Hva holder jeg egentlig på med?

Reklame | Kokkejævel

Det er tunge dager. Kan ikke huske sist jeg var så stiv og støl som jeg er nå. Hver ensete muskel og hvert miste lille muskelfeste fra midjen og ned er som rustet fast. Det knirker når jeg rører meg. Jeg vagger meg gjennom dagene som en populær prostituert okse.

 

Likevel fortsett jeg disse toppturene. I går var det tur nummer 18 på rad. Jeg gikk utelukkende på ren viljestyrke.

 

Egentlig var det blitt ganske fint. Våren hadde kjempet tilbake den nederste delene av løypa. Denne delen blir bar aller først, men også oppover var det flere partier som var uten snø. Likevel var det stort sett snø. Noen steder bløt og råtten, andre steder knallhard. Det er tungt å gå, spesielt nedover , på snø. Det er glatt og av en eller merkelig grunn blir stien tråkket “skjev”, det vil si at den er litt høyere på venstresiden enn høyresiden (nedover. Motsatt oppover naturligvis). Jeg vet ikke hvorfor stien blir slik, men det gjør det ekstra tungt for anklene å hele tiden kompensere for  den lille, men likevel markante, høydeforskjellen.

 

Når jeg er sliten blir jeg irritert, og i går var jeg fryktelig irritert på den forbanna snøen som fader meg aldri blir borte!

 

Slik så det ut fra rasteplassen i går.

 

Likevel ble jeg bare liggende på rygg og stirre rett opp i himmelen. Var så sliten, så lei, så trøtt!

 

Klarte likevel å presse fram et slags smil da jeg kom til toppen. Brukte litt over 51 minutter og det er greit. Hadde håpet jeg skulle klare 45 minutter snart, men da  snøen bort først, for den tar virkelig mye krefter.

 

I gårdagens videopodcast, (se og/eller hør episoden HER), var hovedtemaet båndtvang. Vil bare legge til at min erfaring er at 99% av alle hundeeiere respekterer både båndtvang og båndbør, så min intensjon var slett ikke å henge ut hundeeiere, men å få i alle fall noen av den ene prosenten som gir faen om å tenke seg om en ekstra gang før se slipper hunden løs i tettbygd strøk, eller i turløyper der mange folk ofte ferdes.

 

I dag, 10:15, skal jeg til frisøren. Rart med det, men jeg hadde ikke vært hos frisøren på 15 år før “noen” tvang meg dit hvis jeg ville gifte meg, og nå er jeg blitt “hekta”, og har, på helt eget initiativ, bestilt time. Vurderer faktisk, hvis hun har tid, til å finne på noe “sprøtt”. Vi får se.

 

Livepodcastene mine begynner å finne sin form, og over 100 000 mennesker (ip-adresser) har vært innom i løpet av uka! 😀 Det er mange folk, men det betyr samtidig at jeg  ha et bra innhold. Klart, de første episodene godtar folk kan være litt “kaotiske”, men ingen gidder å se på særlig lenge hvis det ikke holder mål. Jeg sier ikke at alle skal like videopodcastene mine, (gud forby!) men at de som faktisk gjør det skal føle at de får “godt” innhold den timen de ser/hører på.

 

05.05.21

Kokkejævel jårre mainnskit om:

  • Avsluttende innlegg om båndtvang og hundeposer
  • Klær, hår og utseende hos menn 40+
  • Hva gjør egentlig 19 toppturer på rad med kroppen til en svært tett 43-åring?
  • Oppheves “taushetsplikten” min i dag?
  • Planene mine for Youtube
  • Angrer jeg på at jeg proklamerte at jeg skulle bli Norges største podcast på bare et år?
  • +++

 

  • I tillegg vil det “som vanlig” (starta i går) komme Ukens tilbud fra kokkejævel.no
  • Høytlesning fra boka mi “Livet mellom måltidene”. I dag har vi kommet til kapittel 2: Pappas koteletter.
  • Ny spalte! Enkle kulinariske tips og triks: Hvordan heve middagen med svært enkle grep?
  • Og, selvfølgelig, seerspørsmål! Dere kommenterer fortløpende og jeg svarer/kommenterer etter beste evne. Av og til kan jeg være litt stor i kjeften, men det er ikke vondt ment altså, men av og til snakker jeg før jeg rekker å tenke meg om at vi har fått nye krenkeregler de siste årene 😉

 

Hvis det er noe dere vil jeg skal ta opp eller svare på, enten i dag eller senere, så ikke vær redd for å skrike ut. Siden jeg holder på å “finne formen” er jeg like takknemlig for ris som for ros. Konemor har gitt meg masse  konstruktive tilbakemeldinger som jeg har tatt til meg (fra i dag), blant annet at jeg må starte sendingene litt “roligere”, slik at man ikke blir stressa av å høre på. Det er bedre å “hype” seg litt opp mot slutten, som et slags crescendo. Vel, skal prøve så godt jeg kan, men det er jo ikke slik at jeg sitter å planlegger når jeg skal bli “hyper”, det bare skjer, men klart, blir nok mer “profesjonell” etter hvert. (Håper jeg).

 

Fikk en tilbakemelding i går “Ikke rop sånn!” sto det. Slike tilbakemeldinger syns jeg ikke er konstruktive. Jeg snakker høyt når jeg er engasjert, og er liksom litt slik jeg er. Når da tilbakemeldingen kommer uten et eneste annet ord, så blir det bare en negativ kommentar. Hadde hun skrevet “Syns du er litt artig, men syns kanskje du roper litt vel mye av og til og det blir jeg sliten av”, så hadde jeg tatt det som en konstruktiv tilbakemelding. Jeg bare svaret henne: “Skru ned lyden eller scroll videre”. Noe i den duren. Livet er for kort.

 

Nei, nå  jeg stikke! Frisørtime om 15 minutter.

 

Håper vi ses eller høres 16:00-17:00 på FB 😀

 

Kulinarisk hilsen

Kokkejævel

(PS! Nei, jeg skal ikke ta en pause fra gåingen i dag. Jeg skal klare 100 toppturer på 100 dager! Alt annet blir et nederlag. Dette er mitt halmstrå til en litt sunnere kropp og sjel 🙂 )

 

 

 

 

 

11 kommentarer
    1. Stå på 💪 Du investerer i egen helse og det vil bli lettere og lettere… men 100 turer på 100 dager er et hårete mål… etterhvert håper jeg du blir å nyte turene og naturen. Fy fader for et flott natur vi har i dette lange vakre landet vårt🙂

    2. «Populær prostituert okse» Eg flire meg lørvat🤣🤣🤣 Altså på grunn av deg og ditt mål på 100 tura på 100 daga, så har eg laga mitt ega mål! Nemlig at så snart snøen forsvinn, så ska eg gå opp Rustadfjellet ( min Komsatopp), hver dag eg e her hjemme og ikke på ferie og sånn, helt til snøen kommer. Det e veldig bratt opp dela av turen, så snø og is bli farlig i min alder (førtifucings-sju år😳). Men du og ditt pågangsmot motivere meg😊 Takk for at du dele ditt liv med alle! 🌸🍀👍

    3. Heier på deg 💪🏻💪🏻💪🏻
      Men ikke glem at om du skal komme i bedre form, uten å kollapse så trenger kroppen hviledager også… Prøvde det samme som deg, men endte opp etter 36 dagen med helt kollaps og det tok tid for å komme seg ut igjen for å si det mildt.. Men som sagt, heier på deg. Husk å hør litt på kroppen sin sånn bittelitt.. 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg