Hvordan har DERE det, midt opp i all denne galskapen?

Jo da, takk som (endelig) spør! Vi sitter nå en gang fast i den feite ræva di, det er liksom ikke slik at at vi har noe som helst slags valg. Hvis du bestemmer deg for, lagt der oppe i det psykohodet ditt, at du, les vi, (av absolutt alle idiotiske idéer i hele verden), å trampe opp og ned 100 fjelltopper på 100 dager, så står ikke vi to igjen med mye valg, gjør vi vel?

 

Her er det bare å sette den ene foten foran den andre og se hvor langt det bærer. Vi har jo til en viss grad etter hvert vent oss til de digre rumpeballene dine og den stadig voksende magen, men det har jo ikke akkurat vært så mye arbeid på oss siden julehandelen i fjor egentlig. Ja, du har tuslet rundt i nettbutikken din, men stort sett har du holdt deg i ro. 

 

Du er sikkert en trivelig type, men må du være så ekstrem i alt du gjør? Først ingen trim i det hele tatt, så plutselig, helt ut av intet, bestemte du deg for å bli en fjellgeit. (Vi skal kalle deg for fjellbukk når du blir kvitt geitepuppene). Hvorfor han du ikke går, tja, fire/fem ganger i uken og la oss hvile et par dager? Du har hørt at muskler trenger noe som kalles restitusjon, eller bryr du deg overhodet ikke om hva verken eksperter eller andre måtte mene? Du bare peiser på uansett.

 

Vi er slitne nå! Stive, støle og ustelte. Vi trenger i alle fall en dag for å komme oss på, ja, beina igjen!

 

 

 

Takk for tilbakemeldingene, gutta! Som sjef er det viktig å lytte til de som jobber under deg og nå har jeg lyttet. Jeg vil be dere bare være litt mer tålmodige. Jeg er helt sikker på at det vil bli lettere, også for dere, etter hvert. Hvis vi bare klarer å komme oss under 130 kg så er mye gjort. Da er jeg sikker på at også dere begynner å synes at dette er et artig opplegg.

 

Inntil da, hvil dere fram til kl. 17:00. Da skal vi nemlig ta ny rekord. Vi, altså dere, skal vakle opp på intet mindre enn 45 minutter. Årsbeste så langt er 47,5 minutt.  Det klarer to tøffe karer som dere. Staute og sterke. Jeg har virkelig troen på dere, gutta!

 

Bamseklem

 

#kanjegsåkandu

 

 

Følg meg opp på

100 toppturer på 100 dager

 

 

 

 

30 kommentarer
    1. Tenke hele tida at æ skal bli like flink som dæ, men hver gang jeg ser på fjellet så forsvinner lysta til å trakke opp bare for å gå ned. Håpe det går bra videre:)

        1. Just presis!! Kan komme langt ved å vandre i skogen. Motbakker gir bedre og raskere formfremgang. Både kondisjon og styrke.

          Jeg sliter også i perioder med unnabakker, men går mye motbakker 🙈😂🏃 (jada. Det er mulig 😂)

    2. Hahaha, ja sånn er det, dem må bare bli med på alle ville ideer. Stakkars undersåtter, men som du sier så vil det bli bedre etter hvert.

    3. Jeg ble så inspirert av deg at jeg gjør det jeg og.. Tenker i mitt stille sinn at om du klarer det, klarer jeg også det 🤩 dørstokkmila har vært laaaang så dette var gøy 👏 👏 takk for motivasjon 💪

    4. Du e no bare fantastisk god å formidle,fikk meg en skikkelig god latter🤣😁.
      Herlig start på dagen🤗. Ha en god tur,du klarer nok å sette ny rekord👌

    5. Jeg er bipolar selv, og selv om jeg er godt medisinert sliter jeg med å følge opp noe jeg har bestemt meg for. Formen svinger, ikke voldsomt, men nok til at jeg mister motivasjonen. Du inspirerer meg. Og at det er vår hjelper også. 😊

    6. Det blir nok lettere for hver uke.
      Men tviler på at rent tidsmessig at fremgangen fortsetter i samme tempo.😅. Da blir det bare fartsstriper igjen etter dere til slutt 😂

      Bare å stå på! Den dagen dere eventuelt trenger en restitusjonsfase er det bare å roe tempoet. Kanskje kraftig.
      Dere vil merke det selv hvis behovet for restitusjon melder seg. 🏃💪💪😂Ingen grunn til å restituere seg i sofaen en hel dag/kveld.

      Lykke til i kveld! Venter spent på neste rapport 😅🏃🌞💪💪💪💪

      1. Jeg har ennå en god del å gå på tidsmessig hva pauser angår. Under “normale” forhold går jeg rett opp uten en eneste stopp, mens nå stopper jeg hele tiden, enten for å puste eller for å hvile ryggen. I tillegg legger jeg meg også ned midtveis i fem minutter for å gjøre ryggen i stand til siste etappe. Får jeg kontroll på dette håper jeg på 30 minutter på 17. mai 🙂

    7. Det viktigste er å ikke gi opp , gå utafor døra er det som teller .. i går var jeg hos legen , og han har forstått dette med smerter . Nå går jeg rundt med smerte plaster og får min daglige dose smertestillende slik . Da slipper jeg å tenke på å putte innenbords med tabletter når jeg har det som verst , kroppen får ro og tar til seg dosen daglig . Slik jeg forstår det skal jeg unngå smerte toppene med det . Kanskje en ide for deg også , verdt å prøve 👍☺️ Lykke til videre med turer ut i det fri . Livsstil endring er topp 🥰

    8. Inspirert av deg var jeg i går, på dag 1, ute å gikk tur i skogen. Jeg klarer ingen fjelltopp, så jeg gjør det jeg kan. På dag fem skal jeg gå litt lenger. På dag 10 enda litt lenger.. kan du så kan jeg, så jeg skal gå tur hver dag i 100 dager.

    9. Masse lykke til med å ta rekorden tidsmessig! Du er en tøffing som klarer å gå sånn som du gjør med tanke på prolapsene du har. Rett og slett imponerende!

      Men du…. Ikke ta på det misfornøyde fjeset når konemor kommer hjem med glede i hendene. Vær heller glad på hennes vegne

    10. Så godt et innlegg, du har reflektert og skjønt opplegget, men som mange av oss andre bare gyver på til vi en dag stuper, fordi vi ikke verken orket eller ville lytte til ekspertene 🙂 Been there done that 😀 Foretrekker du å gå alene, eller kunne du tenkt deg å gå tur sammens med noen ? Jeg bor i ikke i Alta så tenkte ikke at jeg skulle bli den nye turkameraten din, bare undre sånn generelt, om dette er timen for egentid, lik den jeg har innført i dette hus, når “Mor skal dusje, ja da er badet opptatt en hel time” For det er egen tid, spa, rens av hud, hår fjerning, innsmøring etterpå osv, egentid trenger vi alle av og til, jeg liker å gå tur sammens med andre, for å skravle underveis, så går turen fortere mentalt sett 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg