Gutt eller jente?

Omstendighetene tatt i betraktning har vi allerede vært på mange ultralyder, oppfølgingen er svært tett, men i dag er det den “ordinære” ultralyden. Den som “vanlige” folk får. Den der ungen har blitt så stor at en flink jordmor, og det har vi, ser om det blir en gutt eller jente.

 

Man kan jo selvfølgelig si at det ikke spiller noen rolle hvilket kjønn det blir, bare ungen er frisk, men det er en sannhet med store modifikasjoner. For meg betyr det mye. Jeg blir selvfølgelig glad uansett, men denne gangen håper jeg det blir en jente. Alt blir mye lettere da. Det er litt vanskelig å forklare, men et svangerskap som vi gjennomgår er preget av mye dårlig samvittighet. Det er jo et svangerskap som aldri ville funnet sted hvis omstendighetene hadde vært annerledes. Det i seg selv er vanskelig, men hvis det blir en gutt føler jeg på en måte at vi “erstatter” han som ble borte med en “ny”. Som å få seg en ny kattunge hvis Maria blir påkjørt. Det er en grusom tanke, men den er høyst reell.

 

Derfor håper jeg på en jente. Det er forskjell på gutt og jente og jeg vill ikke føle at jeg erstatter en unge på samme måte da. Dette vet jeg av erfaring, for Datter, hun som kom med Lyset, ble selv unnfanget i sorg og fortvilelse for snart tretten år siden. Det var lettere at hun var jente. Og hun lever fortsatt.

 

Dessuten, det er så mange tanker, så er sjansen mindre for at jenter dør i krybbedød. Slik er det bare. Det er flere gutter som dør, ergo kan vi være litt mindre redde det første året. Det kommer til å bli tøft nok, og da er det godt å i alle fall kan trøste seg med kjønnstatistikken. Min egen statistikk er jo ikke spesielt oppløftende for å si det forsiktig.

 

Nei, dette blir en spennende dag! 15:00 har Kjærest time. Jeg får fortsatt ikke lov å være med grunnet Viruset, men det går fint. Kjærest filmer, så jeg får se når hun kommer hjem. Jeg gleder meg. Og er veldig, veldig spent.

 

Jeg må presisere, i fall det er noen som misforstår, at jeg selvfølgelig blir glad hvis det er en gutt igså, men jeg tror de fleste av dere forstår hva jeg mener. Håper i alle fall det.

 

Ha en spennende dag!

37 kommentarer
    1. Hær skjønne eg deg kjempegodt. Vi mista sjøl en gutt. Død i magen uka før terminen. 💔Så da vi blei gravide igjen håpa vi å på jente og det blei d. Ho e snart 15 ❤❤❤. Så ønske dåkker alm lykke på veien. Klæm🥰🌸🌸🌸

    2. Du får håppe på jente . Da jeg ble får tidlig født fikk mine foreldre beskjed om jeg var gutt hadde jeg død.

    3. Har absolutt ingen problem med å skjønne hva du mener og tenker. Det jeg har litt problem med å skjønne er at du deler “ditt innerste største ønske” om kjønn, med titusener. Om det nå skulle bli en staut kar, er mitt lille råd at du sletter dette blogginlegget. Det er visst noe som heter at internettet glemmer aldri. Ønsker deg en fin og spennende dag.

      1. I vår familie snakker vi om slike ting, og skulle det vise seg at det blir en gutt så kan jeg love deg at han ikke kommer til å føle seg uønsket på noe som helst måte, til tross for at jeg har skrevet at jeg ønsker meg en jente av sikkerhetsmessige årsaker

        1. Skjønner godt både bekymringen å tankene rundt kjønn. Vi har mistet 2 ufødte, gutt og jente. Har fått 3 gutter etter dette. Følte litt på det til å begynne med under svangerskapet, men etterhvert innser man at de man har mistet aldri blir erstattet, men vil ha en egen plass hos oss❤️

    4. Skjønner så inderlig godt hva du mener! Familien vår har opplevd noe av det samme for ei tid tilbake. Det nye barnet kan ikke erstatte det dere mistet, men vil være med på å fylle et tomrom som plutselig oppsto.
      Uansett, gutt eller pike så ønsker jeg dere alt godt❣Tenker mye på dere, hver dag, faktisk 😅

      1. Ja, det er ikke tvil om at et “nytt” barn bidrar til å gjøre tomrommet mindre. Det skaper en form for dårlig samvittighet som man bare må legge fra seg etter hvert

    5. Det bli en spennende dag for dokker.
      Har 3 sønner og aldri ønsket å vite på ultralyd hva den viste.
      Forstår det e spesielt for dokker.
      Uansett trenger det ikke å ende som de andre gangene.
      Lykke til i dag.💜
      Ha en fin dag.

    6. Forstår deg godt. Jeg tror deg så gjerne på at du blir like glad for en gutt som for ei jente, men med din statistikk, er det lov å kjenne på frykt mitt oppi gleden. Lykke til med svangerskap, fødsel og nytt liv🥰!

    7. Kjempe flott bilde av kjæresten 😊
      Ønsker dere masse lykke om et langt liv sammen og med barn
      Skjønner deg godt at du ønsker deg jente
      Klemz Solklem til dere begge 😉

    8. Ikke noe problem med å forstå dine betraktninger!
      Krysser fingrene uansett hva det blir! Dette går helt fint, uansett gutt eller jente. ❤️

    9. Skjønner deg godt, mistet sønn i krybbedød og fikk jente etterpå. Fikk så en sønn til senere og da ble det flere følelser satt i bevegelse. Så skjønner godt hva du mener 🙂

    10. Skjønne dæ SÅ godt, etter å ha mistet ei lita pia i krybbedød var det veldig greit å få to gutter etterpå😊

      Lykke til videre i svangerskapet❣️

    11. Masse lykke til, dette blir spennende🤞. Det er ikke vanskelig å forstå at en ønsker jente no, blir mye lettere å ikke sammenligne da, Lykke til igjen🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg