Goood helg!

Jeg er så trøtt for tiden, så gikk og la meg kjempetidlig i går. Kjærest forsto at det neppe, i alle fall ikke uten et voldsomt forarbeid, ble noe på henne, så hun ble sittende oppe noen timer til. Hun er forresten blitt litt bedre, men hun er på andre uken nå uten at det har gitt seg, så det var kraftige saker. Lungene er fortsatt infiserte, men nå klarer hun i alle fall å prate og snart går det vel i ett igjen, så greit å bare nyte de siste dagene med ro og fred.

 

Visste faktisk ikke at hun kunne tegne, men dette lille kunstverket lå på pcen min da jeg sto opp i morges. Jeg registrerer at hun har tegnet seg selv søt og yndig mens jeg ser spik spenna gærn ut med stritt hår, intense øyne og et sleskt smil. Kniven i hånden gjør ikke saken veldig mye bedre. Nå forstår jeg bedre hvorfor hun alltid sover med telefonen i hånden og nødetatene på hurtigtast.

 

Neida, var en veldig koselig tegning. Jeg er jo vant til å få små lapper om morgenen som eneste hensikt er å gi meg en god start på dagen. Som utelukkende er skrevet for å glede. Jeg vet det er tusen ting med meg som hun irriterer seg over, mange av dem med rette, men likevel setter hun seg ned å tegner oss med et hjerte i midten. Det er kanskje ikke stor kunst, men det er stor kjærlighet.

 

I dag er en god dag til å lange en fin dag!

 

Veldig enkle ord, på grensen til intetsigende jalla, men likevel stor visdom. Hver eneste dag har vi alle mulighet til å prøve å lage en god dag for oss selv og andre. I stedet for å lete etter feil og mangler, for den som leter han finner, så kan man heller prøve å lete etter de gode sidene. De finnes nemlig de også hvis man bare vil se dem.

 

Klart det finnes dårlige dager, men du trenger i alle fall ikke ødelegge andres bare fordi du selv er sur, bitter og tverr. Har du ikke noe pent å si så la det heller være. Gjelder naturligvis ikke i alle situasjoner. Politibetjenten for eksempel må jo selvfølgelig bryte inn og kanskje til og med bruke utestemme til han kriminelle som holder på å rane den gamle damen. Han kan jo ikke bare stå der og smile fåret i frykt for å ødelegge dagen til skurken, men du forstår sikkert hva jeg mener.

 

I kveld kommer Datter! Det gleder jeg meg veldig til, selv om det ikke blir en veldig spennende helg, Jeg har deadline på det bokmanuset på mandag, så må jobbe med det, men bare at hun er her fyller huset med en energi som gjør meg godt. Skal støvsuge før hun kommer. Det er egentlig hennes jobb, men hun hater det intenst, så det er vel kanskje den største gleden jeg kan gi henne. Jada, unger må lære seg å ta ansvar, men de må også lære seg å glede andre. At kanskje ikke lykken finnes i selvrealisering likevel, men heller i samrealisering. Det tror nemlig jeg på.

 

Nå er det jobb 🙂 Ha en vakker dag og en strålende helg!

 

Og gratulerer med dagen til verdens beste Kong Harald!

 

35 kommentarer

Siste innlegg