Hjelpeløs

Det er klart at det er godt å bli stullet litt med, men etter en dag eller to der du trenger, og får, hjelp til nesten den minste lille ting, så beveger den deilige følelsen seg nokså rask over i ydmykhet og irritasjon over at man ikke klarer seg selv. Det er en grusom følelse. All ære til de med sykdommer, eller andre forhold, som gjør at de ikke klarer hverdagen på egen hånd, for det er virkelig utrolig ydmykende å ikke en gang klare å feste setebeltet. Eller ta på seg sko eller kle på deg en skjorte.

 

Helt forferdelig! Nå gjør jeg alt selv! Det jeg ikke får til får heller være. Sko trenger ikke knytes og skjorter kan være på hele tiden. Ost kan kjøpes ferdig skjært. Jeg trenger ikke hjelp. Kjærest har nok med sine egne plager. Hun skal slippe en over 40 års gammel mann som sipper rundt her. Jeg klarer meg selv!

 

Jeg er så irritert, hele tiden! Vi kjørte Datter til et badevann i nærheten tidligere i dag. Hun skulle møtes med noen venner fra klassen. Turen tok i underkant av ti minutter, men jeg irriterte meg over et hvert rykk på gassen, alle humpene, absolutt alle andre trafikanter, enten de kjørte, syklet eller gikk. Tror ikke jeg er særlig god å bo sammen med akkurat nå. Spurte for sikkerhet skyld Datter om jeg fortsatt var den beste pappaen i verden. Hun svarte ja, men vet ikke om det var for å bevare husfreden eller om hun faktisk mente det.

 

Utfordringene står i kø etter Viruset. Hva gjør vi med FyFader? Hva gjør vi med alle ansatte som ikke er i jobb? Er det noe vi kan gjøre umiddelbart for å bedre situasjonen? Kunne jeg vært mer “på” og latet som om alt var bra, slik mange mener? Så kom dette fysiske hinderet i tillegg opp i alt det andre. Føles flaut, men slik er det. Akkurat her og nå føles ting ikke særlig bra.

 

På mandag er jeg grodd såpass at jeg skal ta meg sammen og gjøre en innsats. Finn eut hvordan jeg skal gjøre ting. Vi står foran en sommer der ansatte skal på ferie, men de aner ikke hvilken bedrift de kommer tilbake til. Hadde bare noen kunne svart meg på om forskriften mot servering av mat via buffet blir endret, så hadde det vært litt lettere å planlegge framtiden, men ingen svarer. Hverken statsråd, øvrige politikere, direktorat eller folkehelseinstitutt. Hvis noen av dere som leser dette jobber for noen av disse så tips dem gjerne. Si gjerne at det aldri mer blir lov med buffet, men si ETT ELLER ANNET. Svar for pokker!

 

Vi kom dit ja. Sier jo det, dødsirritert og vel så det. HATER denne smerten, denne uvissheten. Sa til svigermor i dag, hun var innom, at smertene var mindre, men det var bare fordi jeg ikke orket å klage. Later man lenge nok at alt er bra så BLIR det bra. Vil bare sove. Lei!

 

Var da voldsomt til sutring. Egentlig har jeg det bra. Datter er og bader med venner. Kjærest er et eller annet sted, vet ikke hvor hun orket sikkert ikke mer av denne gubben i sofaen, så sitter her helt alene og soler meg ute på verandaen. Jeg lyver! Sitter inne, men jeg KUNNE sittet ute. Nydelig vær!

 

Vet egentølig ikke om jeg budrede skrevet noe som helst disse dagene. Mye mediakmenter som strømmer gjennom åprene. Tror jeg avslitter. God aften ønskes., Og dag også, hbis du kommer deg så langt :()

 

Og midt op i alt dette skulle man slutte med snus! Et herlig liv! 😉

 

 

 

26 kommentarer
    1. God bedring, jeg tror nok at du må belage deg på en del smerter framover dessverre. Skulderen er et av de mest komplekse ledd vi har, har selv knust min og måtte bytte ut hele skiten med protese. Skjøøner godt at du klager over smertene for de er ille

    2. Du e no modig som er ute å kjøre bil no. Armen skal ha mest mulig ro mens den gror og siden du tar narkotisk medisin for smerter så kjører du jo i litt beruset tilstand.Just saying.🤨

    3. Hvorfor er det slik at med en gang man sier noe negativt så er det syting?? Man må da få lov å si at man har en ræva dag??
      Hadde du sagt det hver dag da hadde det vært syting!
      Og han der Piss Per’n som gjømme seg bak caps locken kan ta seg en bolle! La vær å les bloggen hvis du blir så irritert!!
      God bedring og god helg til deg og dine🌸

    4. Hei. I dag var jeg på Villa Malla i Hurum(Asker kommune)? De hadde buffet hvor vi fikk utdelt tallerken med 3 spiseskjeer og en klype hver for å forsyne oss selv med. Hvorfor er det ikke lov hos deg? Er det ulik praksis på hva som er lov ut i fra hvor i landet det er??

    5. Håper det kommer svar på buffe/Ikke buffet, det er noen bedrifter som sliter med det. Du må jo Bærre sutter …..går over….

      Lykke til!

    6. Uff, det høres ikke helt bra ut. De første dagene er ille og det er lov å ikke være på topp. Regner med at du har nok med å takle smertene og da er det ikke bare å være positiv og tålmodig. Men det går over😊 masse god bedring til både deg og kjærest 😊

    7. Ønsker deg riktig god bedring 🌹 🍀 føler med deg når det gjelder bedriften din også. Smittevern skal vi ta på alvor, jeg er selv permittert fra en servicebedrift, som er seriøs på dette. Derfor blir jeg utrolig provosert av de som rett og slett “driter” i dugnaden vi har, og er med på. Sjekk opp Øse camping på FB, de har kjørt middagsbuffé hver søndag i en mnd. nå, neste helg arrangerer de musikk til kl 02.00 fred. og lørdag, i tillegg te-dans på lørdags formiddag…… 😷🤮Hvorfor er det så stor forskjell fra kommune til kommune???? Jeg håper virkelig at du som driver en seriøs bedrift, med mange ansatte kan få et fornuftig svar, og at du snart får åpne for fullt igjen.

    8. Hvofor skal det ikke vær lov å syte litt når man har en ugrei dag? Når andre syter over vær og vind, kjeder seg, over at naboen klipper når det ikke passer dem (joda folk gjør det🤪 ) man har lov å si om man har en dårlig dag og noen “vondter”. Håper dagen imorgen blir bedre😉 godbedringsklem🤗

      1. Hvis man tør å fortelle hvordan man har det, er det syting, eller hva mener du? du som ikke en gang tør fortelle navnet ditt når du bryter ut i caps loc

    9. Ojojoj….her va det en kar som synes rettelig synd i sæ sjøl, gitt 😂 Lov mæ at når du e rehabilitert og endelig smertefri, gå tilbake og les bloggen din… Æ love dæ at du blir sittende og humre 😁 Snakker her av erfaring. Men når det e sagt… æ føle med dæ. Du har det itj godt no 😘

        1. Du sier av og til at eg og ei til som ikke sender hjerte hjerte, smilefjes og kyssa deg.. er hjernedøde, kyniske mennesker som trenger psykologisk behandling. Mulig du har rett. Av erfaring så ikke tror, vet, at du er en fin og grei fyr, som må få bekreftet kvar eineste dag, at du er mer enn bra nok.. vêr obs på at du kan nærme deg narsisme … 🙂

    10. Skjønner at du har vondt, jeg gjør det. Men mye tyting på deg, altså. Finner du ikke en serie, en lydbok eller noe annet som kan distrahere deg?
      God bedring – det blir bra!

    11. Ikke så farlig å være irritert, når en er klar over det selv,vært mye berre om det har vært normalen🤔, no veit du jo at det er snuse slutt, skilderondt og medisiner som gjør deg uspiselig for omgivelsene .
      Ha en fredelig lørdagskveld.

    12. Føler med deg, men har vært igjennom 7 operasjoner, 5 av dem veldig alvorlig (fks å ha fjerde grads forbrenning, og må få transplantert hud). Nå har eg ikke nikotin abstinens, kanskje pga at eg sakte redusere røyking. Hold ut, det blir bedre ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg