Hvordan har jeg det, egentlig?

Joda, takk som spør, jeg har det helt fint jeg. Ligger bare her og hviler meg litt. Gråter ikke, å langt i fra! Store gutter gråter ikke for sånt. Savner ikke nikotin i det hele tatt. Klart tankene av og til streifer tilbake til Nick & Johnny red hot, men det er ikke ofte, kanskje bare fem til seks ganger i minuttet. Det er ikke avhengighet, det er bevissthet.

 

Dette er nikotinfri snus som jeg har drysset chilipulver i. Denne boksen kjøpte jeg i dag tidlig. Normalt hadde jeg vært på min andre boks allerede, så det er ikke tvil om at jeg har gjort enorme framskritt, selv om jeg bruker litt nikotinfri snus. Skal prøve med ingefær. Har sett flere i kommentarfeltet som har anbefalt det.

 

Kommentarfeltet ja. Herregud, tusen takk alle sammen for så utrolig hyggelige støttemeldinger! Jeg er ganske sikker på at jeg ikke hadde klart å være snusfri et helt døgn hvis jeg ikke hadde skrevet om dette på bloggen. Nå må jeg i alle fall holde ut helga for å ikke tape ansikt totalt, så takk. Klarer jeg dette er det deres skyld!

 

Jeg kan ikke kjøre bil lenger. Burde faktisk vært forbud mot å kjøre bil når man slutter med snus. Det eneste du vil er å kræsje i alle som irriterer deg og det er faen meg mange! Fotgjengere som går for sakte over gangfeltet, idioter som ikke klarer å bruke blinklys, svarte kvinnelige sjåfører. Det siste skrev jeg bare for å provosere. Klarer ikke det en gang. Har lyst til å legge meg og sove helt til i morgen. Alt blir lettere i morgen?

 

Nei, dette kommer jeg aldri til å klare! Jeg gjentar: Dette skal jeg faen meg klare!

 

Det verste er at jeg tror jeg klarer det også. Må bare slutte å tenke på det absolutt hele tiden først. Blir jo kjedelig blogg også. “Hva har han skrevet om i dag da?”

“Nei, samme som han har skrevet om de seks siste årene, snuskutt. Er litt lei av det helt ærlig. Første gang han skrev om det var i juni 2020, men nå er det 2026 og han holder fortsatt på. Håper egentlig ikke han klarer det heller. Det beste hadde vært om han hadde begynt å røyke så hadde det kanskje blitt stille. Jeg vet ikke. Håpløs fyr i alle fall. Fatter ikke hvorfor jeg fortsatt leser han.”

 

Det var det beste jeg klarte. Unnskyld. Er helt fullstendig tom i hodet. Hadde møte med forlaget i formiddag ang. salgstrategien for boken som kommer i handelen 5. august, men jeg hadde ikke en eneste idé. I alle fall ingen gode.  Blir bedre i morgen. Jeg vet jo at også folk uten nikotin lever gode og kreative liv. Jeg er jo ikke dum selv om jeg er tilbakestående nok til å forgifte meg daglig i tretti år. Kanskje jeg rett og slett er dum? Jaja, synd for verden, for det er ikke mange som har like mange gener som meg vandrende rundt og verre blir det.

 

Nei, jeg bruker ikke narkotika! Jeg forstår at du kanskje mistenker det etter denne bloggposten, for trar aldri jeg ghar skrevet noe så usammenhengende og uintressant i hele mitt lic. Bryr meg ikke om skruveil en gang. Vi skal aøøe dø en gang. Noen som vet npr toget går? Er kikke tog i Troms og Finnmark. Ogver og ut.

 

Har du kjøpt ingefær?

 

 

 

25 kommentarer
    1. Har en sønn som slutta med snus, han laga ei pute med torky tørkepapir, la den under leppa. Ja han påsto det hjalp!! Prøv du og 😁 Men det måtte være torky !!! Har noe med papirkvaliteten å gjøre😁 Du klarer dette!! Tenk det er for verdens beste grunn du slutter ❤️❤️Lykke til❤️

    2. Jeg gikk mye tur når jeg sluttet å snuse. Vært snusfri i snart TRE år. Hver gang abstinensene herjet tok jeg på meg skoa å gikk. Den første uka er verst. STÅ PÅ!!

        1. Så aggressiv du er! Herlighet! Alle som ikke grer deg med hårene , angriper du, eller svarer fryktelig frekt til. Noe kritikk må du faktisk tåle, du som liker å gi kritikk både høyt og lavt

          1. GGG, hvem du enn måtte være, mulig du også hadde blitt en smule lei hvis en og samme person kommenterer negativt om deg uansett hva su skriver eller gjør, uke etter uke, måned eller måned. Jeg tåler kritikk, men den som kritiserer må også tåle at jeg svarer tilbake.

    3. You can do it! Hang in there and don’t give up! It will get easier as the days passes!
      Hang in there! We believe in you!! 👍🥰

      Unnskyld for at jeg skriver på engelsk, men det er lettere for meg å finne de riktige ordene på engelsk selvom jeg er norsk ☺️

    4. Du har med å holde deg snusfri, førr no har eg slutta å røyke, i rein sympati!! Riktignok bruke eg sånn «røykespray» iblandt, og den virker,det e heilt saint👍 Litt abstinensa får vi vel tåle, og hente fram motivasjon når suget gnåle. Ska farsken ikkje gje oss no, han tykje sjøl ska få gråte blod!! Førr no e de verste timan over,kryss på halsen,eg lover!!

    5. Jeg ser du skriver «svarte kvinnelige sjåfører», med mål om å provosere. Ved å feie det bak «å provosere» bidrar du til å normalisere noe som veldig mange jobber for å motvirke. Jeg tror ikke at du er rasist. Jeg håper likevel at du forstår at ved å skrive disse tingene, så inntar du også en rolle i dagens debatter. Språk sper rasisme. Til tross for at du ikke «mente det sånn». Hva du skriver til tusenvis av følgerne, vil påvirke. Håper dette kan bidra til refleksjon. Du er en flott person og jeg har fulgt deg lenge. Vis meg at det fortsatt er verdt det.

      1. Jeg mente det akkurat sånn. Alt er ikke nødvendigvis rasisme bare fordi man bruker ordet “svart”. Leser du setningen en gang til, denne gangen uten å lete etter noe som ikke finnes, så ser du at denne setningen kanskje rett og slett er det MOTSATTE av rasisme.

    6. De 3 første dagene er verst…det er tiden det tar før nikotinen er ute av systemet. KAN være lurt å be hodet spille på lag også😇🙈 for det er det hele avhengigheten sitter… er min erfaring.
      Masse lykke til! 🥳🥳

    7. Slutta for noen år siden, og brukte Onico da. Det står på boksen at den inneholder surhetsregulerende middel, men det virket ikke. Har aldri vært så sur som når æ brukte den… men, stå på, det her klare du! Heie på dæ.

    8. Åhh, kjenner meg igjen. Holder på å sakte trappe ned på røyking, siden eg nettopp er diagnostisert med Kols. Men eg tar det sakte, vet at hvis eg kutter tvert, så sprekker eg. Stå på 💕

    9. Har vært røykfri i ei uke no, går forbausende bra…bruker nicotinell og det hjelper utrulig godt. Ditta skal vi klare, heier på oss 😊👏

    10. Jeg stakk fingeren i halsen så jeg nesten (bare nesten) brakk meg hver gang jeg fikk lyst på røyk. Jeg tenkte at hvis det er godt er det godt med røyk. Tok to dager å slutte 😆 Jeg snuser nå, og det skal jeg gjøre i frykt for å miste familien, huset og vennene mine. Når jeg ikke liker de lengre skal jeg slutte. Kanskje. Lykke til! Har troa på deg 💪

    11. Så ille ut det her.. ligge i fosterstilling med rosa kosedyr..hehe.. Ønsker deg lykke til ! Satser på at du holder ut og merker at det på sikt blir “så meget bedre”.. God helg 🙂

    12. Enten så går det bra, eller så går det over 😅
      Du gjør ihvertfall dagen min lysere med dine underfundige og hylende morsomme utgytelser 🤗

    13. Når du nå er / har vært /blir ( stryk det som ikke passer) snusfri, så gleder jeg meg til neste tema du kommer til å skrive masse om. hva det enn blir. Ha en god helg😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg