Gjenforent

Han er så bitte, bitte liten. Hodet hans får god plass i hånden min. Likevel er han sterk, kanskje ikke som en bjørn eller en ulv, men heller som en liten røyskatt. Eller ilder. Han kan spenne tak når han ligger på rygg stellebordet og nesten rulle over på magen.

 

Jeg kom hit til føden i Alta i går på formiddagen og i løpet av bare noen sekunder klarte kombinasjonen Lillebror, Kjærest og milde jordmødre med munnbind å stenge all verdens problemer ute, og fylle barselsbobla med deilig bedøvende ammetåke. Jeg må dra hjem igjen i kveld, men det bryr jeg meg ikke om. Jeg er her, her og nå, og nyter hver eneste sekund.

 

Vel, nå tok jeg kanskje litt vel hardt i. Skal ikke skryte på meg at jeg nøt hver eneste sekund i natt. Lillebror var så trøtt så trøtt, men klarte ikke å roe seg ned. Det gikk noen timer der jeg måtte ta fram gamle rustne barnesanger, og det hjalp en stund helt til han innså hvor jævlig det egentlig hørtes ut da jeg sang. Tror klokka ble over tre før han endelig sovnet skikkelig. Da sov han til gjengjeld til over halv åtte og nattens tårer og tenners gnissel var plutselig glemt. Rart det der.

 

Hun tok han da over i vår seng, er dobbeltseng her på føden, og ga han mat. Vi tre.

 

Og jeg ligger og følger med på pustealarmen. Hver gang han puster så lyser det. Det gir en veldig trygghet. Med alarmen på unngår vi i alle fall å finne han død etter to timer slik vi gjorde i fjor sommer. Nå går alarmen etter maks 20 sekunder uten pust og da er det nesten umulig å dø hvis foreldrene kan hjerte- og lungeredning, og det kan vi. Gir en voldsom trygghet, selv om den er et hvelvete om natta å drasse med seg når man bysser han rundt, men jeg vet at alternativet er så uendelig mye verre.

 

HVORDAN GÅR DET SÅ MED MARIA?

Joda, tror hun klarer seg bare fint

 

Wilma har blitt en lydig undersått somgjør alt for å blidgjøre den nye diktatoren.

 

Og all opposisjon slås hardt ned på og låses ute i kulden.

 

Nei, sorry folkens, jeg må gå og legge meg igjen! Klokka er tross alt elleve og jeg har en boble å gå inn i. Takk for alle meldinger angående forrige post. Jeg har valgt å ikke besvare noen kommentarer, for det ville tatt alle min tid og gjort vondt mye verre, men velger heller å takke dere her. Takk for at dere bryr dere <3

 

Vi smattes!

 

 

 

 

31 kommentarer
    1. For en vakkerskatt dere har fått ❤
      Vær i “tåka” så lenge som mulig, denne dyrebare førstetida går bare så alt for fort 💖

    2. Eg blir såå rørt av de nydelige bildene av deg å den lille hjerteknuseren💙💙. En sånn skjønn liten gutt💙. Ble så glad over å se at du hadde nytt innlegg på bloggen idag. Var et stort savn i går,du vet at vi elsker å lese bloggen din😍. Dagen blir ikke den samme uten den😉. Skjønner godt at du må ta noen pauser innimellom,spesielt no når lillegullet opptar deg å kjærest. Kos deg ilag med dem. Om ikke lenge har du dem heime for godt💕

    3. Kos deg med kjæreste og lillegutt. Og lad opp batteriene. Blir hektisk framover, men trur du fikser det bra. Du har jo vært ute en vinterdag før. Masse gode tanker sendes herved.♥️

    4. Jeg som har gått gravid selv, er i grunnen veldig glad de ikke er så mye større når de ligger i magen 🙈

      Ser på klær og bilder fra min ble født. Han så så liten ut selv da. Rundt 50-52 cm lang, og nå blitt 61 cm, og bortimot 6,5 kg. Tiden flyr så alt for fort 😱

      Nyt tiden dere får. Snart kommer Kjærest og Lillebror hjem ❤️

    5. Bildet av far og sønn sier mer enn ord, jeg blir helt rørt her jeg sitter❤️ Bittelille som berører hele vår familie i så stor grad og mange andre rundt i Norges land. Maria ja, her går det fremover 😁 hun begynner å finne både sin plass og trygghet her i arken , det fungerer godt med gradvis tilvenning. Takk for at vi får låne henne til hun skal til Farmor. Kos deg i boblen og hils mine små❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg