Full narkose!

Etter nesten femten år med kroniske, og i perioder intense, skuldersmerter kom det plutselig et virus som snudde opp ned på livet mitt i en slik grad at jeg endelig fikk mer enn tid nok til å operere og, ikke minst, sørge for en skikkelig opptrening i tiden etterpå. En skulderoperasjon krever ro og opptrening, noe jeg aldri i verden har kunnet “ta meg råd til” før Viruset kom. Nå betyr en sykedag ekstra på meg en arbeidsdag ekstra for en permittert ansatt, så dette er virkelig en vinn-vinn situasjon.

 

Tidlig morgen. Kjærest har kjørt meg til Klinikk Alta. Der ventet sexy undertøy på meg. Synd hun ikke kunne bli med inn og se meg slik. Eller kanskje ikke.

 

Klar som et egg! Ser ut som et også.

 

Hjelp, kirurgane kjem!

 

Livet som toppblogger er tøft. Det første man gjør nå man våkner opp etter narkosen er å ta et bilde. Livet har blitt sykt.

 

Jeg må skryte av hele teamet på Klinikk Alta/Hammerfest. Faktisk helt fra jeg kom inn døren i morges ble jeg ivaretatt på en måte som overgikk alle mine forventninger. Jeg ble til og med geleidet til venteværelset. Eneste som manglet var et korps og noen gikk foran og strødde roseblader, men det tror jeg kanskje ikke er så vanlig.

 

Ikke var det ventetid heller. Rakk knapt gå på do og tisse før jeg jeg ble lagt i en seng og en gjeng med anestesisykepleiere og overleger kastes seg over meg med spørsmål. Jeg svarte etter beste evne og hadde på forhånd bestemt for at jeg ikke skulle lyve på meg en slankere vekt. Det kan straffe seg når kirurgen begynner å skjære.

 

Ekstremt deilig å slippe å dra over fjellet for en skulderoperasjon. Flott de sender hele teamet hit til Alta inn i mellom. Må jo være billigere det enn å frakte alle pasientene over.

 

Operasjon over. Kjærest hentet meg. Har fått med meg masse drugs. Er både kvalm og suset i hodet. Ruset egentlig. Merker at jeg skriver dårlig og usammenhengende. Dere får ha meg unnskyldt. Kjærest er fantastisk! Duller og steller med meg. Har laget middag. Klarte ikke spise så mye pga kvalmen, men litt. Har jo en del å gå på og vel så det, så ingen krise.

 

Når jeg er dårlig så ser jeg på naturprogrammer. I dag handlet det om ekorn.Visste du at det finnes over 240 forskjellige arter med ekorn? Nå vet du det.

 

Må avslutte nå. Tusen, tusen takk for alle lykkeønskninger de siste dagene. Dere er og blir fantastiske! Hadde jeg vært amerikansk hadde jeg sagt at jeg elsket dere på trolig gebrokkent norsk.

 

Ha en medikamentell kveld!

32 kommentarer
    1. Min Kjære har operert begge skuldrene met ett års mellomrom, i Alta. Etter flere måneder med nitid og nøye opptrening og en dyktig manuellterapeut, så er han nå gulle god ❤
      Du må love din Kjærest å være tålmodig, det er ikke en quick fix, hvis du skynder deg for fort med opptreningen. Hver dag en seier, hvert fremskritt en styrke. God bedring

    2. Lykke til med trening😁 Husk at det er viktig at du gir deg selv tid til rehabilitering etter dette😉

    3. Løkka tel med opptrening. Husk: det e ikkje gjort på en dag å bli god. Håpa du tar dæ tid og ikkje blir før ivrig. 👌😁😘

    4. Æ overlevde også. Lettere høy på morfin fortsatt. Drugsa er megabra. Eller awesome, på nynorsk. God bedring til dæ (og mæ). Hilsen ho med “fotballskaden”.

      PS. Den nattskjorta skal jeg ikke kommentere i det hele tatt.

    5. supert at det gikk så fint da og enda bedre var:
      det at du slapp å grue deg så masse 😊
      nå må du ta det med ro slik at du kommer deg
      lykke til 🌸
      solklem

    6. Så bra, lykke til med opptrening.
      Fint du har så god omsorgsperson i kjæresten.
      Håpe du går ei god natt.

    7. Fantastisk😍. Gratulere med vel overstått operasjon,helt utrolig at du e kommet heim igjen allerede👍. Masse lykke til med opptreningen,ta det pent å rolig,tenke du har fått beskjed kordan du skal trene. Tidspunktet for operasjonen kunne jo ikke passet deg bedre😉. Krysser 🤞for at dette blir vellykket😊

    8. God bedring, og husk å gjøre som du får beskjed om. Ikke tøff dæ, da kan alt være forjæves 🙂 🙂

    9. Lucky bastard som fikk full narkose, og operasjon i nærområdet… 😂😂 Eg måtte fra Tromsø til Narvik for operasjon for 2 år sida🤪 og der var det ikke full narkose nei, der var det lokalbedøvelse i hovednervene på venstre siden av nakken, så halve kroppen var nummen. 3 timer etter operasjon, full av morfin, var det å kjøre rett hjem til Tromsø, kan med hånda på hjertet si at eg ikke husker en dritt av den turen, gubben-lille, sa eg slokkna som ett te-lys, og var ute av drift i den rundt 5 tima lange turen hjem., Huske at eg satte meg i bilen i Narvik, etter å spist pizza, etter på er alt blankt😂😂😂 Men er sjele glad vi reiste hjem rett etter operasjon, for i 4 tida på natta ga bedøvelsen seg, og da e eg glad eg hadde fått med meg noen få morfin tabletta, for de neste pr dagan 🤪🙈 SÅÅÅÅÅ GOD BEDRING; OG IKKE BJEFF PÅ KJÆRESTE OG UNGA DE NESTE DAGAN, sjøl om det gjør vondt. 🙈🙈

      1. Du kommer til å få en ny hverdag uten smerter!😄👍E så deilig å slippe de,d ble en opptur av de store. 😊Men skynd deg langsomt fremover og hør på fysioterapeuten. 👍😊

    10. Lykke til videre. Har hadd operasjon sjøl. Lite tips…få tak i ei ammeputa å bruk den før å støtte opp skulder og arm når du skal sove eller hvile. Æ syns d va bra, å en kollega av mæ fikk låne mi puta etter hennes operasjon. Å ho syns d va en go ide å bruke den. Ta vare på dæ sjøl å nu.

    11. Gla på dine vegne for at de gikk bra🤗 Fortsatt masse go bedring og lykke te me opptreninga 🤗 En fortsatt kjæmpe fin kveld 🤗

    12. Godt å høre det gikk så bra! 🙂
      Lykke til med opptrening, og husk å ikkje “gå ut for sterkt” når du begynner å føle deg bedre… *klok av skade* 🙈

      Ha en susete aften! 😉😝

    13. Godt å høre alt har gått bra👍 Ta dine drugs regelmessig så du ikke har vondt😉
      Lykke til med opptrening👍👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg