Hotellfrokost

Det er slett ikke på denne måten jeg har tenkt å leve resten av livet, men i disse viktige innledende ukene tror jeg det er lurt av meg å holde meg strengt til oppsatt kalorimengde slik at jeg har full kontroll på prosessen. Nå spiser jeg riktignok mer til vanlig til frokost enn på bildet, for hjemme har jeg både (lett)majones, tomat og agurk, men det funker dette også. Smør/margarin har jeg (heldigvis) aldri spist, så er vant til at brødmaten er litt småtørr, he he.

 

Flyet går 11:55, men jeg er ikke hjemme i Alta før nærmere seks. Håpløst flytilbud her oppe, og jeg må  blant annet innom Tromsø en tur for og sitte der et par timer og vente til flyet til Alta går. Det tar to timer å komme seg fra Alta til Gardermoen, mens det tar fem timer å komme seg fra Kirkenes til Alta. Ingen hadde godtatt dette sørpå.

 

Matpakka er selvfølgelig klar. Tidligere betydde timevis på flyplasser tusenvis av ekstra kalorier, både i form av feit mat, fetende drikke og kanskje noe søtt i tillegg. Da er det greit å ha noen slagna knekkebrød å trekke fram når klokka blir 12:00 og 16:00, ha ha. Ha.

 

Tenk, på den scenen der satt jeg og ble “bokbada” i går kveld. En spesiell, men veldig artig opplevelse som jeg er glad for at jeg ble invitert til. Virka som publikum koste seg også.

 

Hjemme er det sykdom. Etter å allerede ha gjennomført en ukes forkjølelse har Lillebror har bare blitt verre og verre den siste uka. I går ble det legebesøk bare for å utelukke noe alvorlig, for han har det virkelig ikke bra nå. Heldigvis var det verken korona, RS-virus eller lungebetennelse, bare slikt sm en hver liten gutt bare  gjennom for å bygge opp et immunforsvar, men det er vondt å se at han begynner å gråte hver gang han hoster fordi halsen er så betent. Selv om jeg vet det er “sunt” å være litt syk av og til, så håper jeg han snart er på bedringens vei.

 

Nå skal jeg straks dra ut til flyplassen. God lørdag alle sammen!

 

 

 

 

13 kommentarer
    1. Det verste jeg vet er lange reise og ventetiden. Men man kan jo ikke unngå det når man skal til et viktig møte:) Lykke til.
      Ja, når ungene blir syke, har foreldrene ikke bra heller. Heldigvis at det går over.

    2. Ja kjipt med lange reiser.. sjøl er eg drittlei buss her sør da bilen min gjekk akutt ut i streik.. streiken blei så voldsom at det enda med lock out og no blir den erstattet med nyere modell.. men må vente ei stund på å få nye gliset transportert hit. I mellomtiden har eg stifta bekjentskap med byens bussruter og oppdaga at en 15 min biltur blir sånn ca 1 t- 1,5 t viss du har maks uflaks med bussen.. i tillegg må du veive skikkelig med arma og helst bein og for at buss sjåføren skal sjå deg ( en kjørte glatt forbi meg hin dagen i øse pøse regnvey som berre Bergen kan by på- måtte vente 20 min på ny…) . Så sånn generelt min medfølelse når det gjelder håplause transport middel…

      Minsten her har hatt av å på forkjølelse i en mnd så Huff ja ikkje kjekt når dei små er sjuke.. heldigvis så pleie det å gå over men er seigt.. Masse god bedring ! Ellers ei fortsatt fin helg så kan en jo glede seg over denne klokka som skal skruast en heil time tilbake så dei små står opp enda litt tidligere 😆

    3. Du er flink med mye, mindre flink med livet som dukker opp brått rundt neste sving, som de aller fleste av oss..heldigvis sier no jeg. Tenk om vi visste alt.. på forhånd.. 🙂

    4. Legg en halv løk på soverommet til din sønn, det kan faktisk dempe hostingen, som vil føre til en med helbredende søvn ☺️

    5. Med det flytilbudet får jo du plenty tid til å utvide forfatterskapet ytterligere! God bedring til minien.

    6. Det flytilbudet ville aldri vært godtatt i sør😳Man skal ha veeeeldig god tid når man skal reise her Nord.Håper det letter snart for lillebror.Ha en god helg med deg og fine fine.

    7. Ja, da fikk du besøkt min hjemplass. Synd jeg ikke kunne være der, men men. 🤗 Ja, flytilbudet her ville nok ALDRI blitt godtatt sørpå, men vi er glad vi i alle fall HAR fly. Håper lillebror snart blir frisk. 💙 Ha en fin dag og helg. 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg