Gaven

Jeg våknet av meg selv rundt klokka seks. Urolig i hele kroppen. Kaldsvettet. Åpnet telefonen bare for å lese litt, sjekke kommentarer og slikt. Kjærest ble irritert, sa det var natt og ba meg legge vekk telefonen. Jeg svarte, som sant var, at klokka var over seks og pr definisjon var natta over. Irriterende besserwisser, I know!

 

Vi skule bare kose oss og slappe av i dag. Skulle blant annet kjøre henne til fotterapi som jeg hadde kjøpt til henne i bursdagsgave. Pjuske litt i hagen. Ordne ferdig den veden. Kanskje rusle en rolig tur nede på bergene. Tenne bål og kjenne draget fra fjorden som trenger seg inn i lungene og ut til alle kroppens slitene celler.

 

Så ringte telefonen.

 

Sykdom. Ha ha, endte opp på jobb likevel, men blir her bare til 12. Da drar jeg til helgen uansett hva som skjer!

KautoBab er noe av det vi selger mest av. Grove pitabrød stekt med hvitløksolje og fylt med røkt rein, grønnsaker, fetakrem, røkt hvitløksdressing og urterørte tyttebær.

 

Kjøpte Framtiden en gave i går. Noen teite plastender. Var ikke en gang lyd i dem. Første jeg overhodet har handlet til ham. Har ikke turt. Nå måtte jeg. Han kommer jo snart.

 

La gaven på stellebordet. Arvegods etter broren. Alt for lite brukt. Venter med å pakke dem ut av plasten til vi faktisk får bruk for dem. Legg merke til at jeg skrev “til” og ikke “om”. Framskritt bare det.

 

Nei, back to work! Gir sikkert lyd fra meg ut over dagen/kvelden kjenner jeg meg selv rett.

Alt godt!

 

13 kommentarer
    1. Åååå æ savne Kautobaben😩
      Ufattelig dårlig gjort av dæ friste sånn på en Lørdag👿

      Den e bare så ufattelig supermangesmakende opplevelses god og e alltid d første æ skaffe mæ når æ e hjemme i Alta❣️

      Men no får æ vel bare sitte å stirre på bilde fra Oljebyen og lengte……

      *vi smakes igjen, kjære Kautobab når Koronaen forsvinne*

    2. De badeendene tar ikke inn vann! Har akkurat like, og mini elsker dem både som tyggeleke og i badekaret 😁

      1. Og akkurat de badeendene der er trygge siden de er helt tette. Ingen lyd, men det gjør ingenting, de får ihvertfall ikke bakterier og mugg innvendig 😊 Hilsen en som har akkurat like badeender til sin lille 😉
        Ha en god dag 😊

    3. Vær obs på di badelekene, dem tar inn vann å mugler, synes ikke på yttersiden.
      Får barnet dette vannet i seg (munn, øyne etc) kan det få en alvorlig infeksjon.
      Så anbefaler å heller bruke disse leke som tyggeleker på lekematta enn i badekaret 😉

    4. KautoBab står definitivt på menyen min når Alta besøkes neste gang!
      Har spist “KeikoBab”……en etterlignet KautoBab bare med hvalkjøtt. Nydelig mat det også!
      (ps: snekret sammen av en eminent kokkevenn som har spist din KautoBab)

    5. Ha en strålende dag! Synd at en fridag blir avbrutt av jobb, men sånn er livet…….når man er bedriftsleder……

      Håper bare du og Kjærest kan nyte resten av helgen!

      Ingenting gir sånn ro som å sitte ved et bål, ute, lytte til stillheten, inntullet i tepper, sittende på varme reinsdyrskinn, med noe godt i glasset og noe enda bedre på bålgrillen……
      I kveld blir det bål her i alle fall. I 1000 m høyde. Langt fra folk. Stillhet. Ro. Med fallende snø…..😱🙈😅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg