Hvorfor er det ALLTID mannen som skal kjøre bilen og hvorfor i all verden finner kvinner seg i det?

Jeg innrømmer, heldigvis, at jeg ikke har stått på parkeringshuset med penn og papir og talt alle som kjørte inn og ut, men jeg vil anta at rundt 98% av alle biler med et par inni er det mannen som sitter bak rattet. Det handler ikke om størrelse, for mannen kan være en liten sprett på en-femti med rosa skjorte, barbert brystkasse og femibart, mens fruen ser ut som en kraftig traktorlespe fra indre Østfold med dobbel snusleppe og ølvom. Det er mannen som kjører. Uansett.

 

Hvordan er det i homofile forhold, hvem kjører? Må jo bli et helsikkes spetakkel og krangling om hvem som skal styre rattet. Håper det er noen homofile som kan svare hvordan de løser dette dilemmaet som jeg vil anta vil slite på et hvert homofilt forhold som ikke finner en løsning.

 

Jeg syns det er skikkelig flaut å sitte i passasjersetet, spesielt på dagtid. Ser for meg at folk tror jeg har drukket, mistet lappen eller misbruker reseptbelagte medikamenter hvis det ikke er jeg som kjører. Bortsett fra å miste lappen så stemmer det jo for så vidt. Jeg setter meg ikke i passasjersetet hvis jeg ikke har drukket eller misbrukt medikamenter. Da er det flaut å kjøre rundt klokka halv to for si det slik!

 

På langtur er det som regel også jeg som kjører, men der er jeg ikke like nazi på at det er jeg som  kjøre. Om vi svinger inn på en bensinstasjon i Indre Billebæfjord så bryr jeg meg jo døyten om noen tror jeg har drukket bare fordi det er Kjærest som kjører. Etter et par autografer kjører vi videre uansett og kommer aldri mer tilbake.

 

Hvorfor finner kvinner seg egentlig i dette tullet, denne aller siste mannsbastionen? Har aldri sett paroler på kvinnedagen som omhandler bilkjøring. Kan svaret være at kvinner egentlig på menn som sine personlige sjåfører? Slaver? De får oss til å tro at vi er sjefen og fører bilen, mens egentlig er vi bare lakeien som både kjøper, kjører og vasker bilen. Kvinner sitter på. Sparer sikkert krefter til nok en endeløs samtale om følelser. 😉

 

En annen ting, litt i samme bane. Har du noensinne hørt en mann som forteller at han plukker blåbær? Nei, aldri! Menn plukker ikke blåbær, de plukker multer. Det skrytes over hemmelige myrer med endeløse tuer med viddas gull. Antall liter og kilo fra den siste multeturen, samt den i 87, 98 og 2013, for alle som vil høre, men blåbær; ingenting!

Er det ikke rart? Alle liker jo blåbær og vet hva de skal gjøre med den. Pai, saft, syltetøy, pannekaker, desserter av ulike slag. Sunn er den også. Veldig. Multer? Multekrem, that’s it! Ikke alle liker det en gang. Likelvel plukker menn multer i bøtter og spann hver eneste høst og putter de stolt i fryseren. Sparer den til jul og bruker 400 gram, av 20 kg, til multekrem. Ja, menn er litt rare.

 

Tilbake til bilkjøring. Hvem kjører hos dere, og hvorfor?

 

 

 

 

102 kommentarer
    1. Hjemmet mitt var fylt med uendelige problemer og ulykker som førte til en skilsmisse som jeg aldri ønsket med mannen min. Alt brøt sammen og vi gikk hver til sitt. Jeg prøvde å fortsette, men det var veldig vanskelig for meg fordi jeg fortsatt elsket mannen min og datteren min gråt alltid fordi hun ønsket å få tilbake faren sin. Jeg hadde ikke noe annet valg enn å søke hjelp, noe som fikk meg til å kontakte VOODOO LORD etter å ha sett så mange gode kommentarer om arbeidet hans. Han forsikret meg om at han ville forsone meg og mannen min med hans forsoningsform som han må gjøre. Jeg er glad for å kunne si at jeg oppnådde ønsket resultat etter 48 timer, kjærlighet og lykke har blitt gjenopprettet og vi ble sammen igjen og denne gjenforeningen er for alltid. Takk til VOODOO LORD for å ha gjort en veldig god jobb med å redde familien min. Han er aldri for opptatt til å hjelpe noen. Så ta kontakt med ham nå hvis du trenger hjelp. send ham en e-post [email protected] …  Whatsapp: +2348097014925

    2. Jeg kan bare ikke holde denne lykken for meg selv. Jeg giftet meg for 10 år siden uten barn å vise frem, mannen min begynte å behandle meg med forakt sammen med min svigermor. Det frustrerte meg, jeg lette etter hjelp på nettet, så jeg så mange vitnesbyrd om hvordan VOODOO LORD hadde hjulpet mange menn og kvinner. Jeg kontakter ham umiddelbart på Whatsapp og forklarte situasjonen min til ham, han lovet å hjelpe, han ga noen instruksjoner som jeg måtte følge for å gi perfekte resultater. Jeg gjorde alt som han instruerte, senere ba han meg gå til sykehuset etter 2 uker for graviditetstest og til min overraskelse var jeg gravid og det var virkelig gode nyheter for meg. Jeg er så takknemlig for ham fordi jeg fødte vakre babygutter (tvillinger) som ser ut som faren deres. Jeg har nå fred i huset med min mann og svigermor. Kontakt ham på Whatsapp +2348097014925…..e-post [email protected]

    3. Sa mannen din plutselig at han ønsket skilsmisse og at du aldri ønsket skilsmisse fordi du ikke kan slutte å elske ham. Da trenger du ikke lete lenger, for Voodoo-herren, den store trollkasteren, er noe for deg. Da ekteskapet mitt krasjet, knuste det virkelig hjertet mitt og påvirket til og med arbeidet mitt fordi jeg fortsatt tenkte og ikke konsentrerte meg. Jeg elsker virkelig mannen min, så jeg leter etter måter å få ham tilbake etter å ha bodd fra hverandre i noen måneder. Jeg kom over vitnesbyrdet til en mann som sa at han var i stand til å få en forfremmelse ved hjelp av den store spellcasteren Voodoo-herren, så jeg tok kontakten hans og kontaktet ham. Jeg forklarte ekteskapsproblemene for ham, og han forsikret meg om at ting ville gå bra, jeg var håpefull og han sa noen ting som må gjøres for å nå målet mitt. Jeg fulgte instruksjonene hans, og i dag lever jeg lykkelig igjen med mannen min, han er virkelig en stor tryllekunstner. Kontakt Voodoo lord for alle slags livsproblemer på  WhatsApp +2348097014925 eller e-post: [email protected]. du vil ikke angre på at du kontaktet ham.

    4. Vi deler på kjøring, men i sommer kjøpte vi oss bobil. Den ble kjørt av Han – slapp meg ikke til. Så for to dager siden tok jeg med meg bobil på tur alene, og det var jo ikke no problem – lett som bare det (litt svett i panna før tur, men vanskelig var det ikke). Oppfordrer alle damer til å kjører bobilen!
      Og multer; næsj, ikke spes godt. Blåbær derimot – fantastisk!
      Så mannfolk; la dama kjøre og bli med på blåbærtur 😊

    5. Bilkjøring, DET e kvinnfolket (altså min) jobb i vårres heim. Eg e over gjennomsnittet gla i en biltur og får sponk av å sette på, bli jo forsåvidt bilsjuk og av å sitte i passasjersetet.. Så her sitt mor i front mens gubben skifte på å sitte bake med kidsa eller fremme lamme ho mor 🙋‍♀️😅 #godtur

    6. Hvis mannen kjører er det fordi vi kjører hver vår bil 🤷🏼‍♀️ Og jeg vet det selv, at en grunn til at han ikke kjører når vi kjører sammen er fordi han vet jeg må sitte å holde meg fast for å ikke treffe autovernet😂 Neida, så for bilfredens skyld, så kjører jeg, og mannen sovner som regel etter 20 minutter! Alle fornøyd, eller nesten – hvem skal da fortelle meg hvor flink jeg er når han bare sovner?! Men det får være diskusjonen når han våkner igjen!

    7. Hos oss er det for det meste jeg som kjører. Skyldes ikke noe mer enn at jeg er glad i å kjøre bil og at han synes at det er fantastisk å bare sitte på ( hans egne ord).

    8. Gubben min er så innmari dårlig på å strikke, derfor kjører han mest. Jeg øver også på å bli årets backseatdriver

    9. Æ kjøre!!!
      Hater å sitte stille i passasjersetet og ikke gjøre noe som helst. Snart kjører vi fra Trondheim og nordover – da blir vi å bytte på fordi 90 mil blir litt for mye på meg alene 😂

    10. Velger å la mannen kjøre, får ham til å tro at han er den beste sjåføren av oss. Og så kan jeg slappe av med strikketøy i passasjersetet og nyte omgivelsene vi farer forbi.

    11. Forøvrig tror jeg dette er en aldersgreie eller bygdegreie. For å si det hardt og brutalt (og ta det med en klype salt!) hadde jeg nok ikke fiksa å være kjæreste med en fyr som er så redd for maskuliniteten sin 😉

    12. Vi bytter på. Kjenner jeg er veldig glad for at typen ikke mener det er flaut å sitte på! Hvorfor i alle dager skal man reagere på at dama kjører?? 😀

    13. Jeg er trafikklærer, så skulle tro jeg var lei av å sitte på med alle andre at jeg valgte å heller kjøre selv når jeg hadde muligheten til det.. Men nei 😂 Mannen i huset kjører som oftest, de gangene jeg kjører så har han drukket dagen før eller er trøtt 🙈 Han sier sånn som deg, bare i vårt tilfelle så kan det se ut som han har mistet lappen når han kjører og jeg sitter på siden vi kjører skolebil med reklame, hehe. Så vet ikke hva som er verst for han, sitte på eller kjøre selv! 😂

    14. Jeg har ett spørsmål: hvorfor er det 98% kvinner som blir den kjørende parten, om begge skal på fest?? Eller den parten som drikker minst, med tanke på feks henting av barn dagen derpå.. Om vi skal noe sammen og det er vanskelig med sjofør ender det opp med at jeg er den som er edru og kjører..

      Her kjører jeg til og fra jobb hver dag. (fordi jeg har kranglet meg til at det gir mest mening i forhold i arbeidstider, også må han ta buss.) Når vi så skal noe sted sammen er det normalt at han kjører (jeg tok ikke lappen før jeg var 22 og hadde han alt hatt lappen og kjørt meg rundt i 5 år 🙈😂). Har bare fortsatt i den transen. Vi har den senere tid reflektert over dette og nå kjører ofte jeg oss steder vi skal sammen, men har fått indirekte beskjed om at han blir å overta rattet igjen, er jo synn om jeg mister lappen pga glemmer farten av og til. Blir så ivrig.. Fordelen når jeg kjører er at vi kommer raskere frem enn når han kjører, jeg blir mindre bilsyk og jeg holder meg våken hele turen.

      Før jeg fikk lappen eeelsket jeg å sitte på. Nå klarer jeg ikke alltid slappe like mye av som før, men avogtil er det deilig å sitte på. Skal det kjøres ny bil liker jeg det ikke og velger det bort om jeg kan.

      På Vestlandet plukkes det mest blåbær, er ikke så lett å finne multe andre steder enn langt oppi fjellet. (og ingen egentlig liker det). Morfar plukker alt han kan plukke, men med sånn bærplukker også må mormor sortere. Mannen er fargeblind og ser ikke alltid hvilke bær som er moden og ikke. Han lager dog knallgodt blåbærsyltetøy!

    15. Men kjære deg, det burde du ha skjønt for lenge siden.
      Enkelt og greit, mannen kan ikke strikke😉

      Neida, det er fordi hunkjønnet må sjekke at hankjønnet har husket å slå av kaffetrakter, samle sammen unger, låse ytterdøra…. mens mannen har stormet ut – og satt seg bak rattet.

      Og menn liker seg jo bak rattet, i passasjersetet trives han kun hjem fra fest. Da er det ikke måte på hvor flink kjærringa, som ellers er livsfarlig på veien, er å kjøre.

      Her kjører vi litt hver, ikke så nøye egentlig.

    16. Først; med den skulderen og det beinet, samt bruk av medikamenter – du skal vel ikke kjøre bil i det hele tatt!?
      Her i huset er det stort sett mors bil. I hverdagen er det jeg som kjører. På langtur, derimot, kjører far. Han er langt bedre rustet enn meg til timevis med kjøring som jeg finner kjedelig.

    17. Dette er et typisk småby/bygdefenomen. Enda værre er om du står å venter på bussen, aleine. Da går bygdesnakket i alle fall minst ei uke 😂

    18. Jeg kjører, når han ikke er med 😂 ellers er det han som kjører! Grunnen, mannfolk er så pirkete, aldri branåkk kjøring. Uansett om jeg får til den beste lukeparkeringa så er det ett eller annet jeg burde gjort annerledes. Så nå har jeg gitt nøkkelen til han å kritisert tilbake på det jeg klarer. tror han tok poenget 😆

    19. I yngre dager fikk æ ikke kjøre; kau2 -kongsvinger-oslo-trondheim-umeå-vaasa-kau2 og æ kjørte ikke 1 meter.
      For tiden er det alltud han , 71år, som starter kjøringa. Etter non 10-mil så får æ , med mine 60 år æren å kjøre. Og i byer dvs Tromsø kor vi e mest, så kjører æ.
      Og helt SANT som du sier, før, hvis han satt i passasjersetet , så lurte folk fælt ; e han full

    20. Her e det før det meste æ som kjøre, medmindre vi e sørfør i hennes heim trakter (Sol kysten). Grunn tel det e at æ like å kjøre, mens ho ikkje e så gla i det. Grunn tel at ho kjøre sørafør e at dær veit ho kor vi skal, ihverfall i bynnelsen, nu har det bære bidd sånn.

    21. Er nok litt oftere mannen her – men i prinsippet er det tilfeldig. Tror ikke han synes det er flaut å sitte på, i alle fall.

    22. Fordi du og dama m norges dårligste smak i både mann og klær og interiør gjør d sånn, så gjør ikke alle det.
      Tror du må være den enste m den forestillingen.
      Stakkars mann. Stakkars dame.

    23. Du trenger slettes ikkje MISBRUKE medikamenter for å måtte sitte i passasjersetet!?
      Du kan ganske enkelt BRUKE medikamenter som gjør at du må sitte i passasjersetet.
      Litt bastante uttaler her da og noe mer stereotypisk? hehe

        1. Den med homofile var særdeles artig.. Husk på at du flagger din selvpålagte maskulitet som egentlig er tragi komisk og utdatert.. det er vel kanskje disse holdninger som gjelder langt langt opp i nord 😎

          1. Hva snakker du egentlig om? Når det er mannen som stort sett kjører i et heterofilt samliv, er det særdeles artig å se for seg hvem som kjører i et homofilt samliv. Hvis du klarer å finne noe negativt i det er det du som har et problem, ikke jeg.

    24. Finner oss i det?? Tenker du at kongen og statsrådet har tapt kampen mot sjåføren sin?
      Det er du som er taperen 😁. Du går glipp av alt utenom asfalt og trafikk.

    25. Fikk lappen relativ sent i livet (36) og blanknektet å bli hun som bare fikk kjøre etter familiemiddager eller når han måtte hentes etter julebord og sånn. Tror mange kvinner blir overforsiktige i trafikken fordi de aldri blir vante med å kjøre……
      Nå men etter den ordning i noen år ble vi så skilt …….. hahahahaha…………..Åpner det nye spørsmål? Mister menn maskulinitet når kvinner kjører?

    26. Vi like begge å kjøre. Laaangt! En sommer kjørte vi 12500 km i en mnd. Da må vi bytte. Mest han som kjøre,men blir han for irritert over sinkeran eller begynne å gjespe overtar jeg. Jeg må passe på å prate så han holder seg våken. Men han er flinkest,ingen tvil! Så er han yrkessjåfør også da. Han plukker heller blåbær enn multer. Liker bedre blåbær,jeg liker alt! Er bare det at han er så himla sein til å plukke…

    27. Hei.
      Hos oss er det alltid fruen som kjører …. etter jeg fikk ett anfall og svimte av etter jeg kom hjem fra jobb en januardag for noen år siden har jeg ikke sittet bak rattet. Har lappen men jeg har ikke lyst til å havne i feil statistikk.
      Grunnen er at de ikke finner ut av hva som feiler meg og 10 minutter før jeg kom hjem kjørte jeg på motorveien i «god fart»
      og med anfall der hadde resultatet ikke gått i min favør.

    28. Jeg er glad jeg slipper å kjøre når vi er begge i bilen. Er bedre å irritere meg over at han klager på medtraffikanter istedet for på meg.
      Jeg fikk først sertifikat og måtte jobbe endel for å få skaffet han ett.
      Vi har hatt hver sin bil siden da ( på slutten av 1970-tallet) og helt til for noen få år siden.
      Når han av en eller annen grunn ikke selv kan kjøre klarer han ikke å være taus særlig lenge om hva han mener om kjøringa mi. Bare i negativ retning. Men jeg trives med å sitte i passasjersetet så det gjør ikke meg noe at han kjører.

    29. Her er det jeg som kjører. Personbil og bobil. Han har ikke sertifikat, men skulle ønske han hadde. Blir jo trøtt av og til og da må han finne seg i at vi stopper. 😂.

    30. Gubben kjører! Jeg har prøvd å kjøre når han sitter på, men det nytter ikke. Jeg klarer ikke å kjøre igang, bilen kveler seg, vi hopper avgårde ved hvert girskifte, og bråbremser foran hvert kryss eller rundkjøring 🙄 Når han ikke er i bilen, så klarer jeg alt dette perfekt…. men når han sitter på så faller alle mine kjøreegenskaper i grus 😯 Så ja, gubben kjører… -alltid og uansett 🤪

    31. Men jeg er dritgod til å rygge altså, uten henger.! Bor på gård oppi huttiheita, i bratte bakker, med enveis kjørebane, så lærte meg fort å rygge etter speil!

    32. Hos oss kjører faktisk jeg oftest ! Ikke noe krangling om det..Jeg liker nok å ha kontrollen, hehe….Men skal vi med hengern på hytta…ja da kjører han.. kremt..Jeg kan kjøre rett fram m henger, altså dit vi skal, men får ikke til å rygge og snu..Han er pensjonert bonde, og vant til å kjøre m henger på traktor , bil etc..

    33. Her er det alltid jeg som kjører fordi mannen har ikke lappen. Har aldri hatt den og ser ikke ut som han har tenkt å ta den heller. Skulle ønske vi kunne byttet på å kjøre, spesielt på lange turer.

    34. Her er det jeg som kjører 98% av tida. Elsker å kjøre bil og synes ubeskjedent nok også at jeg er en bedre sjåfør☀️ Mannen trives godt medordninga da han liker å lese avis og duppe av i bilen😂

    35. Stakkar kjæresten din! Du har tydelig kun damer som leser bloggen din (ps! Den er kjempebra) men her savnes svar fra menn…. Hvorfor strikker damer i bilen på kjøretur? Hvorfor ikke bruke tiden på å se ut av vinduet og oppleve og nyte i stedet for å glo ned i «hosslæstan» som dem kan skryte av senere. Hva med å faktisk snakke sammen om hva man ser, impulser, gi hverandre motivasjon. Er det bare jeg som tenker sånn? Hilsen en som elsker å kjøre god bil og som også nyter å være passasjer.

    36. Mest mannen som kjører her, går litt automatisk …
      Vi er begge yrkessjåfører. Er det rene transport- etapper skifter vi på kjøringa. Grunnen til at han kjører er at han vil spare meg…”du kan gå ta deg en blund og slappe av” sier han ofte. Vi trives begge bak rattet..og på sidebenken 😉

    37. Da jeg var gift var d han som kjørte. Det var fordi han påstod han ble bilsyk av å sitte på med meg, gjerne etter kun 500 m liksom… jeg digger kjøre bil, men må innrømme jeg er litt sånn fremoverkjøring sjåfør. Er himla dårlig på å rygge.

    38. Jeg kjører oftest, fordi mannen min er lastebilsjåfør og helst vil slippe mer enn tredve mil om dagen😊 Kjører vi med henger eller polettaen bak er det han som kjører, ikke fordi jeg ikke kan, men fordi jeg ikke vil😂😂
      Satt på med ex mannen i tjue år.. 😉 Han hatet å sitte på uansett sjåfør..

      Og apropos multer, pappa plukket kilovis og laget syltetøy til seg, meg og sønnen min mens han levde 😍 Han plukket blåbær også, og skrøt av det med å dele ut syltetøy til familien. Så det finnes blåbærplukkende menn også 🤪

    39. Hei på du😊 æ flire nu litt her fra Harstad! Når vi skal nån plass, er det 98% æ som kjøre- jada, fruen i huset.
      De e nån grunna, å slappe av med å kjøre, om de e i Harstad eller på motorvei i Spania😊 mannen jobbe i vegvesenet, å kjøre “hele” dagen, derfor like han å sitte på.
      Formiddag, helg eller ferie- spiller ingen rolle👌 de e arbeidsfordeling❤💙

    40. Jeg bor i Brasil så når vi befinner oss i Sør Amerika kjører kona som er brasiliansk. Jeg føler jeg setter livet på spill når jeg kjører bil her nede også, tror sannelig jeg skal skrive et blogginnlegg om bilkjøring. Takk for tipset. I Norge er det jeg som kjører. Litt mandig må man være

    41. Hos oss var det mest æ som kjørte. Men ble stoppet av politiet to ganger for speeding, så mista æ kjørerett hos oss hjemme. Siden har æ vært i passasjersetet. Nå må jo bli nevnt æ e gift med politi. Så like ille entn eller hhh🐷🐷

    42. Her er det hipp som happ hvem som kjører, men når vi kjører langtur (Vestlandet – Alta-retur gjennom Finland og Sverige) er det hovedsaklig han som kjører av den enkle grunn at; han har så god retningssans og kartforståelse at han ikke hadde klart å finne din egen navlelo om det var et blinkende skilt rundt navelen. Så jeg booker overnatting og finner reiserute. Funker supert! Gått på noen smeller der vi byttet om rollene og sjåføren (jeg) ble (for)ledet ut på ville småveier i indre norrland når vi skulle frese avgårde på E4 😁

    43. Vi bytter på å kjøre 😊 begge synes det er helt greit å kjøre, men også ganske ålreit å slappe av i passasjersetet 🙂 det var en periode han måtte kjøre hvis begge skulle være med, for vi hadde altfor liten bil med et altfor stort bakovervendt barnesete bak passasjersetet, så han fikk ikke plass der 😂 har bytta ut både bil og barnesete nå da, så da kan vi bytte på å kjøre igjen 😊

    44. Helt greit å være passasjer og få muligheten til å slappe av og småduppe litt. Tar over rattet om det blir nødvendig, men godt å å få slappe av litt 😉
      Med andre ord – et taktisk trekk av oss damer ☺

    45. Vel, vel. Her kjører begge. Mest mannen, fordi det passer oss best, mye pga helsa mi (jeg er plaget med spenningshodepine og trenger den avslappinga passasjerlivet byr på). Og begge plukker blåbær, mest mannen, fordi han evner å plukke mer enn han spiser 😁 Men aldri i livet om han blir flau av at jeg tar plassen i førersetet, eller av å si at han har vært på blåbærtur, enten alene eller sammen med andre. Jeg tenker det høres litt gammeldags ut, det du presenterer her 😅 Bilen er vår i fellesskap, og er en ordentlig familiebil som passer livet vårt, bare så det er sagt. Og før jeg traff han, så hadde jeg både lappen og bil, og det ser jeg på som den største selvfølgelighet. Hilsen Altaværing i 30-årene.

    46. Æ kjøre for d mæste, unntatt når æ e så trøtt at gubben må overta. Liker å ha kontrollen, liker ikke å sitte på… Dessuten e d bare æ som kan kjøre bykjøring, og lukeparkere…. gubben blir for stressa!

    47. Som regel kjører kjæresten når vi kjører sammen, uansett om vi kjører hans eller min bil, med eller uten henger. Jeg har ikke noe problem med å kjøre, jeg kjører 60.000 km i året (hvorav 25 % med hestehenger). Kjæresten kjører fordi han ønsker at jeg skal slappe av litt å, siden jeg kjører så mye resten av tida. Og jeg klarer å sitte på med han, er ikke alle jeg er komfortabel med 😂😂 Han har vært yrkessjåfør, så kan heldigvis å kjøre det meste 🙈

    48. Hehehe. E kjører mest med bobilen på turer å kaln kjører mest med den lille bilen😂🤣 Han vet å ikke sette seg i førersetet på bobilen, kun når e ikje makter å kjøre lengre🙈😂 E kjører å han er vår kokk å e tømmer dassen på bobilen🤪😂 Så overlate rattet til kjærest du.

    49. Klart han skal kjøre så vi kan strikke. Ferdig snakka. 🤣 Neida tuller bare. Min bil kjøre æ. Og han kjører sin. Så det kommer an på kas bil e i bruk.

    50. Hei.
      Kjører bestandig i byen og når vi er på min hjemplass. Har egen bil som æ stort sett kjør. Er ikke glad i lang kjøring. Er vel siden jeg har liten erfaring med det.

    51. Jeg kjører fordi det kun er meg og jentene. Og det med blåbærtur og plukking er rare greier. Alle jentene i min familie plukker bær. Ikke multer fordi jeg liker dem ikke.Pappaen min blir med når vi snakker sopptur. Matauk kaller han det. Meg finner du også i rabatten etter bringebær, med rompa i været. Ikke kjør med de medisinene du går på. Vet av erfaring hvor sløv man blir.

    52. Jeg kjører min bil, og han kjører hans. På lengre turer deler vi, men siden det stort sett er min bil som brukes på langtur, så er det jeg som kjører mest. Bytter litt på det sånn ellers også, alt etter hva vi skal og hvilket sertifikat som trengs… 😉

    53. Jeg kjører- hvorfor? Fordi han IKKE har lappen, har aldri hatt og kommer mest sannsynlig aldri til å ta den heller! Konklusjon: Skulle ønske han hadde lappen slik at jeg kunne blitt kjørt rundt på ærend,shopping og langtur. Hadde også vært digg å tatt seg ett glass vin midt på dagen for så å bli hentet av mannen, men NEI, her i hus er det jeg som styrer, bokstavelig talt 😂 Ha en fin kveld, digger deg og kjærest!💕

    54. Stort sett han som kjør, fordi æ ikkje kan fordra å ha en kommentator på sida av mæ. Ingenting som e så irriteranes som: «Såg du ikkje den hålla?!», «Koffør kjørte du ikkje nu?», «Rygg inn her på parkeringsplassen, da kjæm du lettar ut» osv. Æ hadde jo ikkje kjørt i hålla om æ såg den, luka va kortere enn æ hadde løst å ras inn i, og æ veit utmerket godt etter 25 år med sertifikat at man bør rygge inn i trange parkeringer. Æ blir skikkelig grinat, og velg derfor heller å sitt på, det e best før oss begge;) Men e det langtur, så kjør æ som regel minst like mykje som han:)

    55. Her e det som oftest gubben som kjøre, enda vi liker å kjøre begge to, han kanskje litt mer enn mæ. Æ kan også nyte å sitte på. E vi på bilferie, ende det som regel med at æ har kjørt en økt, som ikke e veldig lang i forhold til totalt antall mil 😁 Æ kjører gjerne aleina på litt lengere tura, og moillkose mæ 😄

    56. Jeg kjører gjerne når det bare er snakk om bykjøring. På langkjøring orker jeg ikke å kaste bort tida med å kjøre, da strikker jeg🥰🧶vet om mange menn som skryter av hvor mye blåbær (og tyttebær) de har plukka, så det med multene er nok et nordnorsk fenomen😉

    57. For det meste mannen, men det er fordi jeg blir så fort trøtt og har mye vondt i kroppen, så det er for sikkerheten, men koser meg når jeg kjører.

    58. Hos oss er det oftest mannen som kjører, jeg kjører jeg å såklart men han sier han slapper av bak rattet. (Tror han kanskje synes jeg kjører for stykt, liker ikke å ligge bak alle de j…. bobilan og campingvognan som ikke kan ta hensyn til køen bak de. Og der e faktisk normenn værstinga) 😊

    59. Her er det mannen min som kjører, jeg hater å kjøre bil, gjør det kun fordi jeg må (bor et stykke fra butikken ol å med dårlig helse så er det ikke så lett å gå med fulle handleposer). Han er i tillegg yrkessjåfør og elsker å kjøre, så da blir det slik.

    60. JEG kjører!! Stort sett alltid! Først og fremst fordi jeg elsker å kjøre, dernest fordi jeg har et meget personlig forhold til bilen min. Svært få får lov å kjøre min bil, for den er min! Heldigvis er gubben yrkessjåfør, og synes det er veldig ok å kunne sitte ved siden av og se seg rundt😊

    61. Det blir som regel slik at eg køyrer når vi har min bil 🚙 og han når vi har hans bil 🚘, men vi bytter på det på langtur 👍🏻😊 Men eg er enig med deg, mannen er som oftast sjåfør.

    62. Akkurat nå -og de siste 2 1/2 årene er det mannen som kjører. Jeg er “indisponert” En heftig skulderskade i høyre arm, manglende automatgir og mye smerter/manglende bevegelighet gjør at jeg overlater rattet til han. Men bare vent….. ! Jeg “elsker”å kjøre bil 😂😍👍👍👍

    63. Her kjøre vi begge to. Æ e over gjennomsnittet glad i å kjøre bil og han e heller ikke lei sæ for at æ kjøre både lastebil og med campingvogn 🙂 Ang. den kjøringa så trur æ det e smaking behag, uansett sjåfør 🙂

      1. Sånn er det her også! Når han kan gjøre annet enn å bare “sitte der”, kan vi bytte på *flirer*

    64. Vi krangler som regel hvem som skal kjøre på langtur😄vi elsker å kjøre begge to ( jeg er 60 og gubbeluren er 65) på bytur er det den som først tar nøklene 😂 stort sett blir vi enige å bytte på etter ca 20 mil😄.Vi har kjørt til Nordkapp i sommer og skal til Lindesnes seinere i år ( kjører fra Steinkjer) I perioder går jeg på Tramadol (jada skulder som krangler)og det syntes gubbeluren er greit for da må han kjøre 😄😄😄(ellers er han snill 😂)God sommer ☀️☀️☀️

    65. Vi bytter på, men er det min bil vi skal kjøre så er det jeg som kjører vanligvis. Mannen min er en skikkelig mannemann med vikingskjegg og hår på tærne, samtidig er han opptatt av at vi er likestilte og klarer å gjøre de samme tingene. Han føler seg aldri teit når han sitter på, han kan jo faktisk snike til seg fem minutter på øyet😉

    66. Jeg vet egentlig ikke hvorfor det er kjæresten min som kjører🤔🚙 Hun liker vel å kjøre, og jeg liker å være passasjeren hennes😄❤️ Hun er på ingen måte lakeien min, så det er sagt😄

    67. Her i gården kjører HAN, enda jeg elsker å kjøre. Hvorfor? Har ikke peiling. Men jeg har vært i forhold der jeg kjørte. Nesten alltid. Og skiftet dekk. 👍😀

    68. Eg fikk forbud fra min eks mann…… Sikkert fordi vi kjørte gjennom Sverige nordover, eg lå i 150 km og ønsket å øke farten….. Fikk klar beskjed om at nå stopper du, så overtar jeg…… Dårlig gjort!!!!

    69. Stort sett mannen, men jeg kjører litt jeg å når han blir sliten😊
      Det er så deilig å sitte i passasjer når vi er på tur så jeg klager ikke 😊
      Så lenge han synes det er greit å kjøre så klager jeg ikke 😂

    70. Mannen hater å sitte ved siden av og “passe” på meg. Han klager på at jeg er copilot, men han er mye værre! Jeg sitter dessuten gjerne ved siden av, så kan jeg bruke den bortkastede tiden til noe; strikke, lese, endelig ta en telefon til tante.

    71. Mannen kjører, til min store frustrasjon 🙈 Jeg elsker å kjøre bil, særlig på nye spennende veier! Men får jeg kjøre om vi er to i bilen? Å neida! Da er der han som kjører. Jeg klaga en del i starten, men etter 15 år har jeg gitt opp, og gleder meg heller over de turene jeg kjører alene hvor JEG er sjefen over bilen! 😁 Ihvertfall frem til ungene blir 16 og skal øvelseskjøre, men det er heldigvis noen år til 🤣

    72. Dette har jeg også lurt på🤔 Sambo og jeg kjører ca 50/50 både på lange og korte turer, helt naturlig for oss😅🚙

    73. Her er det, stort sett, eg som kjøre. Det gjelder også på ferietur med vogn. Hvorfor? Tja, han liker å sove i bil😂. Så hadde han en jobb tidligere hvor han kjørte sykt mye, og da ønska han å slippe når han va hjemme. Så er kanskje blitt litt vane også. Nei, sett deg i passasjersetet med god samvittighet. Er bare du som tror at folk tenker negativt😉.

    74. Æ kjører! Dermed basta 😂
      Æ like å kjøre, og dessuten blir æ så fort bilsjuk av å sitte på.. (sjøl om æ e over “middels alder” )

      1. Æ får alltid kjøre…. de gangene han har tatt en øl 🙈 Yrkessjåfører begge to, men trives best bak rattet han, vett du, så da gir æ mæ for husfreden 😉 Man velger sine kamper 😂

    75. Her kjører begge to. Men ingen av oss er gla i kjøre bil. Så blir nestene mere diskusjon om hvem som ikke vil kjøre 😂😂 på meg så virker det som mannfolk er mere gla i å kjøre bil enn oss damer. Ihvertfall tidligere erfaringer jeg har hatt før. Da kjørte jeg aldrig 😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg