Gangsperre i biceps for første gang på 29 år!

Etter at jeg solgte Hoftepluss og FyFader høsten 2021, så har jeg mistet kilovis med muskelmasse. Som den gang Altas desidert største alkoholfrie serveringsted gikk det flere tusen kilo mat ukentlig. Å sjaue all denne maten ga meg egentlig daglige treningsøkter som holdt vekta til en viss grad i sjakk, til tross for et overforbruk av kalorier. (At kjøkkenet var i 1. etasje og lagrene i kjelleren ga meg i tillegg daglig 10-20 000 “gratis” skritt, bare på jobb).

 

Jobben min nå er av en helt annen art. Selv om jeg jobber minst like mye i antall timer, er jobben langt mindre fysisk. Det er verken samme avstander, mengder, tempo eller intensitet. Det er rett og slett ikke en treningsøkt å være på jobb lenger. Det har heller ikke akkurat hjulpet på muskelmassen at jeg har gått på Wegovy siden oktober i fjor.

 

Derfor tok jeg søndags morgen endelig mot til meg å pakket opp de manualene jeg daglig har tenkt på siden jeg fikk dem i julegave. Har faktisk ikke trent vekter siden jeg gikk 2. klasse allmennfag på Sortland videregående i 1995. Det er, (skrekk og gru, hvor i helvete har livet blitt av?), faktisk 29 år siden! Da var jeg, tro det eller ei, ganske veltrent og tok vel 160 kg i benkpress.

 

Vel, det gjør jeg IKKE i dag! Ikke er det et mål heller, men det var sinnsykt deilig å kjenne at det fortsatt fantes muskler der inne i de stadig smalere overarmene mine. Dette skal jeg definitivt fortsette med, men ikke i dag! I dag har jeg nemlig fått et følelse inne i muskulaturen som jeg trodde hørte fortiden til. Jeg har rett og slett fått gangsperre i begge bicepsene! (Hvis det heter gangsperre i armen da…)

 

Derfor skal jeg faktisk, hold dere fast, trene magen i kveld! Den har jeg faktisk trent med (svært) ujevne mellomrom opp gjennom årene, men tror det begynner å nærme seg 6-7 år siden jeg sist tok en sit-up. Da er det sannelig på tide!

 

Foto: Frank Rune Isaksen

Og snart er det vår og jeg kan begynne med toppturer igjen! 😀

 

 

3 kommentarer
    1. Lykke til med treningen! Og husk at gangsperr ikke er målet med styrketrening. 😅 Ta det bare litt rolig i starten og øk på etterhvert. 😅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg