Hei, det er fra VG!

Foto: Altaposten

Satt nede på kontoret og jobbet med vaktlistene for de neste åtte ukene. Et forferdelig kjedelig arbeid, men det må jo gjøres. Praktisk for de ansatte å vite når de skal på jobb, og også relativt greit for meg å vite at det faktisk kommer folk på jobb. En slags vinn-vinn situasjon for begge parter egentlig, men fryktelig kjedelig og, ikke minst, veldig vanskelig å forutse kundemassen så mange uker i forveien. 20 ansatte. Det er litt å holde styr på kan du si.

Hvor var jeg? Jo, satt og jobba med disse listene, gjespet, drakk kaffe og snuste. Masse. Telefonen ringer: “Hei, det er fra VG. Vi har fått med oss at du jo er åpen om det meste og lurte derfor på om du ville fronte vår nye serie “Pinlige sykdommer i Nord-Norge”?

 

Selvfølgelig! svarte jeg, har en drøss av hemmeligheter igjen, i alle fall en håndfull, både oppe og litt lenger nede, så det er nok å ta av her i gården til flere måneder med tykke helgebilag. Hvilken pinlighet vil du jeg skal fortelle om først?

 

Neida, jeg tuller selvfølgelig litt. De lurte på om jeg ville lage en sak for dem om hermetikk faktisk, type folkefavoritter som fiskeboller, Joika og lapskaus f.eks, og gi tips om hvordan man med enkle, billige grep kunne gjøre dem om til festmåltider en restaurant verdig.

Klart jeg kan! Det er faktisk noen av ganske få ting jeg er skikkelig god på, nemlig å lage å lage fest av hverdagsmaten. Lapskaus på boks kommer til å bli en utfordring, en stor en, men tror dette kommer til å bli kjempespennende! Helgen er i alle fall i boks for å si det på den måten…

 

Vi smattes!

28 kommentarer
    1. Hmmm spørs om ikke lapsksus på boks etter det innlegget blir borte i butikk hyllene og de oppnår å komme på listen over varer det blir pris krig på 😂

    2. Er ekstremt lite bevandret i hermetikken, så no e æ spent på hva som finnes i hyllene 😊 og ka du, ikke minst, kan friste med 😃😋 👨‍🍳

    3. Hvis du klarer å lage festmåltid av en boks surstrømming så skal eg jobbe for at det blir satt opp statue av deg i Alta sentrum

    4. 😂😂😂….apropos Joika; en finere motebutikk her i byen hadde noen år på rad en annonse i lokalavisa i førjulstiden som sa noe slikt som: Til Julenissen, dersom jeg ikke får det jeg ønsker meg til jul…..(Så var en boks Joika avbildet sammen med han Rudolf reinsdyret)😳

    5. 😂😂😂….apropos Joika; en finere motebutikk her i byen hadde noen år på rad en annonse i lokalavisa i førjulstiden som sa noe slikt som: Til Julenissen, dersom jeg ikke får det jeg ønsker meg til jul…..(Så var en boks Joika avbildet sammen med han Rudolf reinsdyret)😳

    6. Brun lapskaus på boks, godt lunken på brødskiva som e skamfull fylt med godt smør..
      Kan det bli bedre mon tro… 🤔

    7. Æ syns d hørtes interessant d me pinlige sykdommer i Nord-Norge😂😂😂 Men den andre oppgaven klare nu du me glans😊 nu e nu æ ikke så kræsen på mat..lika joikakaker(selv om Helstrøm ødela gleden litt), fiskebolla på boks e 👌🏼(Da Vesterålens), men lapskaus på boks bli spennende å få se «pimpa» opp😃

    8. No altså… “alle” e jo ute etter dæ 👍😊 Fantastisk 😊🤩 Så kan no de joodle (eller ka det no hete) folkan bare sitt der og sure for at lykken smiler til snille mennesker 🥰

      1. Helt enig..jeg spiser jo flere rett fra boksen, så det er ikke så mange igjen som havner i sausen. Og så er jeg ikke så veldig sulten når middagen er ferdig. Min skyld. 😁

    9. Flaks at æ akkurat sku til å spørre om oppskrift på marinert mais type Lykken da 😉 Kordan pimpe maisen på 1-2-3☺️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg