Hva skal jeg kjøpe til Kjærest i julegave?

Denne jenta er jeg så glad i at det gjør vondt. På de beste dagene har jeg ikke lyst til å tilbringe en eneste time sammen med noen andre mennesker enn henne for resten av livet. På litt mindre gode dager kunne jeg godt tenkt meg å sparke henne over rekkverket på verandaen og helle tjære og fjær over henne. Hun kan være fryktelig irriterende skjønner du, men som regel fyller hun hverdagene våre med mening og framtiden full av gode forventninger.

 

Folk som mister, mister ofte hverandre, og vi har måttet kjempe våre kamper, mange ganger, for å klare å holde sammen når det har stått på som verst, men vi har klart oss, og vi er veldig bevisste på akkurat denne problemstillingen. Likevel har det vært så mye, på så mange fronter, så lenge, at vi begge enkelte dager er full av både irritasjon, sorg, sinne og maktesløshet.

 

Vi vet begge at det går over, vi må bare kjempe oss gjennom det og kommer alltid styrket ut i andre enden.

 

Jeg hadde aldri klart meg i livet uten Kjærest. Jeg hadde nok overlevd, men det hadde blitt et trist liv. Hun har gitt meg livsgnisten tilbake og jeg gleder meg oppriktig til hver eneste dag, hver eneste time jeg får tilbringe med henne. (Bortsett fra når jeg sparker henne over verandagelenderet da…)

 

Derfor spør jeg eder, høyt aktede og elskede lesere, i år som i fjor, hva i all verden jeg skal gi til dette støkke kvinnfolk som betyr så uendelig mye for meg? Hun sier hun ønsker seg en klokke, men har hørt at hvis man gir klokker til sin kjære i tide og utide, å renner tiden ut…

 

I fjor var det lett, for da ga jeg henne en intimkonsert med Petter Carlsen, som hun brukte på “utdrikningslaget” sitt sammen med sine nærmeste venninner. Petter Carlsen er en av Norges desidert største stemmer og tilfeldigvis fra Alta. Kjærest digger han. Personlig syns jeg han er i peneste laget, men la nå den ballen, i entall, ligge…

 

Hva syns dere om en spektakulær vakker julekrybbe? En som ikke er produsert i Kina. Noen som vet om det produseres i Norge?

 

Hva mener du jeg burde gi til Kjærest? Kom med forslag på både smått og stort. På forhånd tusen, tusen hjertelig takk!

 

 

 

 

59 kommentarer
    1. Jeg ville gitt henne av min tid.Laget henne et gavekort av din tid..Som hun kan bruke når hun synes det passer seg..Kanskje slenge inn en tur for bare dere 2? Det er det fineste jeg får.Når noen vil dele sin tid med meg.❤️

    2. Hei Asbjørn! Det er ikke lett å kjøpe noe til den man elsker høyt for fallhøyden blir jo desto større! Det er lett å kjøpe elefanten i rommet eller giraffen uten hals! Jeg hadde personlig gått for noe godt brukt som ikke koster skjorta! Kanskje ei gammel høne som har lagt sitt siste egg! 🙂 Fra spøk til revolver! Jeg ville nok ha gått for en skjønnhetsreduserende behandling sånn at ho ikke blir for fristende for andre beilere! Bare kødda! Gi ho fri tilgang til nærmeste spa så vil ho nok bli fornøyd! Mvh Cato

    3. Håndarbeidsrelaterte ting bør hun få kjøpe selv, og ett gavekort der er kjedelig, men en tur innom håndarbeidsburikken med åpen lommebok og bærehjelp ut av butikken derimot. Gavekort er greit når det gjelder spa🙂

    4. Julekrybbe fra Mesterstuen. Håndskjært trefigurer fra Toten. Søk opp Mesterstuen på FB eller nett. Norsk og fiiin!💖😍

    5. Ønsker ho ei klokke,så ville eg gi henne ei klokke🥰 Kjøp ei fin klokke,så får du byttelappe om Kjærest ville bytte 👍

    6. Jeg har sett at hun er flink til å strikke og annet håndarbeid. Hva med en diger kurv med garn og annet hobby utstyr? Må også si at ringen med stener for hver av de to guttene og en for hun som kommer. Hadde jeg fått noe sånt hadde jeg garantert garantert begynt å grine.

    7. Det absolutt aller fineste jeg noen sinne har fått av mannen er et håndskrevet kort, og en klokke. han brukte mye tid på å se på mange ulike klokker, søkte på nett og var i diverse butikker, før han fant en han syns passet perfekt til meg. Klokken betyr enormt mye for meg fordi jeg vet hvor mye han la i å finne noe han hadde lyst til å gi. Så om du ikke er komfortabel med klokke hvor med et lite smykke eller noe annet som du på et eller annet vis passer henne?

    8. Nå vet jeg ikke om kjærest ammer eller bruker flaske til lillebror. Men jeg vet at i min omgangskrets er iskaldt vann ett must når man ammer. Og man drikker jo mye vann… så en solid flaske som holder vannet kaldt kan sikkert være deilig. Jeg som er avhengig av iskaldt vann og satt skikkelig pris på den gaven til meg selv.

      Også er ulltøffler til kalde tåfiser på nattevåk ett must. Jeg liker best slippers versjonen, det du bare dytter foten inni. Raskt og enkelt.

      Dessuten er aldri ett smykke feil ❤ gjerne med personlig gravering. Da hadde jeg begynt å grine.

      Velvære på spa 🤩 massasje, maske, negler eller hva enn hun liker. Det er godt å bli dilla og dulla med.

      Håper du fikk noen tips til gaver i forskjellige kategorier. Du har jo fått masse gode tips i kommentarfeltet allerede. God jul

      Louise-Marie

    9. Opplevelse er den beste gave, spør du meg 🙂 kanskje hun drømmer om å besøke noe spesielt plass? Oppleve noe uvanlig?

    10. Ønsker hun seg klokke, kjøper du klokke, ei Seiko klokke. Hun kan jo ikke gå med ei julekrybbe rundt armen😵

    11. Nidarosdomen har fantastisk flotte julekrybber. Tror det er steinhuggerne som restaurerer der som har utformet den. Får kjøpt hele samlet eller enkeltfigurer

    12. Jeg ville ikke ha kjørt på nett nå (kan være i seneste laget mtp postgangen).

      Her begynte vi å ha aktivitet og spise ute når alle hadde passert 20 (aktivitet har så langt vært teknisk museum, Escape room og teater). Den biten utgår antageligvis i år.

      Vi har symbolske gaver fordi vi er vokst opp med gaver under treet, i fjor var det bl a julestrømpe, brettspill, konfekt

    13. Ser hun har et veldig fint smykke. Så den ideen om en ring med to blå steiner, en for begge guttene, som kom over her syns jeg var fin. Det tror jeg at jeg som mamma hadde satt pris på.

    14. Et lekkert smykke i hvitt gull. Eller et charms armbånd, ja, gull såklart, så hun kan samle noe å henge på etterhvert.
      Og opplevelser da. En liten reise/opplevelse sammen…
      Du greier nok finne på noe…:)

    15. Willowtree sine figurer er nydelige. Dei har ei julekrybbe- men også mange , mange andre flotte familie figurar

    16. Oppskrift og tråd frå Strikkemekka eller lignande kan vel vere eit godt alternativ?
      Gavekort på hobby-butikk kan vel og vere midt i blinken for kreative sjeler?
      Og heimelage klippekort på diverse slår aldri feil

    17. E det nåkka ho treng? Nåkka ho kanskje ikke tenke over sjøl? Eller en opplevelse ilag med dåkker ho e mest glad i, lillebror, dæ og datter?

    18. Du burde gi et “kuponghefte” 🎄
      En kupong for hver uke gjennom hele året.
      F.eks én kupong med en frikveld fra mann og barn, én med valgfri fancy middag, én med fotmassasje osv. Det fins et hav av omtanketing som det kan bli “kuponger” av.
      Så kan du flette inn ansiktsbehandling på en egnet salong, massasje osv.
      Lykke til 🎅

    19. Kjøp ho ei klokke og gjær ho glad, men sleng med ein ting som vise ho kor mykje ho betyr for deg, e det nåkkå anna ho har snakka mykje om, eller vist deg som ho syns er fint eller koselig?

    20. Jeg vil anbefale Mammahjerte (med stort og lite hjerte) fra Kirkens Nødhjelp og kjøp til et ekstra lite hjerte. Så blir det store hjertet fra deg og de små fra lillevakre og lillebror 💙💙

    21. Willow Tree har flott julekrybbe/julekrybbefigurer. Der kan du kjøpe litt og litt om du vil. I tillegg har de maaaange andre nydelige figurer…. alt mulig…. mor/barn, mor/far/barn, engler….

    22. Syns hun fortjener en «pleie seg selv dag». Massasje, fotpleie, manikyr, frisør osv. Det ville jeg ha satt pris på etter hektiske tider 🤩

    23. Uansett kor gla ho e i dæ og i lillebror… I blant e det eneste man lengte etter når en liten en e kommet og okkuperer hele din kropp, all din tid og all oppmerksomhet, e en liten time eller to aleina. Der man får være bare sæ sjøl og der nån andre tar vare på dæ og sulle og stelle med dæ. Ta turen innom et spa i Alta og spør ka godt de kan gjøre førr Kjærest og gi ho et gavekort på akkurat det. Og avtal med nåen som ho stole på og som kan passe lillebror de timan (eller ta sjøl de timan fri i lag med han – i så fall vinn/vinn for begge). Lykke til med gaven! Æ e sikker på det blir bra uansett 🎅🏻🤶🏻

    24. Ei julekrybbe ville være en nydelig gave. Er det i Østerrike eller Spania det lages nydelige julekrybber? Men du må finne på noe hun ikke leser om her på Facebook . Så det må du spekulere ut helt sjøl

    25. mesterstuen.no produserer en nydelig håndlaget julekrybbe. Du kan kjøpe de delene du ønsker nå og supplere med flere figurer de neste årene. På den måten blir det et skikkelig samleprosjekt og du slipper å tenke så mye på hva du vil gi henne i julegave fremover.

      Med ønske om en fredelig jul og et produktivt nytt år.

    26. Klokke fra Daniel Wellington, utrolig fine og “overkommelige” i pris.

      Smykke eller armbånd fra Mitt navnesmykke.no hvor du graverer inn navns på lille vakre og lillebror ❤️

      Gavekort på favoritt garnbutikken.😇😁

      Kurv med selvpleieprodukter. Feks body lotion, baby foot (en slags ansiktsmaske for føttene), badebomber, dusjsåpe, ansiktsmasker (veldig populært med sheet maska). Osv 🤗

    27. Ja si det… det lurte også jeg på og ga opp…kjøpte heller felles julegave til dere begge. Kanskje noe knyttet opp mot hennes hobbyer, men spørs bare hvor mye tid hun får til hobbyering utenom Lillebror😂

        1. Du må bare våge altså.. høre å nokka om tørketrommel som e komme i gave te ho så skal du altså få høre kor han Jeppe kjøpte ølet og kor han drakk de å

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg