon.bipolar 1osv.Æ mykje oppe i altaområdet på jobb. neste gang du skleive med kjeften, din forvokste kjempebavy.så bør du undersøke kem du snakke tel.ringe dø over helga.nok e sagt no.ha ei fortsatt fin jul du og dine.næste gang æ e i Alta så stikk æ innom👍
Den hær
Di hær ordan skal du merke dæ.har knippsa lykkepellera i fleire år før æ heiv mannskjiten.
Disse ordene kom i går. Jeg svarte ikke umiddelbart. Måtte faktisk gjøre noe så sjeldent som å tenke meg om, for i motsetning til meldingene jeg fikk tidlig på morgenen, som åpenbart var skrevet av en svært full/ruset person, så var det åpenbart at fyren var langt mer edru da kveldsmelingene var skrevet. Og desto mer alvorlig.
Dette kunne jeg ikke tolke som noe annet enn en trussel.
Jeg svarte ham nå i morges da jeg sto opp:
Truer du meg?
Under et minutt senere fikk jeg svar:
neinei du har nok misforstått meg.tenkte for å kjøpe noen av baugettene du selger.mvh <navn>
Jeg fulgte opp med:
Det tror jeg ikke. Kontakter politiet på mandag og hører hva jeg burde gjøre med denne saken videre.
og fikk dette avsluttende svaret fra ham:
du ser no sjøl. men du har nok misforstått eller jeg har ordlagt meg feil.
Vi kan vel alle enes om at dette denne karen har “ordlagt seg feil” som han skriver, men tror på ingen måte jeg har misforstått noe som helst. En klarere trussel enn dette har jeg ikke fått siden barndommen da Ringo kom bort til meg før korpsøvelsen og sa jeg bare kunne glede meg til den var ferdig, for han hadde samlet noen som ventet på meg.
På mandag kontakter jeg politiet. En ting er at det sitter folk å lirer av seg mannskit og syns det er greit å sende til meg, uansett tid på døgnet, hlytid eller ei, må å regelrett true meg finner jeg meg rett og slett ikke i! Saken blir politianmeldt så får politiet avgjøre hva de vil gjøre med den. De kommer i alle fall til å ringe til ham, for telefonnummeret har de jo. Bøter eller ikke, jeg hadde blitt griseflau hvis politiet hadde ringt meg fordi jeg faen ikke klarte å oppføre meg på internett.
Jeg holder dere oppdatert

 

 

 

 

46 kommentarer
    1. Her er det kanskje du som henger en syk person? Han skriver at han har en diagnose. Bedre å ta en telefon, kanskje vil du hjelpe et menneske som trenger noen å snakke med.
      Politiet vil uansett ikke gjøre noe.

    2. Jeg må ærlig si at jeg ikke ser trusselen, hvis jeg skulle oversatt til bokmål.
      ” Har faen ikke vært borti noen som har syntes så synd på seg selv, og jeg har fått mitt her i livet. Kan nevne litt. Deler av kroppen er knust i bilulykke. Angst og dyp depresjon. Bipolar1 osv. Er mye oppi i altaområdet på jobb. Neste gang du slenger med kjeften, din forvokste kjempebaby, så bør du undersøke hvem du snakker til. Ringer deg over helga, nok er sagt nå, ha en fortsatt fin jul du og dine. Neste gang jeg er i Alta, stikker jeg innom.

      Hvor er trusselen??

      1. “Neste gang du slenger med kjeften, din forvokste kjempebaby, så bør du undersøke hvem du snakker til. Ringer deg over helga, nok er sagt nå, ha en fortsatt fin jul du og dine. Neste gang jeg er i Alta, stikker jeg innom.”
        Klarere trussel enn dette er det ikke mulig å gå det uten u si det rett ut.

    3. Ut i frå det eg les så hadde eg ikkje anmeldt. Eg hadde ikkje oppfatta dette som ein trussel. Hadde ikkje mista nattesøvnen av dette.
      Helsing dame som bor åleine i huset.

      1. Jeg oppfatter dette som en soleklar trussel:
        “Neste gang du slenger med kjeften, din forvokste kjempebaby, så bør du undersøke hvem du snakker til. Ringer deg over helga, nok er sagt nå, ha en fortsatt fin jul du og dine. Neste gang jeg er i Alta, stikker jeg innom.”

    4. Hvis dette er hva du har opplevd av netttroll, så er du heldig, jeg ville aldri brydd meg nok til å sette dette på min forside

      1. Du brydde deg i alle fall nok til å kommentere i mitt kommentarfelt. Det har for øvrig blitt skrevet langt styggere ting til meg enn dette, men jeg har aldri blitt truet før.

    5. Å dette tullet bruker du tid med å kaste vekk dine fridager, som du heller kunne ha brukt tiden på kjæreste som er det beste som har skjedd deg. Nei det stemmer at du må legge ut litt drama så du får klikk, ellers så blir det ikke peng av dette. Du må få litt mer sympati fra dine lesere. Forsatt god jul 🌲

    6. Satt en stund å stusset over innlegget og svaret du fikk. Måtte gå tilbake å lese svaret ditt igjen; jeg leste nemlig at du svarte “trenger du meg?”. Ut i fra formuleringene, vil jeg tro dette er elev fra livets harde skole og nettopp derfor tror jeg det jeg leste først hadde passet best som svar til en slik elev. Ut i fra erfaringer denne figuren har vært ervervett seg, så er det kanskje nettopp det h*n trenger. En som lytter. Noe som h*n sikkert har opplevd før. Da er angrep beste måte å oppnå kontakt på.
      Vi får sende en tanke i den retningen og så ønsker jeg deg og dine en fortsatt god jul ❤️

    7. Jeg er super fornøyd med de produktene du selger😊 og benytter enhver anledning til å reklamere for din nettbutikk. Jeg bor ikke i Alta, men 45 minutter fra Oslo😅🧑‍🎄

    8. Dette e ikke greit 😔 du har jo alt skrevet ned så di kan ikke henlegge saken pga bevismangel 👍 må dere ha ei riktig god jul vidre å ikke la en slik …… ødelegg julekosen deres 😍 må du gi fruen og lillegull en riktig god juleklæm fra oss på Fauske ❤❤❤

      1. For meg er dette en soleklar trussel:
        “Neste gang du slenger med kjeften, din forvokste kjempebaby, så bør du undersøke hvem du snakker til. Ringer deg over helga, nok er sagt nå, ha en fortsatt fin jul du og dine. Neste gang jeg er i Alta, stikker jeg innom.”

    9. Nei helt klart ikke en straffbar trussel. Handlingen d trues med må være straffbar med over ett års fengsel. Og egnet til å fremkalle alvorlig frykt. Det der e jo bare fjas.
      Dessuten en reaksjon du sjøl gar fremkalt med innlegget.

      Hvordan kan voksne menn lage drama, og kalle seg truet, og snakke om anmeldelse utfra et kommentarfelt? På en BLOGG?

      Hadde forstått det dersom du mottok en konkret og alvorlig trussel, og ikke bare fjas. Men det der…

      Lykke til med henleggelsen!

    10. Jeg skjønner at dette oppleves ubehagelig. Etter definisjon i straffeloven er dette likevel ikke å regne som en trussel. Blokkér nummer slik at han ikke kan sende deg melding! God jul!

    11. Selvsagt kan du anmelde…men jeg kan ikke se at det er noen direkte trussel, da. Ikke akkurat hyggelig, enig i det. Men veldig, veldig lite sannsynlig at det ligger noe alvorlig bak – bortsett fra sannsynligvis en alvorlig diagnose hos avsender.. (bipolar 1 er ikke så veldig festlig å leve med).

      1. For meg er dette en soleklar trussel:
        “Neste gang du slenger med kjeften, din forvokste kjempebaby, så bør du undersøke hvem du snakker til. Ringer deg over helga, nok er sagt nå, ha en fortsatt fin jul du og dine. Neste gang jeg er i Alta, stikker jeg innom.”

    12. Ja det er best at du sier ifra til politiet med en gang om noen truer deg, sett også restriksjoner på den karen,ved hjelp av en advokat,at han blir ved norsk lov staffet om han truer deg eller kommer i nærhetenav deg og familien.

    13. De siste ti åra, eller noe sånt vel, har jeg sendt 677 anmeldelser til politiet i Steinkjer, 5567 anmeldelser til Sivilombudsmannen, 5432 anmeldelser til Spesialenheten og 12843 anmeldelser til politiet i Oslo. Men har ikke fått svar da. Hva kommer dette av, lurer jeg. Er det fordi jeg er eldste sønn av eldste sønn?

    14. Anmeld, så får politiet være med på avgjørelsen om h a som er best å gjøre,personen kan jo ikke være frisk i sinnet sitt, vet aldri hva sånne kan finne på, så politiet er eneste riktige.
      Ønsker dåkker en fin 2juledag.

    15. Mange som sliter og er ustabile i denne tia , desverre så går det utover andre og DET er ikke greit nei. Anmeldt hadde æ gjort ihvertfall. Trist og så unødvendig . God juleklem fra Arendal .

    16. Ja, her e det bare å anmelde. Det er da grenser for hva en skal finne seg i !

      Ha en flott romjul og kos deg med familien din ❤

    17. Dette er det verste eg har lest😨😠. Sånne personer må selvfølgelig anmeldes!! Håper i tillegg at han får seg ei skikkelig overhøvling av politiet. Må være mye som feiler slike nett troll,slettest ikke normalt🤔. Ønsker deg og alle dine fine ei fortsatt God Jul💖🎄.

    18. Det er jo regelrett trakassering. Det virker som en kar som skriker etter hjelp,som ikke har godt med seg selv. Anmeldelse er på sin plass her, kanskje det er det han trenger for å bli snappet opp av bl.a. helsevesenet. Høytider er vanskelig for mange og mange fingre løper uhemmet over tastaturet . Ha en flott dag til deg og Kjærest ❤

    19. sukk, vet høytider er veldig såre for mange,men å skrive så negativt og slemt,fyssj. Oppførsel er noe en i teorien skal lære i hjemmet,men ikke alle har brukande hjem desverre. Sender en koseklem til deg og kjærest

    20. Hei.
      Kontakt politiet dette er ikke bra.Det er ikke lov å heng folk ut slik på sosiale medier.
      Dette er jo en person som er veldig syk og trenger vel hjelp/innleggelse i psykisk avdeling.
      Ha en fin dag trass i alt du bli utsatte for.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg