Hva gjør egentlig Kokkejævel på tirsdager, og hvorfor?

Egentlig et interessant spørsmål, for jeg vises jo omtrent ikke i butikken. “Han er nede” sier brigaden hvis noen spør etter meg. “Javel”, svarer folk, “da forstår jeg” akkurat som om folk har respekt for det som skjer der “nede”. Selv om ingen jo vet hva som skjer der, men de antar det er viktige saker.

 

Tirsdag er min desiderte favorittdag og “varedag” på jobb. Bortsett fra lokalprodukter er det på tirsdager vi tar mottar størstedelen av ukens varer. Disse kommer norm alt ikke før mellom åtte og ni, så jeg kan sove riktig så lenge på tirsdager, og om jeg ikke sover så kan jeg ligge litt ekstra og se på klokka. Kanskje høre på radio eller, om tre uker, ligge og stryke en helt nyfødt baby over hodet.

 

Sorry, drømte meg bort et lite øyeblikk…

Det tar mellom to og fire timer å gjøre seg helt ferdig med varene, at etter om det er høy- eller lavsesong. Jeg siler å sette på plass, ordne systemer og se at det blir fullt og ryddig. Tetris. Gir meg en slags ro. Fylle lungene, unnskyld lagrene, og være klar for en ny uke.

 

I tolvtiden er jeg, hvis leveringen er presis, normalt ferdig med varene. Da bruker jeg, hvis ingen er syke eller det er fravær av annen grunn, resten av dagen til kontorarbeid, møter og generell skuldersenking.

 

De siste ukene har vi begynt å dra i bassenget på tirsdager. Det gjør at jeg ikke kan spise så mye til lusnj, og det er naturligvis litt irriterende, men Kjærest bare elsker bassenget for tiden og gleder seg i flere dager forut. Da er det veldig verdi å spise en litt mindre lunsj. Ikke har jeg vondt av det heller. Ikke i det hele tatt.

 

Sånn, det var et lite innblikk. Nå vet du litt mer om denne mystiske mannen fra Nord som holder kortene så tett til brystet.

 

Lag en utpreget positiv tirsdag og snakk pent om andre!

8 kommentarer
    1. Nå kom det ei fra psykiatrisk hjemmetjeneste, på besøk her i den kommunale leiligheten, jeg bor i. Og hu sa det at hu hadde fått en klage fra den negern som bor over gangen for meg da. Og hu sa det at den her negern hadde klaga på at jeg prompa for høyt da. Og den her negern likte lukta fra prompene mine da. Men han synes jeg prompa for høyt da. Noe sånt. Og kjerrniga fra psykiatrisk hjemmetjeneste sa det at jeg burde kjøpe ei bleie da. Og den her bleia fungerte som noe slags lyddemper da. Noe sånt. Så sånn er nok det. Men men.

    2. Kan du ikke blokkere Job for godt? Vet ikke hvor mye det irirterer deg, men det irriterer oss lesere at vi må scrolle forbi de giftige innleggene til h*n. Hver eneste blogg innlegg du har er den fjotten der, må nok være en av disse rosa bloggerne som ikke liker at du er høyt på listene. Regner med at du kan se ip-adressene og da er det ikke så vanskelig å finne ut hvor personen holder til så vi kan få en stopper på dette.

      1. Jeg har et åpent kommentarfelt og så lenge det bare kommer usakligheter og ikke ulovligheter er det helt greit for meg. Folk som er i mot absolutt alt jeg skriver tar jeg ikke seriøst. Da er det ikke kritikk, men

    3. Ja, det er viktig, å snakke pent om andre, også Mattilsynets kvinner og menn, som gjør en veldig så viktig jobb for folkehelsen 😉

      1. Job, du har ikke vurdert å starte egen blogg. Kan titulere den Jobs bok. Jeg syns du tar mye plass her inne og det er vel de færreste som har noen interesse av dine kommentarer

    4. Du har sikkert godt av å ha en litt rolig tirsdag😉. Skjønner at kjærest gleder seg til å få kose seg i bassenget hver tirsda😍. Ha en fantastisk fin dag,begge to💕. Ps. Har sendt bursdagshilsen til kjærest😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg