Hva har hun egentlig i det pizzafyllet?

Tidligere i dag fortalte jeg hvordan min ekssamboer med sin ondsinnede kvinnelist plutselig hadde begynt å bake verdens beste pizzaer og satte meg fullstendig i skyggen. Les innlegget HER. Jeg, som alltid har vært familiens konge på pizza, og som har hyllet meg selv foran speilet etter endt måltid, kanskje til og med applaudert, skulle nå plutselig servere noe som Datter mener er mindre verdt, mindre godt. Det føltes helt uuthoildelig!

 

Jeg ringte min x og sa at dette fant jeg meg faen ikke i og tvang henne til å gi meg hemmeligheten til dette kulinariske overtaket som hun plutselig hadde fått. Svaret overrasket meg. Mer om det siden.

 

Hun lager selvfølgelig hjemmelaget bunn og det har hun alltid vært flink til. Det skal hun ha. Det er ikke derfor det ble slutt. Jeg lager også hjemmelaget bunn og mener min er bedre, men Datter er ikke enig. Da spiller det ingen rolle hva jeg mener.

 

Dessuten er x tynn, på grensen til hengslete. Teller ikke kalorier som jeg gjør. Er ikke redd for ost. Ser ikke for seg fettet som legger seg på hofta når hun drysser osten utover pizzaen slik som jeg gjør. Neida, hun peiser på med rikelige mengder og vel så det, og det elsker jo unger. Fett er godt. Krangler ikke på det.

 

Pizzasausen hennes består kun av tomatpuré med litt krydder. Jeg bruker halvt om halvt med ketchup og tomatpuré, liker sødmen som ketchupen gir. Datter er tydeligvis av en annen oppfatning. Henne om det.

 

Ellers har hun masse skinke og pepperoni på toppen, men det har jo jeg også ofte, så det kan ikke være det som gjør hennes så veldig mye bedre. Det må være noe annet!

 

“Jeg bruker Toro pizzafyll som basis” sier hun plutselig og uten forvarsel.

 

Hæ????

 

“Ja, Toro pizzafyll. Enten mexican eller den med urter og løk”

 

Hæ???

 

“Er du der?”

 

Hæ?

 

“Asbjørn, er du der? Skal jeg ringe etter en ambulanse?”

 

Ja, kan du være så snill og gjøre det. Føler meg ikke helt bra. Døde litt faktisk.

 

 

 

 

 

15 kommentarer
    1. Pizzasaus, hjemmelaget selvfølgelig 😉 1 boks hakka tomater, 1 liten boks tomatpurre. 1ts sukker (tar bort metallsmaken fra boksene) 1ts sakt, 1/2 ts pepper. 2ts paprikakrydder. 5 ss olje. Fritt valg – tilsett litt hvitløk, oregano, fersk basilikum, etter smak og behag. Kjør stavmikser til glatt saus. Nok til 3 store pizza. Kan fryses 👍

    2. Steker kjøttdeig som iblandes 1pk hakkede tomater, enten med chili, hvitløk eller oregano.
      Blander i en pose Toro for å få tykkelse, 1 løk, 1 paprika, 4-5 champignon og purre.
      Surra i stekepannen ca 20 min før den fordeles på bunnen, når den er ferdig stekt har jeg på ost, slår av ovnen og lar den smelte 5-10 min inni avslått ovnen.
      Aldri noen som har klaget, selv med en toropose iblandet.
      Så er det jo heldigvis ikke toroposen på pizza’n som kollapser det ellers balanserte kostholdet🙃

    3. Et vennepar bruker makaroni i pizzafyllet, mye makaroni. Pizzaen er så høy at man nesten må sjekke kjeften ut av ledd for å gape over. Slik man måtte på McDonalds før i tiden. Men sinnsyk god, for de som kan putte i seg den typer karbohydrater 😅😊

    4. Torp her også 😅 og godt med pepper når jeg steker kjøttdeigen 😊 og et hint av karri til slutt. Og en dæsj ketchup! Og MASSE ost! Mager pizza er ikke godt 😂

    5. He he he då ska du prøve dn toro pizzasausen me chili og kvitløk. Nais…..

      Eller lage ei carry pizza… sorslager hos kidzan…

    6. Her bruker jeg Toro spaghettisaus med 2,5 dl vann i steden for 4dl. Da ingen av oss er glad i tomatpure. På guttungen sin bruker jeg hvitløksdressing, da han ikke tåler tomat. Fyll er litt etter hva vi har i kjøleskapet. Og masse ost.

    7. Hehehe æ bruker begge to samtidig og ekstra med paprika av alle 3 slagene og løk + ananas. Freser det på panna før æ har det i fyllet. Nydelig. Men æ bruke posebunn eller peppes pizza sin bunn.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg