Hva i all verden skal jeg gjøre nå?

De fleste har vel fått med seg at det er litt utfordringer her oppe i Alta for tiden. Og en stadig større Kjærest med en mage som gjør det nærmest umulig å finne en god sovestilling. Ikke for at det spiller noen rolle, for ved siden av henne ligger det en mann med slike nervesmerter at han selv i søvne vrir og vender på seg ustanselig. Jamrer og bærer seg. Snorker gjør han også hvis han havner på ryggen. Alt dette skjer samtidig som han våkner hver annen time og tror det er dag slik at han kan ta dagens første dose.

 

Ikke for å være fordomsfull, men jeg tror jeg er den eneste av de store bloggerne som bare har en 150-seng. Det er rett og slett ikke plass på soverommet til noe større, for vi har også en sprinkelseng stående fra i fjor sommer som vi snart skal ta i bruk igjen. Den står på “hennes” side av sengen. På min side, ved vinduet, har jeg en liten passasje jeg kan komme meg opp i sengen på.

 

Jeg har fryktelig dårlig samvittighet. Både fordi jeg har gjort Kjærest gravid i et så lite soverom, men mest fordi jeg og mine forbanna smerter gjør at hun ikke får sove skikkelig om natta. Foreslo at jeg skulle kjøpe en madrass, for det har jeg plass til, og legge på min side av sengen slik at hun fikk hele sengen for seg selv. Det ville hun ikke høre snakk om og sa hun ville gå i fra meg hvis jeg kom hjem med en madrass. Det mente hun jo ikke, men hun mener vi skal sove sammen, koste hva det koste vil. Jeg syns det koster alt for mye og det er først og fremst hun som betaler prisen med manglende søvn.

 

Det er ennå tre måneder igjen til fødselen og hun  jo sove for å finne krefter til å avslutte svangerskapet på en god måte. Hva mener dere, skal jeg ta sjansen og komme hjem med en madrass selv om hun sier hun ikke vil? Da får hun i alle fall plass til å sove skikkelig.

43 kommentarer
    1. Det aller beste er å få bukt med smertene. (lettere sakt en gjort sikkert). Har du fått prøve Palexia?

    2. Snakk med din lege og kom deg inn på sykehus på ø. hjelp. Hvis du er plaget til stadighet med ryggen og prolaps så er operasjon tingen . Er nylig operert selv. Fikk et nytt liv på tre kvarter. Lykke til,

    3. Jeg ville sagt ifra på forhånd at jeg skulle kjøpe madrass og prøve meg på den i flere dager før dere bestemte dere. Søvn blir bare viktigere og viktigere fremover og jeg tenker det bør prioriteres.
      Lykke til 🙂

    4. Kjenner meg igjen med Kjærest her, nettopp fått en liten og ny på vei. Blir dritforbanna om samboer legger seg på sofaen, uansett hvor mye han snorker 😂
      Dere kunne jo flyttet sprinkelsengen på din side, byttet side i sengen og kjøpt bredere seng. Så slipper du vekke hun på vei ut.

      Men 3 mnd igjen, hun kan endre mening når det nærmer seg. Jeg flyttet selv inn på gjesterommet de siste dagene for å få bedre plass.

    5. Kutte ut sprinkelsenga og satse på samsoving i 180-seng? Mye koseligere for mor å sove med baby inntil seg (egen dyne til baby selvsagt). Det ble løsningen her hvertfall!

    6. Jeg ville gått for en 180cm seng uansett hvor trangt det blir.. Stor sannsynlighet for at baby vil sove sammen med dere etterhvert, og da trengs hver cm. Her kommer det en 4åring oppi sengen til oss hver eneste natt, og da er nesten 180 for lite òg…

    7. Ikke enkelt! Kanskje på tide å få operert ut dette prolapset?
      Det vil jo løse hele problemet. Uansett, lykke til🙂

    8. Her er det igjen 7 uker, til nr 4 kommer. Far i huset har ligget på sofaen siste 2 mnd, og vi har seng på tilsammen 2.55. hadde han kommet med forslaget selv, skulle han fått stjerne i boka til og med 😂

    9. Bare lurer,er dette det største soverommet i huset? Hvis ikke vil jeg ha byttet rom og kjøpt større seng😊

      1. Ja, det er det største soverommet. Vi bor i en ganske liten leilighet med to soverom. Var det jeg hadde råd til like etter samlivsbruddet. Vi skal kjøpe hus etter at hun er ferdig med skolen

    10. 180 seng. Selvom det blir trangt så er det verdt det. Babyen skal jo ikke alltid sove i en sprinkel seng heller. Så da flyttes den jo ut av rommet etterhvert. Går vel bra å hoppe over kjæresten på morgenen. Hun sovnet sikkert igjen . Viktig med god seng me god plass. Kanskje kjøpe en sånn Chicco Total Body Boppy Gravidpute, Glacier/Grå fra jollyroom 😀 lykketil .

    11. Jeg har også prolaps/isjas som holder meg våken om natta. Jeg vurderer en sånn gravidpute/slange å dandere kroppen rundt. Kanskje du også burde teste en sånn? Hvis den virker for deg som er så innmari plaga, må det være sabla god reklame for produktet. Du kan jo bruke gravid kjæreste som alibi for anskaffelse, og så kan du fortelle om det hjelper.

      På meg hjelper det litt med varmeflaske for å få musklene rundt til å slappe litt mer av, og strøm i korsryggen med WiPro Touch.
      Det finnes forresten en FB-gruppe for oss med prolaps/isjas. Mange gode tips å finne der.

      Håper du får litt mer orden på ryggen før den nye sjefen i huset ankommer.

    12. Vent å se til i morra,kanskje du er bedre da🤔
      Kommer du dæ opp fra gulvet da?
      Eventuelt, flytt ut barnesenga til dåkker trenger den,kjøp en ramme madrass på bein,så dåkker kommer på samme høyde.
      Når datter ikke bor hos dåkker kan du jo låne sengs hennes en natt eller to,så dåkker får sovet ut i mellom.
      Godt valg te dåkker.

    13. Dere kan jo vurdere en bedside crib. smalere enn vanlig sprinkelseng. Det er kanskje de ekstra få cm dere trenger for å få inn større seng

    14. Er du nødt til å ligge på den sida du ligger på, da? Bytt side, så trenger du ikke å forstyrre ho når du står opp. Barnesenga kan du flytte ut til babyen kommer

    15. Å ligge på en madrass på gulvet er grusomt vondt når man har prolaps. Du skal komme deg opp om morran også, ikke det enkleste fra gulvnivå. La det være som det er, og heller prøve å finne ei god liggestilling. Kjøp deg ei bananpute og legg den mellom bena når du ligger på siden. Evnt ei vanlig hodepute hvis du ikke får tak i den andre typen. Kjærest vil ha deg i sengen sammen med seg. Da blir du der ! Gjør det beste ut av det 🥰

    16. Ta en natt i ny og ne på sofaen. En god madrass er bra, men hvordan vil du komme deg opp fra den uten å låse ryggen helt? Søvn er viktig for dere begge og du flytter jo ikke ut på fast basis
      Forresten så leste jeg tidligere i dag at laken til sylteagurken er super mot halsbrann.

    17. Nei, du bør høre på kjæresten 💕 ta et pledd etter en stor hand-duk, brett den sammen litt og legg under den gode hoften, dette gjør at presset på nerverøttene på den dårlige blir avlastet 👍🏻 Dette kan hjelpe kjempebra, snakker av erfaring. Om du må ligge litt våken i løpet av natten så blir du vant til det 👍🏻😊 Nå er det kun dager ( og netter ) igjen før ny medisinen skal begynne å hjelpe, så du bør prøve dette før du kjøper ekstra madrass 🤣 Håper du gir rådet mitt en sjanse, også når du sitter i stol eller ligger på sofaen 👍🏻 Krysser fingrene for at du vil prøve, og at det hjelper deg med smertene!! 🌞 PS husk å ha den under den gode hoften!

    18. Æ trur bare du ska høre på kjærest. Å heller finne ei ny sæng til dokker 🙂 Ei skikkelig sæng som e tilpassa deres behov, æ e skikker på at forhandler vet akkurat ka dere trenger 🙂

      Koffer kjøpe en ny Madrass til dæ sjøl, når du kan invitere i god nattesøvn til begge? 😉

    19. Hvis du har plass til en madrass på gulvet,ville jeg vel heller kjøpt en 180 cm seng. 30 cm har mye å si! God bedring til deg

        1. Men kor tenker du å ha den madrassen? Den MÅ jo være breiere enn de 30 cm som utgjør en større seng… 😄

    20. Du får vente til ho e sovna, også snike dæ ut i stua og legge dø på sofaen. Ved spørsmål om ka du gjør der når ho står opp, får du komme med en liten hvit nødløgn, og si at du våkna så tidlig at du sto opp, men at du må ha sovna av igjen…på sofaen 😉

    21. Gå til spangen på amfi…..han fixe eventuelle løsninger som forårsaker nervesmertene. Jeg snakker av erfaring🙈👍

    22. Seriøst..

      Tenk praktisk OG på hva som er best for samlivet på sikt. Det går fint an å legge seg sammen, men det er å ta hensyn og vise omsorg for samboeren sin at man flytter seg til et annet sted for å sove hvis man ligger å vrir seg eller på annen måte holder på sånn at man forstyrrer nattesøvnen til sin utkårede.

      En av dere kan fint sove et annet sted når dere ser at nattesøvnen blir forstyrret. Det er bare for en periode. Hun skal ikke være gravid for alltid og du skal ikke ligge å vri deg og uffe deg for evig.

    23. Et dilemma. Men dette må dere finne ut av sammen. Du bør jo forklare hvorfor du mener det er en god idé og at det er midlertidig. Søvn er kjempe viktig og snart blir det dårligere nattesøvn når bebisen kommer ❤ Tror Kjærest må lære å tenke på seg selv også ❤

    24. Oi, vanskelig dilemma 🤔 Hvis du mener at du klarer å sove på madrass på gulvet, go for it. Men eg sliter selv med prolaps, så en god seng er veldig viktig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg