Gratinert seifilet på tomat- og mozzarellasalat

Sei er for meg sommermat og jeg lengter etter sommeren. Intenst. Derfor ble det sei i dag. Den var dessuten på tilbud. Personalrabatt. Har egen butikk ha ha 😉

 

Legg tomat og fersk mozzarella lagvis på et serveringsfat. Dryss over grovmalt svart pepper og maldonsalt. Vanlig salt går også fint. Trenger ikke være snobbete. Når jeg tenker meg om hadde det sikkert vært veldig godt med rødløk også. Det skal jeg huske neste gang.

 

Fordel noen skjeer med basilikumspesto over tomatsalaten

 

Smør på pesto på fisken også. Hvitløksdressing eller rømme er også utrolig godt. Ta det du har. Steikes i 15 minutter på 225 grader varmluft. Da er fisken perfekt og tomatsalaten passe varm.

 

Dette liker jeg å servere med hvitløksbrød. Sprøtt, saftig og utrolig godt å dyppe i kraften som dannes etter steikingen. Dette anbefales virkelig! Artig å gjøre noe annet enn standard med fisken. Lett middag som man blir mett av.

 

IKKE GJØR DEG TIL KJELTRING FOR  ET STYKKE SEI!

Dette er en originaloppskrift fra sjølvaste Kokkejævel, og alle Kokkejævels oppskrifter koster min. 2 kroner pr oppskrift, ev. 100 kr for et helt år. Dette er en ordning basert på tillit, men kulinarisk tjuvpakk som nekter å betale for seg vil oppleve Kokkejævels veldig vrede, og det vil kastes en gastronomisk forbannelse over både deg og hele din slekt sju slektsledd fram i tid. Edder og galle kan også forekomme. Trolig å både bøtter og spann.

 

Har du problemer med 2 kroner som engangssum, så tilbyr vi naturligvis en nedbetalingsplan som begge parter kan være fornøyd med, og du vil være kvitt gjelden i løpet av få år.

 

Ikke gjør deg til kjeltring for et par kroner! Gå inn på VIPPS og skriv KOKKEJÆVEL (ikke telefonnummer) og betal for godsakene. Betaler du 100 kroner så kan du bruke så mange oppskrifter du vil i et helt år! 😀

 

Vi smattes!

 

 

17 kommentarer
    1. Supergod middag av denne oppskriften. Har aldri smakt noe lignende og så godt. Tenker her kan brukes alle hvite fiskesorter. Brukte potetmos til. Tusen takk for oppskrifta. Lagde meg en fin dag av den. 😃

    2. På onsdag 15. april, så dro jeg ned til sentrum, for å handle mat, på Rema Ensjø.

      Så sånn var det.

      Bare noe jeg tenkte på.

      Mvh.

      Erik Ribsskog

      PS.

      ‘Kreftsvulst-veiarbeidene’, (som jeg har blogget om tidligere), lagde helvete, for de som skulle til t-banen, osv.

    3. Åhh tusen hjertelig takk for ei fantastisk oppskrift,skal garantert prøve å så snart eg får tak i seifilet😋. Tomater og fisk smaker utrulig godt sammen. Når vi fisker ørret om sommeren,bruker eg å fylle buken med tomatskiver og purreløk i skiver å dill. Krydrer godt,pakker i folie inn i ovn 200 gr.ca 30 minutt alt etter størrelsen på fisken. Blir så saftig og god😉👍.

    4. Fyy å friste sånn 😅😝

      Håper jeg snart vinner i lotto, så kan jeg ansette deg som privatkokk en liten periode 😁🤩

        1. Privatkokk er alltids kjekt 😉
          Er ikke så oppfinnsom i disse dager når det kommer til middag 🥴

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg