Hold avstand. Hold ut. Hold om.

Reklame | Ark og meg selv

Som et Titanics orkester tar vi ansvar og fortsetter å spille mens skipet går ned. For oss betyr smittevern underskudd, men det får bare være. Viruset skal bekjempes og det skal i alle fall ikke være på FyFader, verdens største salat- og snackbar, at smittes spres!

 

Normalt sett skulle de neste to månedene betydd “svart med folk” og overskuddet fra disse månedene hadde vært såpass stort at det demmer opp for årets rolige måneder. Det så lenge bra ut, men plutselig ble det bom stopp i omsetningen og jeg må kaste meg rundt, igjen, og finne ut hva vi skal gjøre fram mot jul.

 

Det som er helt sikkert er at Hoftepluss, Altas mest populære butikk for spiselige julegaver og julemat, kommer til å være åpent som normalt. Frykter ikke omsetningen der. Problemet er FyFader. For å opprettholde jevn og god kvalitet, samt overskudd, er vi som sagt avhengig av masse kunder. Masse kunder smitter hverandre, så det sier seg selv hva jeg må velge. Smittevern først!

 

Derfor må jeg finne på noe lurt og jeg tror jeg vet hva jeg skal gjøre. Kommer ikke til å stenge, men planlegger å innskrenke utvalget til julemat og kun det aller mest populære. Det krever ikke så høy bemanning og vi kan kanskje klare å både holde åpent med fullt fokus på smittevern og tjene penger.

 

Ja, jeg tror jeg gjør det på den måten! Skal gjøre alt som står i min makt for å unngå å permittere, men samtidig er jeg nødt til å sette bedriftens økonomi først hvis de ansatte i det hele tatt skal ha en jobb å gå til etter jul. Vi kommer nok i land, det er jeg helt sikker på, men blir spennende å se hvilken strand vi blir skylt i land på.

 

Ellers vil jeg sterkt oppfordre dere til å gå inn på Ark.no for å bestille boka mi. Etter et knallbra åpningssalg trenger et kjempeløft nå for å komme inn på bestselgerlistene igjen, og plass på lista betyr enda flere solgte bøker. Julegaver skal dere jo kjøpe uansett og hva er vel bedre enn, kremt, meg til jul?

 

Hvordan det går med Lillebror og Kjærest?

De sitter akkurat nå og koser seg i sofaen. Han spiser og spiser. Helsesykepleier kommer på hjemmebesøk i dag og hun har med seg vekt. Blir kjempespennende! Syns han har blitt så stor og “voksen”. Faktisk, og dette er nesten litt ekkelt, men av og til, når jeg ser bare bakhodet hans mot brystet, så ser han ut som en liten, men voksen mann som ligger der og lepjer i seg. Han har jo så mye hår vet du, he he.

 

Hvorfor jeg ikke er på jobb selv om klokka er kvart over åtte? Vel, for det første så er min jobb veldig mye mer enn å stå bake en disk å se deilig ut, og for det andre er det tirsdag og “varedag”, men varene er forsinket med halvannen time, så jeg benyttet sjansen til å sitte her sammen med mine sine litt til. Jeg er så glad i dem. Til tross for alt, både det dere vet og det dere ikke vet, så er jeg en veldig heldig mann. Tenk å ha disse to i livet mitt og vite, (vel ingenting er jo sikkert), at de skal være der for resten av mitt liv. Det har vært dyrt, men jeg trakk vinnerloddet til slutt. Sukk.

 

Hold avstand. Hold ut. Hold om.

 

Og husk å kjøp boka mi HER

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7 kommentarer
    1. Må vel ta en runde til i boka å se på oppskrift, å så en runde på nettbutikken 😊 Må bare få lønn først

    2. Ha en strålende smittefri dag. Håper at du får solgt de nydelige produktene dine både på Fy fader og Hoftepluss. Masse løkka tel med omsetninga. 👍😁

    3. Vi får 🤞,å håpe på det beste, men at det blir tøffe tider for mange framover er sikkert, får bare håpe vi får roa ned viruset før jul, så vi kan få ei være sammen jul😊🤞.
      Kos dæ med dine fine då mye du kan😍

    4. Ønsker dokker en strålende dag tross alt som skjer nå for tiden me virus og og alt de medfører for deg som bedriftseier ❤ Nyt så mye tid som mulig sammen me dine kjære, de e viktig❤💙💙 varm klæm❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg