Herre Gud, Sortland, tusen takk og takk for meg!

Tror egentlig ikke jeg skal skrive så veldig mye rundt det, men dere kan selv tenke dere hvordan det er å komme tilbake etter 30 år, med en kokebok “under armen” og en nervøs klump i magen, for så å bli møtt med spontan applaus av flere titalls vakre mennesker som sto pent linet opp foran Norli-butikken på Sortland. En nokså absurd opplevelse for en enkel kokk fra Nord.  Det gikk over 50 bøker i dag, pluss bøker kjøpt andre steder. I en hel time til ende var det kø og vi solgte ut rubbel og bit som Norli hadde klart å skaffe til veie av bøker. Helt, helt fantastisk!

 

Noe annet helt fantastisk var å få treffe denne vakre kvinnen igjen. Avstanden er så stor og det går alt for mange år mellom hver gang vi møtes, og plutselig kan det være for sent. Jeg rakk heldigvis innom, hun hadde det bra og det var veldig godt å se. Hun betydde veldig mye for meg da jeg var liten. Det var et veldig fint besøk.

 

Det var i det hele tatt godt å være tilbake. Det er så fordømt vakkert her! Jeg er så dårlig på naturfot, men jeg håper jeg har lesere fra Vesterålen som i kommentarfeltet på Facebook kan vise resten av Norge hvor fint dere har det.

 

Til og med vindmøllene på Åndstadblåheia, (er det det det heter?), er til å miste pusten av når man plutselig kjører ned mot Sortland og de bare står der på toppen som kjemper fra Ringenes herre. Magisk!

 

Klokka er snart ni og jeg er trøtt. Sitter i et slags sjøhus i Lødingen og skal med ferga klokka 08:00 i morgen. Jeg skal være framme på Ark Glasshuset i Bodø allerede klokka 14:00, i tillegg til å stoppe på Fauske for å signere bøkene som er igjen på Ark Fauske, OG besøke mormor som bor på hjem. Har også hørt rykter om at jeg har en mor svirrende i området, så vi får se hva jeg rekker.

 

Blir spennende i Bodø, for jeg skal BÅDE signere på Ark Glasshuset klokka 14:00 OG Norli Glasshuset etterpå OG Ark City Nord. Skjønner du, folk blir forvirret hvor og når i alle verden denne kokken kommer, og det endre med at de drar og kjøper seg en napoleonskake i stedet. Vi får se. Jeg opplevd verre ting.

 

Herre Gud som jeg savner de der hjemme! Begynner å merke det nå. Glad jeg ikke er trubadur. Jeg er typen for applaus, men ikke all denne reisingen. Jeg vil stort sett være hjemme når han, og HUN, vokser opp.

 

Folkens, god natt!

 

30/9

Fauske

Ark Amfi Fauske kl. Stikker bare innom og signerer det de har

*

Bodø

Ark Glasshuset kl. 14:00-15:00

 

Norli Glasshuset, (stikker innom etterpå og signerer bøkene de har. Mine altså.)

 

Ark City Nord kl. 16:00-17:00

 

13 kommentarer
    1. Så fint at du ble godt tatt i mot på Sortland, skulle ellers bare mangle. Og du fortjener all hvert et klapp i applausen. Godt at du rakk en tur innom A. Det er en spesiell dame som jeg alltid har sett opp til.

    2. Æ glømte dæ!!!!! Det betyr at æ må inn og bestille boka! Joda Sortland e fint d, men heile Vesterålen e vakker

    3. Så koselig å lese og tusen takk for bilde med damen(min tante)Fikk ikke møtt henne i år pga corona. Lykke til med resten av bøkene.

    4. Sortland. Fine plassen,mæn finast e Eidsfjord m/Ræka.Så koselig at du fikk møt den flotte dama,skal ta mæ en tur når vi kjæm tebake.Lykke tell videre på ferden og hils mamma.

    5. Hadde vært stas å få signatur av deg på min hjemmeplass. Klaffa ikke denne dagen. Så fint at du følte deg velkommen. Jeg får satse på at jeg får den i gave.
      Masse løkka tel videre med salget.

    6. Så godt å høre om spontan applaus – man KAN altså bli profet i eget land👍👍
      Nyt ferden videre⚘

    7. Veldig fint på Sortland, det er noen år siden jeg var der, men jeg har vært der. Flott med knallsuksess så langt på ferden og jeg skjønner GODT at det blir godt å komme hjem til de der hjemme 🤗

    8. Ble skikkelig glad på dine vegne,at du fikk en sånn mottakelse og boksalg på Sortland👏🏼👌.
      Tenker at det måtte føles godt,siden du var litt skeptisk til å komme tilbake dit🤔.
      Så ble det jo en gledens dag for deg😍. Masse lykke til på din reise i morgen,skjønner godt at du lengter heim til dine fine💕

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg