Han fikk flere blomster i døden enn han gjorde i hele sitt liv

Da Vebjørn døde i fjor sommer fikk vi veldig mange blomster. Vi satte ekstremt stor pris på disse og omtanken de representerte, men jeg reagerte likevel litt på dette. Han fikk nesten ingen da han ble født. Det er et tankekors og jeg skrev i en av mine kommentarer på FB at “han fikk flere blomster i døden enn i hele sitt liv”.

 

Dette hadde en av Kjærest sine klassevenninner bitt seg merke i og tenkt litt over. Ofte gir vi ikke oppmerksomheten før det er for sent. Vi hadde tenkt, men det ble liksom aldri. Livet skjedde i mellomtiden. Plutselig er det over.

 

I dag ringte det plutselig på døra og en plante som snart, men ikke ennå, slår ut i blomst ble levert. Med de beste ønsker for livet som ennå ikke er født. Framtiden.

 

Det er så nydelig tenkt. Så fantastisk gjort. Tusen, tusen takk! Gleder meg til å vise den fram til Datter når hun kommer i morgen. Blomster lukter ikke lenger bare død og sorg. Herfra og ut lukter de glede og forventning.

 

Tusen hjertelig takk! <3

 

 

13 kommentarer
    1. Ja, det sier man ofte. Men det er tradisjon å gi blomster ved dødsfall. Og gaver ellers. Han fikk sikker like mange gaver ila livet som blomster ved båren. Det er dessuten lettere å sende gaver enn blomster.
      <3

    2. Koselig at du får blomster siden du ikke fikk åpnet smågodtavdelingen.
      Det virker som om livet ditt består av store topper, samtidig som store sorger og bekymringer.
      Fint å se at du klarer å glede deg 🙂
      Men ja, økonomisk trygghet hjelper. Alt går i svart hvis det kommer på toppen.

    3. Å nå ble jeg veldig rørt her 💙, litt tårevåt sånn plutselig. Veldig, veldig fint gjort. Ønsker dere en riktig så fin helg , veldig glad i dere 💙

    4. Så hyggelig gjort, da blir det noe fint og positivt å se på i helga, kos dåkker❤
      Fin kveld ønsker æ dåkker.

    5. Dette rørte meg veldig💞. Så nydelig gjort og tenkt💖. Kan være en tankevekker for mange,et kjent ordtak sier,gi meg en blomst mens jeg lever💙.

    6. Gi meg en blomst mens eg lever,så øyet kan fryder seg ved.osv.koselig å få blomster ,ha en fin kveld og fin 1mai .Og helg. .😎🤗👍🌻🌞🤩🌹🌹🌹🌹

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg