Hvor ble egentlig rapmpenissen av?

Reklame | Meg og mitt

I fjor var rampenissen en gigantsuksess på bloggen min i førjulstiden. Titusenvis av mennesker klikket seg hver eneste dag inn for å se hva de hadde stelt i stand. Det var fantastisk artig. i Stort sett så visste ikke jeg hva de hadde “gjort” før jeg sto opp dagen etter, Så konseptet var at jeg skulle spinne en “historie” rundt sprellene før jeg dro på jobb. Av og til var det enkelt, mens andre ganger nesten umulig, men artig, det var det.  Se alle sprellene HER jj

 

Forventningene var derfor enorme til årets adventskalender her på bloggen, men det fungerte ikke. Det var ikke artig lenger. Det var så mye annet som skjedde. Lillebror, nyoppstartet nettbutikk, gammel butikk, osv. osv. Vi klarte ikke å finne energi til det og jeg merket at alt bare ble halvhjertet. Etter en uke ga jeg opp hele prosjektet.

 

Det er faktisk deres skyld. “Gamle” Asbjørn hadde aldri gitt opp når forventningen var så høye, men dere har sagt at jeg må bli flinkere til å prioritere bort ting som vare fører til ondt stress og heller konsentrere meg om de tingene som gjør meg bra. I år var det rampenissen.

 

Det betyr naturligvis ikke at man bare kan prioritere bort alle forpliktelser man har bare fordi, buhu, de gir ondt stress, men ting som man egentlig ikke trenger å gjøreTing som tapper i stedet for å fylle. Jeg har i sannhet blitt en klokere mann dette året.

 

Slik så jeg forresten ut da jeg forsøkte å ta bilde av foten til rampenissen i mørkeloftsluka. Bildet er et såkalt “blinkskudd”, for jeg kom borti snutasten og tok plutselig bilde av meg selv mens jeg holdt på å styre der ute i gangen. Da slo det meg at jeg egentlig gjør mange rare ting.

 

Nei, kan ikke bare sitte her og klimpre. Må på jobb. Det kommer masse, masse ribbe i dag, og enda mer på tirsdag, så i år er det ikke bare de som har forhåndsbestilt som er sikret ypperste nord-norske kvalitet, men mange andre også. Det er det som er så spennende hvert år, om vi får tak i nok. De er ikke noe problem å få tak i “søringribbe”, men mine kunder skal slippe å ha den som julemat. Mine kunder fortjener kun det aller, aller beste, og da er det hyggelig at jeg kan glede ekstra mange i år.

 

Til dere som har forhåndsbestilt: Utlevering skjer på tirsdag. Kom spredt utover dagen.

 

Ønsker de fleste av dere en svinaktig god dag!

 

 

 

11 kommentarer
    1. Hva mener du med”slippe å ha den som julemat”? Det er da mange utmerkede kjøttprodusenter av ribbe sørpå. Syns det er dumt av deg å rakke ned på andre bare for at du skal selge mer, iallefall du som går så hardt ut med at man ikke skal snakke ned andre!

      1. Rakke ned på andre? Jeg snakker om kvaliteten på ribbe, og min erfaring er at den er enormt stor mellom nord og sør. Mener du jeg mobber eller trakasserer søringribba? Det er et stykke kjøtt, fra et dyr, ikke et menneske. Å klare å vri dette til noe negativt er smått utrolig, men jeg skal ta deg på alvor jeg. Mener du at jeg aldri kan snakke om kvalitetsforskjeller på mat, bare fordi jeg “går så hardt ut med at man ikke skal snakke ned andre”?

        1. Du sier at søringsribbe skal de slippe å ha, da tenker jeg du er negativ til all ribbe som blir produsert i sør Norge, det er veldig mange produsenter dette da gjelder! Det er forskjell på å snakke om kvalitetsforskjell på ribbe hvis en er kjent og har smakt på alle produktene fra de forskjellige produsentene, eller hvis en ikke har det. Å komme med at det er fra et dyr og ikke et menneske er vel lavmål som kommentar,eller tror du iq’min er lav?

    2. Har du sett hvem som kom best it i test på av de ulike ribbemerkene? Har nå ymse erfaring fra svindyr ribbe til billig ribbe. Har ikke opplevd at den dyre har vært den beste..

        1. Nei det fant jeg også ut, men at det er nok fett under svoren, pluss at jeg stekte og preparerte den etter tips fra deg 👍🏻

    3. Jeg er såå enig med deg når det gjelder rampenissen. Men jeg kan liksom ikke slippe han heller, da blir sønnen skuffa. Første han ser etter når han står opp om morgenen, er rampenissen. Hva har han funnet på i natt. Vel i natt har han tatt for seg av pepperkakene vi bakte her om dagen, og har har spist masse, og det er pepperkakesmuler “overalt”….. Og jeg vet fortsatt ikke hva han skal finne på til natta, det er en mare å finne ut av, hver kveld, når jeg kommer på han rett før jeg skal i seng selv….

      Det er bra at du frigjør deg fra unødvendig stress, bruk heller tiden på kjærest og lillebror, ja og søster. Og alle de andre som vil ha en liten bit av deg, Asbjørn.

      Ønsker deg og dine en flott dag!

      1. Har du prøvd å google rampenissen? Finnes flere nettsider med tips til hva rampenissen kan gjøre, en hjelp dersom man har gått tom for ideer 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg