Gjør byen din fin!

Ikke vent på at kommunen eller andre skal gjøre det fint for oss, for de rekker selvfølgelig ikke til over alt. Ikke en gang i nærheten. Hvis det virkelig skal bli fint der du bor er alle, også du, nødt til å ta i et lite tak og gjøre en innsats.

 

Jeg vil derfor med dette oppfordre alle i hele Norge om å plante blomster som andre kan nyte godt av. Det trenger ikke være rare greiene, kanskje bare en blomsterkasse i vinduet i blokka, eller en tønne ved trappa, et par ambler foran inngangen. Eller du kan gjøre som meg…

 

Kjøpte 15 fiskekasser.

 

Og 15 sekker jord.

 

Og 15 brett med stemordblomster (Felleskjøpet, dere må vanne blomstene deres. Jorda var knusktørr)

 

Konemor sier det holder med 8 i hver kasse, så jeg skal omplante to slik at det ikke blir så tett.

 

Tenk når hele dette fiskekassebedet blomstrer om en måned! Det blir så fint 😀

 

I alle fall veldig mye finere enn det det var!

 

Jeg må alltid gjøre alt så stort, men det trenger slettes ikke du. Hvis alle planter litt rundt seg, både hjemme og på jobb, så blir alt så mye triveligere.  Tror faktisk det blir mindre hærverk også hvis det ser litt pent ut.

 

Det var dagens lille “influencing” fra meg. Ut og plant blomster!

 

(Og du, plukk opp det sjokoladepapiret i veikanten, selv om det ikke er du som har kastet det. Hvis 5 000 000 nordm(h)en plukker opp bare ett papir i året så blir det veldig mye papir. Plukker alle opp to…)

 

HKH

Kokkejævel

 

FACEBOOK               INSTAGRAM               PODKAST               NETTBUTIKK                 YOUTUBE             KONEMOR

 

 

11 kommentarer
      1. Kom akkurat for å melde det samme. Kommer en error-mld når en klikker på innlegget..(?)
        – Non the less, så har det jo skjedd noe riv ruskende galt hos Spotify også, for jeg var iallfall å hørte intervjuet med Isabella i går! 🙂

    1. Jeg leste innlegget om podkasten og datter, men får ikke kommentert. Kommer opp en ERROR-melding. Samme hvis man prøver å klikke seg inn fra topplisten. Bare ville si fra så du vet 🙂 Jeg hørte bittelitt inne på Facebook på morgenen jeg, men hørte så dårlig at jeg ikke orket så lenge 😮

      1. Takk! Ja, det er et eller annet som er feil. Innlegget kan ikke deles på FB-heller. Veldig rart! Hva lyd angår ble den veldig mye bedre etter hvert. Jeg er helt amatør og vi satt helt feil i forhold til mikrofonen på telefonen, samt at det var høydeforskjell på min stol og hennes sofa. Pinlig, selv til meg å være, men det ble veldig bra etter hvert (til meg å være). Meget interessant å høre hvordan hun EGENTLIG har hatt det i denne perioden

    2. Dette blir nok veldig fint,stemorsblomster er veldig hardføre planter👌. Sånne fiskekasser skulle eg gjerne fått tak i,men de e vel ikke for salg? Angående søppel,hver vår når snyen tine,så gremmes eg over alt søppel som dine frem overalt🙄. Veigrøftene e jo full av søppel som folk bare hiv ut bilvinduene,skulle skamme seg😣. Selv langt til fjells tar folk med ølbokser,flasker og diverse ,klarer ikke å ta med tomgodset heim igjen🤔.

      1. Mye søppel som ikke kastes med vilje også. Har selv mistet papir og slikt som vinden har tatt når åpner bilvinduet. Ja, fiskekasser kan du kjøpe i en hvilken som helst fiskebutikk. 🙂

    3. Så bra! Det her kommer til å bli riktig fint. Og fint med oppfordringen om å plukke opp søppel. Ha alltid med en liten pose og en hanske når man går tur, det hjelper på om alle tar i et tak.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg