Full rulle i Alta!

Det er i Alta det skjer i helgen! Starten av vinterens vakreste eventyr, Finnmarksløpet, er en folkefest uten sidestykke. Det vrimler av mennesker overalt. Det er så vidt det er mulig å snu seg i gatene. eller skimte en hund, som det jo faktisk dreier seg om. Jeg deltar ikke i noe av dette. Jeg går på jobb. Gjør det jeg skal. Så drar jeg hjem.

 

Akkurat nå klarer jeg ikke store folkemengder. Ikke små heller for den saks skyld. Jeg får ikke panikk, men jeg liker det ikke. Jeg ser nok folk i løpet av en arbeidsdag. Det er sikkert en bivirkning, eller en kombinasjon av den sinnstemningen jeg er inne i for tiden. Det går sikkert over etter hvert.

 

Kjærest er litt freskere og er med der det skjer. Har derfor sendt henne ut for å ta litt bilder dere kan se på. Kan jo ikke være blogger fra Alta uten bilder av det som skjer her nå. Da har du misforstått noe.

 

Is-scene midt i Alta sentrum. Hvert år er det et fantastisk show som ungdommer står bak. Siden jeg ikke var der i år vet jeg jo ikke om det var fantastisk, men jeg satser det jeg har igjen av troverdighet på at det var tidenes show!

 

Bilde av mann i gågate med Nordlyskatedralen i bakgrunnen. Det er dette vi kaller yrende folkeliv i Alta, ha ha

 

 

Hvert år dukker det opp det vakreste isskulpturer i Alta sentrum. Hver vår smelter de. Slik er det i grunnen med matlaging også

Marked med samisk og russisk håndverk

 

Flere isskulpturer

 

WTF, krompen!

 

I Alta danses det i gatene i disse dager

 

Endelig en hund!

 

Nå er det helg! Datter har endelig kommet. Hun kom ikke i går fordi hun skulle overnatte hos en venninne. Passet egentlig ganske bra siden jeg skulle jobbe i hele dag, men nå er hun her og hun og Kjærest har funnet ut at de skal plante en masse blomster. De får bare holde på så rekker jeg å skrive denne bloggen før jeg må logge av, he he.

 

 

Nei, ha en vidunderlig aften folkens! Og du, ikke glem å se på Dagsrevyen i kveld, kremt kremt 😉

 

14 kommentarer
    1. Dette var bra, gratulerer vel gjennomført oppdrag.
      Fin familie du har. No kan dåkker ta riktig go helg, med go samvittighet .

    2. Takk for de fine bildene fra Kjærest.Spennende med Finnmarksløpet. Det korrespondere jo med Iditarod hundeløp i Anchorage, Alaska i dag. Ønsker dere en fin helg💙

    3. Det var et fint innslag i Dagsrevyen av deg og din flotte kjærest og datter😍💕. Koselig å se😉. Ha en fin kveld,håper formen din blir bedre🤗

    4. ……og jeg skal få med meg Dagsrevyen, uten tv, men har heldigvis internett høyt til fjells.
      Og til middag? Finnbiffgryte!
      Må stelle godt med min kjære som har jobbet i hele dag med snømåking av taket.
      Jeg kan dessverre ikke bidra der – men en nydelig finnbiffgryte hører liksom fjellet til. I villreinens rike her vest 😄🌞
      Og jeg har ett hvert opparbeidet meg mye kompetanse på hvordan en GOD gryte skal tilberedes 😂🙉
      Ha en strålende kveld! 😄

    5. Der skulle vi ha vært! 😄
      Var i Alta flere ganger i forbindelse med at min datter gikk på folkehøgskole der… Med hundekjøring som fag. Dessverre ble hun alvorlig syk – og er det fortsatt (8 år seinere 😒)
      Men jeg følger med, fra sør-vest i landet. Nesten hele døgnet 🙈

      Takk til din utsendte Kjærest for formidling av stemning og flotte bilder!
      PS: etter et langt liv sammen med masse mennesker både i jobb og fritid er jeg nesten blitt menneskeky 😒😂
      Trives veldig godt i eget selskap og sammen med min kjæreste. Bare jeg har en bok og et håndarbeider tilgjengelig.
      Hytta er best! Langt fra folk. Lade batteriene.

      Ta vare på deg selv! Og Kjærest! Og datter!
      Det er alfa og omega.
      Ha en stille kveld med Kjærest og datter!♥️

    6. Go rolig helg til dæ, og folkefest helg til de andre i Alta.
      Rolig helg hær, sliten etter arbeids dag, sitter å lade opp til å lage lørdags middag, gratinert løksuppe i kveld.

    7. Nydelige bilder tatt av utsendt medarbeider 😃 Det er fullt liv og røre disse dagene og lang kø av biler som skal opp til Alta sentrum for å skape folkefest for kjørerne som deltar i Finnmarksløpet. Nå venter jeg bare på Dagsrevyen 💙

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg