Hemmeligheten bak bloggsuksessen!

Jeg har jo blogget en stund nå og utviklet en slags egen stil. Det er jo også ganske mange som leser meg hver eneste dag, for ikke å si mange ganger om dagen, så kanskje litt artig å vite om det ligger en tanke bak. Har laget en liste med fem punkter som stort sett er dekkende for hvordan jeg blogger og kanskje også for hvorfor du gidder å lese meg hver dag, Jeg elsker deg forresten, visste du det?

 

  1. En fengende overskrift er viktig. Jeg skriver alltid overskriften først. Hvis jeg ikke klarer å formulere en overskrift som jeg føler treffer en nerve eller pirrer nysgjerrigheten, så er neppe temaet jeg skriver om verdt at andre skal lese det og jeg lar det heller være. Overskriften trenger ikke være sensasjonell, men den må være interessant og den må omhandle teksten den skal “selge inn”. Jeg blir ofte beskyldt for å bruke såkalte clikcbaits, men det føler jeg faktisk er litt urettferdig. Jeg vil ikke at noen skal blir skuffet av å klikke seg inn på min blogg via en clikcbait, men jeg vil naturligvis at folk skal fatte interesse via overskriften for så klikke seg inn og ta del i dette spennende livet mitt.
  2. Bilde, ofte bare i entall. Jeg bruker stort sett bare ett bilde, men det må fange essensen av det teksten handler om. Det kan være et stemningsbilde av natur, et ekte ansiktsuttrykk tatt i situasjonen eller et bilde som jeg bruker i flere blogger. Jeg er ikke verdens beste fotograf, men jeg er ganske god til å fange en stemning akkurat når den pågår.
  3. Korte tekster. Folk har andre ting å gjøre enn å lese endeløse tekster, side opp og side ned, om meg og mitt liv. Jeg skriver om det jeg ønsker å formidle på en kort og konsis måte. Hvis jeg skriver om et øyeblikk som er viktig for meg så er det jo meningsløst hvis det skal ta en evighet å lese om det. Det tar mellom 30 og 60 sekunder å lese de fleste av mine innlegg. Det holder i massevis.
  4. Ærlighet. Jeg utgir meg ikke for å være noen andre enn den jeg er. Provoserer ikke for å få klikk eller gjør meg mer elskverdig for å bli likt. Jeg er den jeg er på både godt og på vondt. Det tror jeg leserne mine merker. Jeg er meg og det er godt nok. Tekstene mine skrives stort sett uten gjennomlesning. Det jeg poster er tankene mine akkurat i det jeg skriver dem. Ofte leser jeg ikke igjennom for skrivefeil en gang, men det er viktig for meg med et godt sårk, så det hender jeg korrigerer kommafeil og slikt i ettertid. Vi må ta være på det norske språket!
  5. Humor og selvironi er vel artig for de fleste og jeg prøver å se humoristisk på det meste. Det er ikke alltid jeg får det til, og da får jeg litt kjeft, men det er også litt av greia. Har lært at man ikke skal spøke for mye med katter for eksempel, så kattehumor forsøker jeg å holde meg unna, he he.

 

Ja, tror dette var ganske dekkende og oppsummerer min blogging på en ganske god måte. Kunne selvfølgelig finpusset teksten og gjort den bedre, kanskje fylt inn flere punkter, men som vanlig skal jeg ned på jobb og har litt dårlig tid. Tusen takk for at du leser meg, til tross for alle mine feil og mangler. Setter enormt stor pris på det. Spesielt i disse dager da jeg kanskje blir arbeidsledig om noen uker og kanskje blir blogger på heltid. Vi får håpe for både min og din skyld at det ikke skjer, for DA hadde jeg blogget mye da! 😉

Vask hendene, hold avstand og vis hensyn til hverandre!

24 kommentarer
    1. Hei 🙂 Kan du lage et innlegg om tips til hvordan man får laget et skikkelig godt og luftig sunt grovbrød? Mine blir så kompakt 🙁

      1. 1. Tilsett væske, gjær og grovmelet FØRST og la det stå og svelle en time! Viktig!
        2. Tilsett hvetemelet og elt veldig godt!
        3. Hev brødene tre ganger så lenge som fin hvetebakst. Det TAR lang til med gode grovbrød

        Lykke til! 🙂

    2. Du skrev en gang at du får 30 øre pr klikk på bloggen. Det hender jeg klikker flere ganger for å bidra litt 😀😅 Er så fornøyelig å lese bloggen din 😀 Det koster ikke meg noe å klikke innpå noen ganger ekstra. En fin kveld ønskes deg og kjærest.

    3. Jeg har aldri lest no særlig blogg før. Men så kom jeg tilfeldigvis inn på din, leste den og har fortsatt med det. Liker måten du tenker og skriver på. Kan bekrefte at disse fem punktene er grunnen til at jeg fattet interesse for min første, og hittil eneste blogg:) lykke til!! Med alt🤗

    4. Jeg leser bloggen din uansett, så overskriftene har absolutt ingenting å si for meg, men det er utvilsomt viktig for å fange oppmerksomheten til nye lesere som ellers ikke ville klikket seg inn på bloggen. Jeg kjeder meg til døde av innlegg om mote, skjønnhet, oppussing og interiør, og bloggen din er herlig fri for slikt. Og ja, man skal passe seg for kattepolitiet – kan være enda verre enn mammapolitiet iblant, om det er mulig 😉

    5. I reklamen sies det at dagen blir ikke helt det samme uten VG. Min dag blir ikke helt det samme uten å lese bloggen din😉👍. Du e bare så dyktig med ord, har fulgt deg lenge. Skjønner med en gang når du skriver om noe bare på skøy,e visst ikke alle i landet som forstår og skjønner den nord norske humoren😂. Tror alt du skriver e alvorlig meint🤗. Ha en strålende dag med dine flotte jenter😍

    6. 1. Du skriver godt, uten skrivefeil som ville irritert meg og tatt oppmerksomheten bort fra temaet.
      2. Jeg har sans for den litt barske humoren din.
      3. Du pakker ikke inn det du vil si. Jeg liker ikke tilslørt.

      Så, hold frem som du stevner!

    7. Bloggen din e lesbar. Hverdagslige hendelser for alle og enhver. Håper inderlig at du berger bedriftene dine. Ha en fin dag videre dokker. 👌😁 Æ har blitt gla i dokker å. 😘 En bukett 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 på vei til familien.

    8. Dagens fnis er dog at du skrev “sårk” istedenfor “språk” – når du snakket om hvor viktig det var med et godt språk…. men æ regner nesten med at det var bevisst?!
      Takk for en morsom og bra blogg! 😊

    9. Hei . Det er nok det enkle ofte brutale ærlige som gjør bloggen bra. Så er det språket og måten du skriver på som jeg syns er fengende. Du bruker også de nær deg på en lun og god måte.
      Bloggen uten dill dall!
      Stå på i disse vanskelige tider.
      Ha en fin dag 🍀

    10. God dag.
      Lure ting du gjør.
      Leser uansett hva du har som tema.
      Du skriver rett fra levra,hvordan du /dere har det.
      Ha en fin dag.🌷🌷

    11. Jeg liker bloggene dine! Med eller uten clickbaits. Hva er ellers vitsen med blogg?
      Min mening:
      Du skriver om livets små og store gleder/sorger/utfordringer.
      Din stil fenger meg og jeg gleder meg hver dag til å lese en ny blogg fra deg.
      Så fri for all slags ytre skjønnhetsidealer, moter, sminke mmm. Så herlig befriende!
      Du får frem den indre skjønnhet.
      Samtidig som du gir oss et innblikk i hvordan livet egentlig er.
      Ingen vits å la deg styre av dem som kritiserer. De gjør det på det meste her i livet. Noen mennesker blir aldri fornøyde.
      Vær den du er, med og uten ironi. Med humor. Med alvor.
      Ha en strålende dag! Sammen med din vakre Kjærest og din vakre datter.
      Kos dere! Ta godt vare på hverandre i disse tøffe tider! 🌞💞

    12. God morgen. Ekte og ærlig. Akkurat slik.

      Som du selv bruker å si. Lag en fin dag. Klem. Vi elsker dæ, vi også.

    13. Du e lur du, stikk på jobb, så kjæresten må ta seg av læreroppgaven, men datter e vel pliktoppfyllende uten på pass.
      Ha en superfin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg