“God”helg, alle! del 2, (eller slatan i helvetle om du vil…)

Det var bare 12 minutter igjen til styremøtet startet i banken, da jeg, uten en gang å rekke å ta på meg skoene skikkelig, satte meg inn i bilen og freste av sted. Jeg kjørte nok litt over fartsgrensen, for det skvatt både unger og hunder og noen gamle mennesker til begge sider da de traff panseret og ble slengt ut i veikanten, men måtte bare gasse på , for hadde papirene på kontoret, og de måtte jeg hente før møtet.

 

Ved nettbutikken/kontoret sprang jeg ut av bilen, (bare 6 minutter igjen) og skulle låse opp, men faen, hadde jo lagt nøklene i blomsterpotta hjemme da jeg gikk opp på Komsa i går. Det er ikke veldig ofte jeg banner, (jo, det er for så vidt det), men nå rant det gloser ut av den frådene og andpustne kjeften min.

 

Inn i bilen igjen, skrene ut av parkeringsplassen og ut på veien. Nye bulker, men nå ga jeg virkelig faen, for det var bare to minutter igjen!

 

Ringte hjem og forklarte situasjonen. Hun sa, overaskende bekymringsløst, at hun skulle ha nøklene klare da jeg kom. Hun sto klar med nøklene da jeg bråbremset rett foran trappa. Hun kom smilende mot mot meg, dinglet med nøklene og sa:

Du, det styremøtet er ikke før 11:30, så du har fortsatt nesten en time på deg…)

 

Tok nøklene, ga henne et muss og kjørte rolig tilbake til kontoret mens jeg plukket opp skadde dyr og mennesker fra grøfta  og kjørte dem henholdsvis til helsesenteret og til dyrlegen. Ingen fikk heldigvis alvorlige skader. Litt hjernerystelse, en knekt fot og noen brukne ribbein, men ellers mest neseblod og skrubbsår.

 

kan vi, tror jeg) si god helg, alle! 😀

 

Les også

God helg, alle! Del 1

 

 

 

11 kommentarer
    1. Jeg velger meg april

      I den det gamle faller,
      i den det ny får feste;
      det volder litt rabalder,-
      dog fred er ei det beste,
      men at man noe vil.

      Jeg velger meg april,
      fordi den stormer, feier,
      fordi den smiler, smelter,
      fordi den evner eier,
      fordi den krefter velter,-
      i den blir somren til!

      av Bjørnstjerne Bjørnson
      God helg 🌞

    2. Godt du ikke kom for seint. Ser konemor som står der med nøklene dine i hånda. Æ trur ho har “stjålet” lua di åsså… 😉

      Ha en fin dag begge to

    3. Eg må no flire, du får det til ja😂

      Når det gjelder konemor, va ho ikkje ulik en smurf der ho står med den blåe hua på hode😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg