Hjem til Sortland

Reklame | Kokkejævel

Foto: Tante Ragnhild

Bortsett fra læretida i Trondheim, så har jeg bodd i Alta, Finnmark siden jeg var 14 år. I over 30 år altså (Herre gud!). Likevel er det Vesterålen jeg sier jeg kommer fra når noen spør. Det sier litt om hvor viktig det er for oss som vandrer der unger ferdes, å gjøre det vi kan for at ikke bare våre egne, men også andres unger skal få det så godt som mulig.

 

Om min egen barndom har jeg pleid å beskrive den som lang. Det var kanskje ikke alltid like enkelt, men hvem faen har hatt det så forbannet enkelt da? De fleste har vel hatt både store og små kamper kontinuerlig gjennom livet, uten at man på død og liv sitter og sutrer over det på en blogg.

 

Jeg skrev en gang bloggposten, “Man kan ikke sitte 50 år gammel og skylde på en ødelagt barndom“. På et eller annet tidspunkt er man rett og slett nødt til å bare legge barndommen, hvor fæl den enn måtte ha vært, bak seg, se på den som en erfaring og bare leve så godt man bare kan den siste halvdelen av livet. Jeg sier ikke at det er enkelt, men jeg tror det er den enste muligheten man har for å få et godt liv.

 

Det er derfor med stor glede og forventning jeg om et par-tre timer kjører inn i den kommunen som skapte meg som menneske. Det er så langt fra Alta at det går årevis mellom hver gang jeg kommer. På det lengste gikk det over ti år. På dassen på Sigerfjord skole satt jeg med opp mot veggen for at ingen skulle se meg. 30 år senere setter jeg meg på “utstilling” på Norli Sortland og håper det kommer MASSE folk. Snakk om sosial klassereise!

 

Siden boka selger i bøtter og spann over hele Norge, og førsteopplaget på 6000 ble utsolgt aller før andreopplaget på 5000 i det hele tatt ble ferdig i trykken, så er det kun 30 tilgjengelige bøker på Norli Sortland. Jeg vil derfor oppfordre dere som vil sikre dere signerte eksemplarer av boka som besvarer en av universets aller største gåter, nemlig “Hva skal vi ha til middag?”

 

Vi sees på Norli Sortland klokka 16:00!

 

Signeringsferden

Torsdag 23/9

Storslett

Sentrum bok & papir, kl. 15:00-16:00

*

Fredag 24/9

Tromsø

Ark Nerstranda kl. 14:00-15:00

*

Lørdag 25/9

Tromsø

Norli Jekta kl. 14:00-15:00

*

Søndag 26/9

Åpen for innspill

*

Mandag 27/9

Finnsnes

Ark Finnsnes kl. 16:00-17:00

*

Tirsdag 28/9

Narvik

Narvik vgs. kokkfag, kl. 09:00

Ark Amfi kl. 12:00 (Stikker bare innom og signerer bøkene de har.)

 

Harstad

Ark Amfi Kanebogen kl. 15:00-16:00

*

29/9

Sortland

Norli Sortland kl. 16:00

*

30/9

Fauske

Ark Amfi Fauske kl. Stikker bare innom og signerer det de har

*

Bodø

Ark Glasshuset kl. 14:00-15:00

 

Norli Glasshuset, (stikker innom etterpå og signerer bøkene de har. Mine altså.)

 

Ark City Nord kl. 16:00-17:00

 

 

 

 

2 kommentarer
    1. Spennende å høre hvordan du ble tatt imot på de trakter. Her på Finnskogen suser skogene, og boka ligger åpnet på “fårikålsiden!” Det er kjempeartig å følge deg på turen. Tvi tvi videre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg