Framtiden

Aller først må jeg bare få lov til å takke alle dere fantastiske mennesker som de siste dagene har utvist en helt VOLDSOM varme rettet mot et egentlig ukjent menneske langt mot Nord. Det er en stor ÆRE for meg å kunne kalle dere mine følgere, for jeg tror faktisk at dere er den mest hjertevarme og inkluderende menneskebunten som finnes i Norge.

 

Kommentarfeltet på Facebook, der man ikke kan være anonym, taler sitt tydelige språk. Der er det humør, medmenneskelighet, høflighet og åpenhet som råder. Kommentarfeltet inne på bloggen derimot, der man kan være anonym, er nok litt mer negativt fargelagt

 

Jeg har absolutt ingenting i mot kritikk. Det vil si, KLART JEG HAR! Ingen mennesker LIKER jo å bli kritisert, og jeg er intet unntak. Like fullt prøver jeg å besvare kritikken etter beste evne. Jeg liker faktisk en god diskusjon. Selvfølgelig kan det være litt krevende å sitte og svare høflig til mennesker som mener jeg selger både sjela og familien min for såkalte “klikk”. De forstår, eller VIL ikke forstå, at jeg ikke skriver for “klikk”, men for MENNESKER. Jeg VIL at så mange som mulig skal lese meg. Dette er ikke en dagbok, men en blogg, og jeg kommer til å fortsette å blogge på daglig basis så lenge mange nok gidder å følge meg.

 

***

 

Jeg tenker mye på den, framtiden. Livet er komplett med Lillebror, men jeg vet at _visse_ andre ønsker seg en liten søskenflokk. Jeg vet også at det er helt fantastisk å ha en, (i mitt tilfelle), en nesten like gammel bror å være sammen med, uansett hvor vi dro. Alltid noen å leke med. Utforske nye steder med.  Glede seg til jul med. Krangle med. Vokse opp med.

 

Jeg vet også at jeg begynner å bli godt voksen. Å bli pappa er ikke som å få seg enda en hund. Vil jeg klare det? En ting er den fantastiske småbarnstiden, der hver eneste dag egentlig er en fest der Lillebror bare blir finere og finere, men jeg VET jo at en oppvekst er langt mer enn godnattaklemmer og kos.

 

En oppvekst består OGSÅ av et absurd stort antall dugnader, foreldresamtaler, foreldremøter, kjøring hit og dit, mattelekser (avskaff lekser NÅ!) og en lang rekke andre elementer som var hyggelige nok, (bortsett fra matteleksene), men har i over et tiår ansett meg FERDIG med slikt.

 

Som egosentriker, som fikk sitt første barn som 19-åring,  hadde jeg jo gledet meg til å kunne sette MEG SELV først i den siste halvdelen av livet.

 

Vi får se. Først må jeg få tak i en badeshorts som passer. Har fader meg vært OVERALT her i byen, men INGEN forretninger fører badeshorts størrelse HVALROSS. Jeg kler meg nok naken på bloggen , og jeg ikke også i tillegg skulle måtte velte meg rundt i Adams drakt, også i bassenget.

 

(Vi har nemlig begynt å dra i bassenget 1-2 ganger i uka. Deilig å bli litt “vektløs” når man er såpass muskuløs som meg. Dessuten formelig elsker Lillebror å bade, så det er en fin ting å kunne gjøre sammen som en familie. Jeg er veldig glad i “familieting”. Da trives jeg som aller best.

(I alle fall hvis jeg hadde hatt en badeshorts som kunne omsluttet nedre del av mitt legeme. Fader, det flommer over av feite folk, hvor får DE badeshortsene sine fra???)

 

Nå skal jeg dra hjem og plante et tre. Syrinen som jeg kjøpte tidlig i forrige uke står fortsatt i potta. Det ene prosjektet tar det andre. Rekker ikke å skrive om alt, da blir dere bare oversvømt, men treet SKAL ned i dag! (Eller i morgen…)

 

Det er fortsatt ikke for sent å lage en vakker dag, både for seg selv eller andre. Kanskje vi bare GJØR det, hva?

 

 

Kulinarisk hilsen

Kokkejævel

Avlshingst

 

30 kommentarer
    1. Digger dine skrå blikk, med en halvalvorlig undertone 😊. Kniser stadig mens jeg leser og ser for meg en del av «bildene» du maler frem. Stå på i jakten på badeshortsen 👍

    2. Du skriver du i over et tiår har vært ferdig med dugnader, foreldresamtaler osv, noe som er en naturlig del som forelder. Betyr det du ikke har bidratt med slike ting for din datter?

      1. Nei, dårlig formulert fra min side. Har skrevet mangt og meget om min intense kjærlighet til den jenta som kom og trakk meg opp fra dypet for 13 år siden. Voksen var jeg også blitt da hun kom. Nei, tro meg, setningen er dårlig formulert, og jeg tipper du innerst inne også visste det.

    3. Eg hold no en knapp på konemor sine syferdigheta. Tar ho vel et kvarters tid å snurp ihop en badeshorts 😃

    4. Var det ikke ei som sydde boksershorts med reker til seg her en gang? Bestille en reke badeshorts der !

    5. Åh herreguuuuuuud, som jeg gleder meg till det blogginlägget!!!! 🤣🤣🤣
      Annars har cellbes.no alla storlekar. Både kvinnliga och manliga hvalrossar. Just saying! 😊
      Seriöst så insåg jag nu att jag lyckats få in inte mindre än 3 språk i en jävla liten kommentar 😯

      //ikkediagnostisertforschizofreni

    6. Badebukse er da vel ikke noe problem – det får du Konemor til å sy til deg 😊
      Når det gjelder mattelekser så er matte et av de morsomste fagene på skolen, men for at det skal bli ordentlig morsomt må det jobbes med jevnlig, og DET er vel like morsomt som å skrelle poteter og skure gryter med fastbrent saus… Regner med at du fremsnakker det som MÅ gjøres for å oppnå gode resultater til barna dine, både i skolesammenheng og ellers 😊

    7. Du e en godkar,du! Fortsett å vær dæ sjøl😍Og allerede “bolle i ovnen,” igjen?😃Du får håpe på tvillingjenta den her gangen👯‍♀️Det hadde vært noe,det😛Og artig for Lillebror!

        1. Du signerer med Avlshingst, så bollen(e) bakes altså for tiden. Hyggelig for dere. Blir travelt med flere små, med nattevåk og hurramegrundt 24/7. Slitsomt men fint. Pass på nok hvile før fødsel for etterpå blir det ikke å få lagt seg kl 19-20 på kvelden når Lillebror har tråkker pedalen i bånn hele dagen pluss lengre kvelder. Godt du får mulighet å hjelpe til da. Familieliv. Det blir bare å glede seg.

    8. Hei!
      Sjekk badeshorts på zalando.no
      Der kjøpte jeg sommerens outfit til min halvdel som ruver litt. 🙂

    9. Hallo.. er det en aldri så liten selvmotsigelse når du skriver at du aldri ikke skriver for klikk? Du har jo selv skrevet at du har en relativ god årsinntekt fra Blogg.no, som du skal leve av i framtiden. Som genereres av… antall klikk. Du har også skrevet at hverken bokutgivelser eller nettbutikken har hatt sin formidable suksess uten bloggen på Blogg.no.

      Det som er litt artig er at mediegiganten Egmont eier både Blogg.no og Kvinneguiden.no Der er det en symbiose som gir store inntekter til Egmontkonsernet. Du er “gullegget” til Egmont. De selger bannerannonser på din blogg, som er Norges største, og ikke minst på Norges største nettside, Kvinneguiden.no

      Hvor mye tjener du egentlig pr.klikk, kanskje for lite? 😉

      1. Takk for et godt spørsmål! Som jeg skrev over, og i et utall andre bloggposter og kommentarer, så tror noen at det sitter en fyr oppe i Alta som kynisk og kalkulert finpusser både overskrifter, tragedier, rusmisbruk og andre tabuer, for at flest mulig skal “klikke” seg inn på bloggen slik at pengestrømmen kan øke i omfang. Uansett om du tror meg eller ikke, så er dette veldig langt fra sannheten. Jeg finner stor GLEDE i å skrive, men som en artist ønsker jeg også at flest mulig skal LESE de jeg skriver. Jeg har kanskje en litt over gjennomsnittlig formidlingstrang. Jeg ønsker å DELE stort og smått fra mitt liv, både det indre og det ytre, som jeg tror kan GI andre noe. Jeg skriver ikke for “klikk”, jeg skriver for levende mennesker.

        Hvor mye jeg tjener pr klikk, (eller sidevisning som Egmont kaller det)? Det varierer med årstiden. I mai og juni får man eksempelvis mer penger pr sidevisning enn i juli, så tar det seg opp igjen i august og september.

        Om jeg tjener for lite pr sidevisning? Selvfølgelig! Ingen er vel HELT fornøyd med lønna 😉

        1. Takk for svar. I blogguniverset gullalder var det konkurranse mellom flere bloggplattformer. Toppbloggerne hadde egne private avtaler I dag er det vel bare Blogg.no, så vidt jeg vet.
          Jeg mener absolutt at du bør forhandle om flere ører pr. sidevisning som flaggskipet til Blogg.no 😉

    10. Kjære vene.. trodde du var en kreativ løsningsorientert kar. Er da vel bare å fikse en Borat-drakt, one size fits all! Er det så nøye i Alta liksom 😜😂😂 ikke er dem dyre heller!

      1. Åh herreguuuuuuud, som jeg gleder meg till det blogginlägget!!!! 🤣🤣🤣
        Annars har cellbes.no alla storlekar. Både kvinnliga och manliga hvalrossar. Just saying! 😊
        Seriöst så insåg jag nu att jag lyckats få in inte mindre än 3 språk i en jävla liten kommentar 😯

        //ikkediagnostisertforschizofreni

    11. Har du sjekka nettbutikk på shorts. Prøv sparkjøp eller ellos. Koselig å høre at dere er i bassenget. Ha en fantastisk flott aften sammens med dine kjære.

    12. Lykke til i jakten på badeshorts. Og finner du ikke en i din str så ta og klipp beina av en joggebukse. Din vakre kone kan nok sy en pen kant etter avklipping. Og ja, syrinbuska må du vel klare å få ned ganske fort. Høsten nærmer seg med stormskritt og plutselig er det mørkt igjen.
      Ha en flott dag sammen med familien

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg