Hjelp, jeg går konkurs!

Der var moroa definitivt over. Striskjorta er pressa på og havrelefsa er tørr og muggen. Dagens forsendelser i netthandelen er for lengst pakket og sendt. To små pakker, hvorav den ene er en pakke multe-te som av ulike årsaker aldri kom fram til mottaker før jul. Den andre et enslig forstykke. Fortsetter det på denne måten blir jeg kasta ut av lokalet innen mars.

 

Nei da, dette er akkurat som forventet, (og håpet). Noen rolige uker på starten av året der man får samlet seg, kommet seg skikkelig i hus, vurdere nye, spennende produkter og, ikke minst, ha tid til å kjenne skikkelig etter at jeg har blitt pappa. Å ha tid til å se inn i de små, men store øynene som, når de verdiger meg full oppmerksomhet, gir livet 100% mening. Tenk at noe så lite kan bety så mye.

 

Selv om jeg kanskje ikke har hatt så mange leveranser i dag, så har jeg jammen meg ikke ligget på latsiden heller! Sto opp i halv ti-tiden for å spise frokost og blogge til dere. Gikk deretter å la meg i sengen igjen småprate med Kjærest og Lillebror. Kjærest i alle fall,  for Lillebror var det ikke mulig å få kontakt med. Han var for opptatt med å suge seg knallhardt fast i en spene.

 

Sto opp og gikk opp i stua  i 12-tiden med Kjærest på slep. Jeg hadde likket døren på feil måte da jeg gikk for å pusse tenner, så det måtte jo selvfølgelig diskuteres. Greit for meg, for da kunne jeg se på vakre Kjærest som ivrig diskuterte kliss naken. Ingenting er som en vakker hormonell kvinne.

 

Fikk etter hvert ristet av meg Kjærest, som nå hadde bitt seg fast i leggen, og kommet meg ut ytterdøren for å kjøre ned på min nye arbeidsplass. Holder på meg å sluttføre varetellingen, samt har skrevet vaktlista for Hoftepluss og FyFader ut januar. Etter det er det Martin, nybossen, som tar over det arbeidet. Det gleder jeg meg til, for det er en tidstyv som ødelegger mitt kreative sinn. Jeg som har en bok å fokusere på.

 

Herre min hatt som jeg gleder meg til å fortelle dere om den boken! Jeg er så redd for at noen skal stjele ideen at jeg ikke tør å si det til noen uten å avlive dem etterpå, men tror det blir utrolig bra! Manus må være ferdigstilt i juni, og kommer ut senhøstes. Tenk at jeg skulle være så heldig å, ikke bare få gitt ut én bok, men to i løpet av et år. Smått utrolig!

 

Hjemme så tok vi julepynten i går kveld. Litt trist, men mest deilig. Jula er over og fatter ikke de som har nisser og bartre stående til langt ut i januar. Nei, da er det mye bedre å starte pyntingen tidlig! Til neste år vil jeg ha det ferdig pynta, med juletre og greier, 1. desember. Kjærest er ikke helt enig med det juletreet, men jeg har heldigvis et helt år på å marinere henne i gull, røkelse og myrra slik at hun går med på det, he he 😉

 

Gjør det koselig hjemme framover. Regjeringen ber oss holde oss mest mulig hjemme, og ikke gå på besøk, i 14 dager framover for å stoppe den voldsomme oppblomstringen som har skjedd i jula. 14 dager klarer vi, gjør vi ikke?

 

Lag en vidunderlig dag!

 

(Og nei, jeg holder ikke på å gå konkurs akkurat nå, så ingen vippsing ;). Hvem vet hvis vi ikke får bukt på Viruset snart, men akkurat nå var det bare en aldri så liten klikkåte for å få dere inn. Jeg lyktes. Dere er alltid velkommen i Herrens hus.)

 

 

 

 

 

 

 

 

34 kommentarer
    1. Hankjønn fra Alta som har stor respekt for alt Kokken får til, og det er mange med meg. Orker ikke å kommentere av den enkle grunn at jeg ikke vil gi kritikerne mer vann på mølla. Nytter ikke å motsi argumentene de kommer med, har lest at man er naiv, dum, kvinnfolk osv om man legger inn positive kommentarer…Leser og følger bloggen og er søkk forfær over enkelte kommentatorer her inne og det de får seg til å skrive. Heier på deg Asbjørn

    2. Huff og huff, nå tok jeg en titt innom her på nyåret og legger merket til at det faktisk ikke har startet så godt for en hel del. Hjelpes så mange smålige kommentarer fra voksne folk. I blant er jeg så glad jeg bor i utlandet Sveits og slipper og forholde med til janteloven i Norge. Skjerp dere og prøv fremdeles å få i gang et godt nytt år for dere selv.

    3. Herre gud kor mye negative personer her, problem med sæ selv tror jeg 🤦‍♀️ Æ digge dæ kokkejævel 👍😂

    4. Til å være så negativ til et menneske og en blogg, så gjør enkelte i kommentarfeltet en ufattelig innsats med å få bloggen til å bli på “toppen”.

      Ved å trykke på selve bloggen og scrolle ned til kommentarfeltet, og så enda til skrive en kommentar eller flere – så bidrar dere til at bloggen blir på “toppen”.
      Og at mannen dere mener er høy på seg selv, får enda større grunn til å være høy på seg selv.
      Og dere bidrar til at han kan skrive enda en bok. Og få betalt for det på forhånd.
      Og dere bidrar til at han kan le hele veien til banken.

      Selv er jeg glad han er på toppen, at han orker skrive blogginnlegg og at han skriver en ny bok.

      På samme måte som med forrige bok, så kommer jeg til å forhåndsbestille den (om det blir mulig).

      Og jeg tror faktisk jeg må rette en takk til de surmaga kommentatorene, for hvis det ikke var for dem, så er det jammen ikke sikkert jeg hadde oppdaget bloggen.

      Så takk!

      Og takk til kokkejævel fordi du har begge bena plantet på jorda, sure sokker eller ikke. Her i huset har vi sure truser også – kanskje noen surmaga kommentatorer bør ringe barnevernet….

    5. Helt sjokkert over kommentarene til enkelte her. Nettroll kalles det. Dere driver med nettmobbing «Job» og «Entristfaen». Tenk å være et slikt menneske som skriver så mye stygt til andre. Bruk heller tiden på å gjøre andre mennesker glad, enn å sparke noen ned i jorda. Helt sjokkert!

    6. Leste her litt på nrk.no og vg sine sider.
      “– Det jeg tror treffer er at det ble en slags askeladdhistorie. Det kommer en kar fra Finnmark som har sparket ned disse svære superkjendisene fra topplista, sier Sandøy.”
      “Olsen-Ruud mener også at «Kokkejævel» skiller seg ut fra alle dem som bruker Instagram-profiler og blogger til å vise de glamorøse sidene av livet.”
      “Jeg vil formidle noe ektefølt. Og det er ingen reklame her. Det er ikke pengene som driver meg.”

      Jeg fikk din tilbakemelding på mail. Nå som jeg leser litt grundigere om deg, så synes jeg faktisk du er en stor KLYSE. For å hatt en tøff oppvekst og alt det fjaset som du nevner, så trodde jeg faktisk ikke at du var en slik fyr. Trodde faktisk du var jordnær. Men der tok jeg feil. Hvis du vil, så kan jeg å legge ut meldingene vekslet mellom oss der DU bruker en hersketeknikk. Antar du har lest den boken? siden du var så flink å bruke den 🙂
      En askeladdhistorie? Du er ikke bedre enn enn hu sophieelise. Kom deg ned på jorda gutt! 🙂

      1. Leit at du føler det på den måten. Daglig får jeg forespørsler fra mindre bloggere som ønsker en shout-out, eller fra masse gode formål som ønsker at jeg skal skape blest om saken. Jeg kan dessverre ikke glede alle. Er snakk om så uhorvelig mange.

    7. Har du noen sinne tenkt på? Hva dine utleveringer av deg selv og andre gjør med dine barns innerste tanker?
      Har du noensinne tenkt på at når du utleverer tidligere ansatte i den lille byen Alta, der alle kjenner alle?
      Har du noensinne tenkt på hva dine sexfantasier gir grunnlag for latter, og tårer for dine aller nærmeste . Som du sier selv , det aller verste er i skolegården.
      Alt handler om våre barns beste. Alt

      1. Job. Det er bare å lese i kommentarfeltene på hoved innleggene. Det er ingen Alta væringer som kommenterer. Han er blitt lite populær i lille Alta. Trur han tråkka dem godt på tærne med et innlegg, der han godtok at 100 vis av mennesker rakka ned på Alta befolkningen og latterlig gjorde dem.

    8. Det jeg ikke skjønner er hvordan Norges største clickbait konge har et sløvt, tafatt bilde av slitne sokker plassert på en digital badevekt. Følg med gram for gram.

      Det vi damer vil ha er et dag for dag bilde av deg i helfigur med stringtrusa di der ræva di minker dag for dag… Blir som tidligere toppbloggere med se rumpen min øker minutt for minutt. Går muligens litt saktere med rumpen din. Men du verden for en klikksuksess det vil bli. Litt rart at du ikke har kommet på det selv. Men det har du vel, tenker jeg, nå når du skal leve av blogg 😉

    9. Korr i værden tar du det fra?flire så tell dæ å dine beskrivelsa av kjæresten😂 Gleder meg til den nye boka di, helt utrolig sia æ ikke ane ka den handle om. Men, e den på høyde med den første vet æ ka æ får.
      Kos dæ med familien din🥰

    10. Skulle gjerne bestilt en flaske med ferskeniste, men når det med frakt koster nesten 300kr blir det for dyrt for meg..

      Men lykke til 👍

        1. Det er iallefall ikke desinformasjon.. makan til måte å svare lesere og potensielle kunder på.. 😳🤢

          1. Beklager, det var en overreaksjon fra min side. Barnslig av meg. Blir bare så lei av og til at det ikke bare er å scrolle forbi i stedet for å sette seg ned i et kommentarfelt og klager over prisen på fersken-iste. Unnskyld.

            1. Ja til flere svar/reaksjoner av denne typen, på «kritikk» og «klaging»👍 Det kommer seg🙌 Tror du kommer mye lengere med en slik holdning, uansett hvor lei du blir👏👏

            2. Forslag til svar neste gang:
              «Kanskje du kan bestille sammen med noen, også dele på porto?»
              «Kanskje du kan bestille flere produkter så blir ikke frakten så høy forholdsvis»
              «Beklager at posten har så høye takster, får dessverre ikke gjort noe med det. Ha en fin dag.»

              I steder får potensielle kunder beskjed om å slutte å sutre over prisen på fersken iste og bare drite i å bestille.

              Du driver butikk. Kanskje bli litt mere kundevennlig i 2021?

              1. Ja, du har nok rett i at burde legge litt lokk på meg når jeg svarer når det angår butikkdriften, i alle fall hvis jeg blir litt irritert over spørsmålene, som i dette tilfellet. Jeg vet det ikke er spesielt kundevennlig. Svarer på opp mot 1000 kommentarer, meldinger og mail i uka og både håper og tror jeg stort sett klarer å oppføre meg voksent. Hva kritikk angår så svarer jeg, som oftest, i den tonen som blir sendt min vei. Ikke alltid like lurt, men definisjonen på hva som er såkalt “saklig kritikk” er veldig flytende. Eller ønsker jeg deg, både hvis du er “gamle” Eline eller en ny, en riktig god dag 🙂

          1. Det va seriøst ikke ment som klaging, heller forklaring på koffer æ ikke bestilte nåkka fra butikken din – som æ gjerne skulle ønske æ hadde råd til. Men da legg du mere mellom linjen enn du treng.

        1. Sakt det før, gjentar det. Skal du lykkes enten som bloggkonge, statsminister eller, som verdens største nettbutikk, du trenger en dyktig kommunikasjonsdirektør 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg