“Hvorfor leser rundt 30 000 mennesker dette mølet hver dag?”

Nei, dette sitatet er ikke hentet verken fra Kvinneguiden, Jodel eller andre steder der anonyme nettroll kan bade uten sollys, men fra en godt voksen bloggkollega som hadde lest bloggen min, men som åpenbart ikke likte det jeg hadde skrevet og måtte lage et eget blogginnlegg om min elendige blogging. For så vidt en ærlig sak.

 

“Dette mølet” er altså livet mitt som jeg daglig deler av på bloggen. Små og store hendelser dokumenteres med bilder og ord. Av og til spennende. Av og til artig. Av og til trist. Og sikkert av og til kjedelig. Slik livet mitt er. Selv om jeg fortsatt går på antidebressiva og faktisk, i samråd med legen, har doblet dosen den siste måneden, så er jeg i bunn og grunn fornøyd med livet, unnskyld mølet, må innrømme det.

 

Har det godt med Kjærest og Datter og vi gleder oss til det som snart skal skje. Jobben begynner også å bli lystbetont etter noen måneder med svært stor usikkerhet. Selv om FyFader er stengt på ubestemt tid så gjør Hoftepluss det svært godt for tiden og jeg øker bemanningen fra neste uke. I det hele tatt mye positivt.

 

Skal innrømme at jeg har tenkt lignende tanker selv. Altså hvorfor så mange ønsker å lese om mine opp- og nedturer hver dag. Det siste halve året 1,6 millioner unike lesere hvert innom bloggen min til sammen litt over 10 millioner ganger. Det er ganske voldsomt. Overveldende faktisk.

 

For å komme til bunns i dette mysteriet, så håper jeg du kan svare på dette enkle spørsmålet:

 

Hvorfor leser du egentlig dette mølet hver eneste dag?

159 kommentarer
    1. Fordi du er, og skriver ekte! Elsker at det er null fokus på glansbilder, rosablogging, og det perfekte! Dere er en sann inspirasjon for oss alle! Masse lykke til med Baby 🥰

    2. Det er første, eller muligens andre gang jeg er innom bloggen din faktisk. Og har nå lest meg gjennom flere innlegg. Og jeg synes helt ærlig at bloggen din er lik mange andres 😉 Altså det jeg kaller en hverdagsblogg, uten sammenligning forøvrig. Det som lyser opp er at det ikke handler særlig mye om hud, hår, og sminke, noe som jeg så og si aldri leser om. Jeg liker å lese om hverdagslige ting, som man kan kjenne seg igjen i 🙂
      Men jeg føler ubehag å lese når det handler om skittkasting. Og det var nettopp derfor jeg klikket meg inn her nå, for jeg har fått med meg at det foregår et aldri så lite drama i bloggverdenen akkurat nå. Og siden jeg har lest hennes blogg en stund, så var det på høy tid å lese din også, sånn at jeg får litt “info” fra begge sider. For alle saker har mer enn en side. Jeg vet ikke hvor mye klokere jeg ble akkurat, men jeg tror nok definitivt at jeg kommer til å titte inn flere ganger hos deg fremover. Ikke for å lese krangel, men forhåpentlig litt andre ting 🙂 Dramatikken kan jeg vel klare meg uten.
      Jeg synes det er kjekt å lese blogg, selv om jeg ikke rekker over halvparten av alt jeg har lyst å lese. Litt humor skader ikke, men leit når noen føler seg forurettet. Det er kanskje på tide for begge parter å gå litt i seg selv da, eller utenfor seg selv, sånn at man kan se ting fra en litt annen vinkel. Selv ser jeg nå at jeg også må gå litt i meg selv, og ikke “dømme” ut i fra hva andre mener og skriver. Vi er jo alle forskjellige, og det liker jeg å respektere 🙂
      Ha en fin aften 🙂

    3. Tja, siden du spør så får jeg vel svare da..
      Jeg leser ikke «mølet» ditt hver dag, nettopp fordi det er møl!
      Eneste grunnen til at jeg tittet innom nå var fordi jeg leste innlegget til Kjerringtanker og da måtte jeg jo se hva du hadde skrevet for å gjøre meg opp en mening.
      Jeg er på ingen måte en «fan» av Kjerringtanker, jeg bor i samme by som henne og vet hvem hun er på grunn av politikken. Å hennes meninger i politikken synes jeg iallfall er noe ordentlig «møl» så da har jeg ikke giddet å lese bloggen hennes noe særlig. Jeg skriver derfor ikke dette for å forsvare henne eller for å angripe deg fordi jeg heier på henne..
      Men akkurat nå så mener jeg oppriktig at du dummer deg ut!
      Først så synes du det var så morsomt at hun skrev et innlegg om deg, fordi hun roste deg kan jeg tenke meg, men nå er det plutselig mobbing.
      Å det er ikke mobbing. Vet du hva mobbing er? Det er ufint å ta en så alvorlig merkelapp som mobbing og bruke det mot noen fordi du er uenig eller fordi du ikke tåler at noen ikke mener det samme som deg.
      Mobbing er ikke et ord man skal kaste rundt seg, ha litt mer respekt for dem som faktisk opplever mobbing.
      Jeg leste flere av innleggene hennes og jevnt over så ser jeg en grei tone, hun tuller med deg, setter ting på spissen, overdriver med vilje for å fremheve at det ikke er nettopp mobbing, men med et «skråblikk» på dine innlegg.
      Når det ikke har vært dine innlegg hun har skrevet om er det jo greit med det konseptet hun har, da er det ikke mobbing og slemt gjort.
      Skjønner du hvor sutrete og sytete det høres ut? Så lenge det ikke er deg hun mobber så er det greit, at hun mobber andre er helt i orden.. Altså, hvis du virkelig var et mobbeoffer på grunn av dette er du iallfall er ræva medmenneske som tenker at det er fint når hun går på andre sånn at du kan puste ut..
      Jeg får oppriktig lyst til å klaske hånden i pannen å si ærlig talt, hvor gammel er du? Barna mine som går på barneskolen oppfører seg bedre enn det du gjør og de vet at man skal stille opp for andre hvis man ser noe som ikke er greit. Det gjør ikke du.
      Nei, jeg tror jeg skal fortsette med å ikke lese bloggen din for det er ærlig talt sløsing med tid! Sånn som nå når jeg har brukt noen minutter på å skrive det her, men akkurat denne gangen klarte jeg ikke la være!
      Å sånn helt på slutten et lite tips; hvis du ikke liker hva Kjerringtanker skriver, gjør som jeg gjør med bloggen din. La vær å lese den!

    4. Eneste bloggen som er verd å lese vær dag. Savne når det ikke kommer ofte blogg fra dæ 😅
      Men du må jo leve å! 😊
      Stor klæm å vær den du e om ikke all innlegg fenger så lik æ det du skriv.

    5. Fordi du skriver om livet, sånn livet er for de mange der ute. Uten filter! Og jeg trur vi er lei av blogger om fete barnehagematpakker som det kun tar 6,5 time å lage, og blogger om fillers og silikon i hue og ræva… Og så er du jo ganske morsom!👍 Stå på!

    6. Fordi du er fantastisk! Ærlig, morsom, KJEKK?!!, uhøytidelig og kommer med masse spennende oppskrifter. Du er vanvittig ekte, og jeg heier sånn på deg og familien din. Lykke til med fremtiden, alle gode ønsker og tanker til dere. ❤️❤️

    7. Vet ikke helt hvordan jeg kom over bloggen din, men den traff noe i meg. Jeg har aldri før lest blogger, men denne er jeg innom hver dag. Du gir oss et innblikk i livet ditt, du har fine refleksjoner og en lett penn. Fortsett med dine ytringer, og nyt den nordnorske sommeren sammen med dine kjære!

    8. Smaken er som baken, og til lags åt alle kan ingen gjera.

      Du kan faktisk takke Kjerringtanker for at jeg oppdaget bloggen din, men det er selvsagt din egen fortjeneste at jeg er blitt værende. Det er ikke alt du skriver om som er like interessant, eller som jeg er enig i, men det er heller ikke alt vennene mine forteller om til enhver tid. Så jeg leser ikke alle innleggene like nøye, men hovedsaken er at jeg titter innom av og til for å se hvordan det går med dere – fordi jeg genuint bryr meg. Og den dagen jeg ev. slutter å syns at det er bryet verdt, er det bare å la være å lese mer – ikke verre enn det 😉

      Slik har jeg det også med Kjerringtanker. Dere skriver begge om tema som engasjerer meg mye mer enn rosabloggerne, og er både rappkjefta, ironiserende og mer sårbare enn man skulle tro på en og samme tid, samt blottstiller dere selv på en appellerende måte som gjør dere menneskelige. Dere blånekter helt sikkert for at dere er likere enn man skulle tro, begge to, til tross for de kulturelle ulikhetene – for de lever fremdeles i beste velgående mellom landsdelene – og for en gangs skyld er dere enige, he, he, men det er nå en gang min mening.

      Jeg har heller ingen problemer med å forstå at kritikk kan virke sårende, selv når den er ment som humor. Det er tross alt derfor jeg i hele min historie som blogger med viten og vilje har skrevet intetsigende overskrifter for å unngå å tiltrekke meg flere enn min egen lille tilhengerskare. Jo flere man skriver for, desto flere muligheter fins det for misforståelser.

        1. Hallo!
          Har aldri sett en mer hårsår blogger enn deg 😀 Du måtte inn på https://kjerringtanker.blogg.no/ for å syte der også!
          Du gjør deg til latter med dette, skjønner du ikke det selv?
          Innse det – du takler ikke kritikk. Og du takler ikke at noen IKKE liker deg.

          1. Å svare på daglig hets er ikke å syte, men folk er forskjellig. Noen liker best å trampe uten at den som trapes på lager noen lyder. At noen ikke liker meg lever jeg godt med, men kall ikke det for kritikk.

            1. Det er jo bare fordi du ligger på topp hver dag at du får daglig “hets” fra kjerringtanker 🙂 Liker dere begge to veldig god og det er flott å følge dere begge, men blir litt lei meg når du blir så irritert på kjerringtanker. Tror du misforstår henne. Leser bloggen din fordi du til vanlig har glimt i øyet, selvironi og så byr du enormt på deg selv. I tillegg skriver du om vanskelige ting, som er viktige. Oppskriftene dine er også spennende. Nyt sommeren, kjærestetid, dattertid 🙂 og ta vare på deg selv.

              1. Nei, Tove, så enkelt er det ikke. Da hadde det vært greit. Konseptet var i utgangspunktet morsomt, men etter hvert gikk hun tydeligvis lei av han som var på toppen, og “ironien” og “kritikken” begynte å vise seg også i kommentarfelt og også når andre var på topp. Da gikk det over til å være ondsinnet, urimelig og personlig. Jeg vet ikke hvor mye tid jeg skal bruke på å forklare dette. Hun hadde jo et mesterlig innlegg i dag der det plutselig var jeg som var blitt mobberen og da forstår jeg at jeg har tapt.

    9. Du er deg selv ærlig og oppriktig, skriver om livets sider både oppturer og nedturer, akkurat slik livet er for de fleste. Godt språk og med humor. Tull og tøys,alvor og glede ,humor og du er et medmenneske . Dere er bra mennesker du og kjærest. Liker dere. Er den eneste bloggen jeg leser.

    10. Hei Kokkejævel🤗 Eg les bloggen din av samme grunn som dei fleste les ein hvilken som jelst blogg tenker eg, fordi eg har lyst, enkelt og greit😀 God helg og takk for fine innblikk i eit heilt vanleg liv uten filter🙌🙌

    11. Fordi du ikke er en rosablogger, men har et normalt liv.
      MEn mye er rent møl. D går an å skrive bedre innlegg. Særlig bildene går på repeat, og det er stort sett samme 10 bilder på alle innlegg siden i fjor.
      TIl tider rent møl. Men ren nysgjerrighet, og noe må man jo ta seg til for å underholde seg. Eller forsøke å underholde seg.

    12. Har blitt genuint glad i dere, glad i å følge dere i opp og nedturer. Et ærlig liv – med og motstrøm deles – du er ikke redd for å skrive ting som de er, en dose humor eller galgenhumor, men du sier det du har pp hjertet uansett om det skulle være en upopulær mening eller ei ❤️

    13. Godt spørsmål. Måtte tenke litt på det. Leser svært få andre blogger fast og de jeg leser er litterære. Først dukket du tilfeldig opp i FB-feeden, som det heter på godt norsk! Jeg gikk inn pga tittelen, kokkejævel. Trodde det var en ren matblog, og jeg er godt over gjennomsnittlig matinteressert. Så ble jeg litt nysgjerrig, du skriver godt og fengende. Jeg skriver litt dikt og essay selv og liker å lese. Fortsatte å lese der som dukket opp fra deg i feeden. Akkurat som jeg leser innlegg fra FB venner. Leser det når det dukker opp. Leter ikke aktivt og overlever helt fint om ikke får med meg noen dager i livet deres. Noen ganger er det fint å lese det du skriver, noen ganger helt ok, men best er det de gangene jeg ler eller (nesten) gråter. Så det beste jeg kan si er at du er blitt som en god FB venn som jeg føler at jeg kjenner godt selv om jeg jo egentlig ikke gjør det. En jeg ler og gråter med. Lykke til videre.

    14. Kaster meg over bloggen din hver gang du poster en ny. Hvorfor? Jo fordi du skriver om det virkelige livet, ikke bare om det som er perfekt og rosenrødt. Oppturer, nedturer. Sorg og glede, det er jo det livet handler om. Man kan kjenne seg igjen på mye av det du skriver om. Gjett om jeg er lei av å lese om det perfekte livet folk har😖 🙈

    15. Nettopp før at du e deg sjøl, ærlig og usensurert😀
      Du har sjølironi og humor😀
      Og du har ærlige bilda uten et tonn me filter.

    16. Jeg logger meg inn på dette “mølet” ditt en gang for dagen. Like naturlig som jeg MÅ lese alt melet som står i avisene 🙈😂
      Huff!! Ikke ta det ille opp!
      Jeg er blitt “glad” i dere. Du har en skrivestil om hverdagens små og store oppturer, nedturer, gleder, sorger som er humoristisk og dyp. Noen ganger muligens vel gjennomtenkt (hva vet jeg), andre ganger fullstendig spontant (min oppfatning er det uansett).

      Jeg liker den fantastiske måten dere tar vare på hverandre. I medgang og motgang. Fortsett med det!

      Du skriver folkelig. Et liv du beretter om som veldig mange sikkert til dels kan identifisere seg med. Som er ærlig. Rett på sak. Ingen sminke. Ingen implantat av noe slag. Og ikke minst: du gir sjelen, hjertet og hjernen et ærlig ansikt.
      Fortsett sånn, så lenge du orker. Og aldri slutt å ta vare på hverandre. ❤️
      Hils din vakre Kjærest! 🌞💞

    17. Du skriver om livet, på godt og vondt. Eneste bloggen jeg følger utenom Mamma på hjul da. Du har en utrolig penn….. skulle hatt noe i den dur. Du får frem både latter og tårer.

    18. Æ læs møbler ditt fordi du skriver om livet, det brutale ærlige dagligdagse livet med alle nyanser mellom godt og vondt. Mølet ditt fenger mere enn mølet om klær, sminke, kjendis, rød løper, ja, du skjønne ka æ mene. Fortsett med mølet ditt, så kan nu den der bloggerkollegaen bare fortsette å vri sæ av misunnelse og frustrasjon over at en mann i sin beste alder topper bloggen dag ut og dag inn på månedsvis😂

    19. Jeg leser ikke dette “mølet” ditt hver dag. Men de dagene jeg leser det så er det fordi jeg vil, og fordi jeg digger å lese alt dette såkalte mølet ditt.
      Men når det er sagt, så er ditt møl blant det ypperste innen kategorien møl som man kan leste på dette Internettet!

      Fortsett med møl! Jeg, og ganske mange andre digger mølet ditt!

      Mer møl til folket! 😀
      MØØØØØL!!!!

    20. Fordi du skriver om livet, akkurat som det e for mange av oss. Opp- og nedtura, sorg og glede. Gjenkjennbart for de fleste 🙂

    21. Ærlighet varer lengst. Ja, ferdig snakka. Du er ærlig og så er du god til å formidle det på en ofte morsom måte. Uten humor hadde det blitt litt trått for min del, men det leverer du alltid! Ingen over, ingen ved siden. Som Freia melkesjokolade❤️

    22. Nå må jeg først innrømme at jeg ikke leser bloggen din HVER dag 😀 Men noen ganger i uka blir det. Jeg gidder ikke svare “fordi du er deg selv”, fordi det er det mange som er uten at jeg eller andre leser dem av den grunn. Det er ofte ikke nok å være seg selv, man må ha NOE mer liksom. Jeg leser bloggen din fordi jeg liker å se et mannlig perspektiv på ting innimellom. Det er ofte en litt annen vinkling, og det gjør at bloggen ikke forsvinner i mengden av tusenvis like blogger. Som mange av de kvinnelige er. Jeg leser bloggen din fordi du GIR litt ekstra av deg selv. På godt og vondt. Intetsigende blogger, om de er aldri så mye seg selv, som ikke gir meg noen anelse om hvem de er bak tastaturet der blir ikke blogger jeg kommer igjen. Jeg liker å føle jeg blir kjent med folk. Jeg liker bloggen din fordi du skriver godt. Godt språk, som gjør at man blir dratt med inn ganske fort i det du vil fortelle. Jeg leser bloggen din fordi du i støytan har en humor jeg liker godt. 🙂

    23. Fordi du skriver ærlig om alle livets sider. Det er så fint å se ærlige bilder og ærlige tekster, for livet er ikke alltid en opptur! Det er gjenkjenbart alt du skriver om. Fortsett å skrive slik du gjør, du. Liker “mølet”, jeg😊

    24. Fordi du er flink til og sette ord på hverdagslivet som æ kjenne igjen og kan sammeligne med og som gjør det lettere for meg og vite at jeg ikke er aleina med motgang og medgang

    25. Fordi du skriver om det vanlige livet som en kan kjenne seg igjen i👍🏻ikke noe fancy interiør, sminke, eller bare vellykket het🤨Du har dessuten god humor😂😂

    26. Jeg leser bloggen din fordi jeg elsker din ærlige, oppriktige og humoristiske måte å beskrive det mølet som livet noen ganger er! Stå på!

    27. Fordi det er en ærlig og rett frem blogg som handler om livet på godt og vondt. Og fordi du deler og betyr noe for andre!

    28. Jeg har aldri fulgt blogger, men noe ved din fanga meg..Og nå leser jeg hver dag siden i høst. Du er ærlig og usminka! Og jeg får lyst til å reise nordover og smake på dine delikatesser!
      Stå på videre og la oss få del i hverdagen til deg og Kjærest og Datter lenge. 😊

    29. Fordi du er dønn ærlig. Oppturer og nedturer heilt usminka. Du og dine vakre fortjener alt godt.
      🌷⚘🌷⚘🌷⚘🌷⚘🌷⚘🌷⚘🌷⚘🌷⚘🌷⚘🌷⚘🌷⚘🌷⚘🌷⚘🌷⚘🌷⚘🌷⚘🌷⚘🌷

    30. Fordi du e så kållåpen å har selvironi både i lys og mørke. Rett og slett. Aldri møtt dæ, men diggeæ dæ!

    31. Du er ekte, genuin og skriver fabelaktig morsomt, trist og fengende. Gleder meg til å lese hver eneste dag 😉

    32. Tja, du er en god skriver, og jeg tror mange av oss synes bloggen din gjenspeiler også våre liv på mange vis. Den er på en måte ” oppnåelig”, om du skjønner. Jeg har ikke behov for å lese om heftige treningsopplegg, smekre kropper, ørten kakeoppskrifter eller 100 toppturer og dyre interiører. Jeg liker å prøve overkommelige oppskrifter, få bekreftet at komsatoppen er topp nok (har egen topp i Repparfjord), lese at heller ikke hjemme hos dere går alt på skinner…osv. For det er sånn det er for de fleste av oss! Derfor leser æ bloggen din😃

    33. Tja, du er en god skriver, og jeg tror mange av oss synes bloggen din gjenspeiler også våre liv på mange vis. Den er på en måte ” oppnåelig”, om du skjønner. Jeg har ikke behov for å lese om heftige treningsopplegg, smekre kropper, ørten kakeoppskrifter eller 100 toppturer og dyre interiører. Jeg liker å prøve overkommelige oppskrifter, få bekreftet at komsatoppen er topp nok (har egen topp i Repparfjord), lese at heller ikke hjemme hos dere går alt på skinner…osv. For det er sånn det er for de fleste av oss! Derfor leser æ bloggen din😃

    34. Fravær av gapesmil, bloggerfot og hold-inn-mage men masse humor, selvironi og respekt for barn som ikke vil publiseres 😃

    35. Dette er den eneste bloggen jeg leser, og har lyst til å lese. Du er fra Vesterålen og det e æ å, syns d va litt arti og leste bloggen første gang for at æ sku se ka d va.. Og har lest hver dag siden i høst. Du er så herli ærli, med en masse ironi. Kjenner meg igjen i mye. Skriver ikke så ofte kommentarer, men jeg leser 😁😁😁 Fortsett slik 😘

    36. Du er ærlig og rett fram, har ironi og humor👍
      Forteller om livet på godt og vondt ikke tull og fjas.
      Synes du er en kul fyr og liker måten du omtaler dine kjære på. Du er en hjertegod kar👍👍
      Liker det nordnorske lynnet hvor man sier det meste rett ut.
      Fortsett med bloggen din og bry deg ikke om hva andre mener 😂😂
      God helg☀️

    37. Fordi dette mølet som oftest er artig lesing på den ene eller andre måten. Liker egentlig ikke å lese blogger, leser bare din. Venter i spenning på neste julekalender, den var tøff.
      Ha en fin dag og lykke til med skulderen. 🙂

    38. Det er jo livet på godt og ondt, du skriver om og det er jo sådan det er for de fleste. Netop derfor læser jeg bloggen og måden du skriver på, er jo så levende, at vi alle kan føle det. God weekend til dig og dine fra Dk.👍🏻🙂

    39. Dette “mølet” er skildring av eit heilt vanleg liv, utan å verte pynta på. Slik som liva til dei fleste av oss andre. Tykjer vi er heldigare med liva våre, enn dei som lyt pynte på det dei skriv for å få lesarar. Ved å lesa bloggen din, får vi ei salig blanding av alvor og skjemt. Stå på og skriv det du føler for, da vert det mest naturleg og godt lesestoff. Kanskje den som kritiserar berre er misunleg, både på måten du skriv på og lesartala dine..?

    40. Jeg leser «mølet» ditt hver dag fordi jeg liker ekte liv, med opp og nedturer. Ønsker dere det beste❤️

    41. Leser ikke hver dag og ikke alt du skriver, for er ikke alt som fanger min interesse.
      Men grunnen til at jeg leser er fordi jeg heier på dere og håper det går bra denne gangen. Jeg vil dere vel og selv om jeg ikke kommenterer (bortsett fra akkurat i dag), følger jeg med for å se at/om/når ting blir bedre for deg og dere 😊 har forøvrig handlet litt av din kjære og maken til fint menneske skal du lete lenge etter, heldig er du som har henne.

    42. Dette er den eneste bloggen jeg gidder å bruke tid på å lese, faktisk! Synes den er herlig ærlig, om livets små eller store opp-og nedturer. Du skriver godt, med masse humor i hverdagslivet, elsker det:-) I tillegg dukker det jo opp noen oppskrifter det er verd å prøve ut. Håper ikke du bruker energi på å reflektere rundt smålige kommentarer fra negative enkeltindivider, det er de ikke verd.
      Riktig god sommer ønskes deg og dine:-)

    43. Fordi det er en artig blogg, av og til en trist blogg og alltid en ærlig blogg! Aldri kjedelig 👍🏻! Tror den personen som kritiserte var litt avendsyk. Det er en ganske fæl sykdom, som er ganske utbredt, men heldigvis blir ikke alle smittet😉. Ha ei flott helg😊👍🏻🌹!

    44. Skriver om livet som byr både på oppturer og nedturer 🤗 Koser meg når jeg leser bloggen din 🤗Ønsker dere lykke til med alt som er på gang .Ønsker dere ei fantastisk flott helg

    45. Fordi du skriver så godt og forståelig om livet slik at de fleste mennesker kjenner seg igjen i noe av det. Det er jo sånn virkeligheten er for de fleste av oss 🙂

    46. Spør den bloggeren om han/hun har forsøkt og lese andre blogger..? Der e det mye møl altså😂 Eneste mange bloggere skriver om e jo overfladisk og tomt. Sorry ass, ikke bry deg om ka andre måtte mene om alskens.

    47. Fordi du skriver usminket om hverdagslige ting. Og gode, enkle matoppskrifter. Eneste blogg eg gidder å lese.

    48. Jeg er ikke av de 30 000 som leser mølet ditt hver dag. Kanskje en gang i måneden.
      Kjerringtanker derimot leser jeg hver dag, synes hun er både festlig og interessant.
      Synes konseptet hennes med oppsummering av den mest leste bloggeren siste døgn, er genialt. Enten det er deg eller noen andre.

    49. Hvorfor?
      Jo, for hver dag å få bekreftet at det er flere enn bare meg som har et mølete liv!
      SÅ godt å vite at vi er flere med bena solid plantet på bakken, at virkligheten røsker i flere enn meg.
      Sminkefjes, øreheng, fruktfat, shopping og fjas (virkelighetsfornektelse)…. ehhhh….. Dem om det!
      Ha en super St.Hanshelg med dine medmølere 🌞🤗

    50. Tror det er samme mekanisme som da NRK sluttet å sende Dynastiet på åttitallet. Mennesker som ikke har noe særlig eget liv, gikk i dyp sorg og fortvilelse. De var blitt gode sjybertvenner med familiene i Dynastiet. De var blitt avhengi av den daglige dose family life. Du har egentlig tatt på deg et stort ansvar for titusener.

    51. Bloggen er ærlig og herlig. Du deler opp og nedturer. Fritt for rosa, bortsett fra sokkene. Og du appellerer til oss litt mer voksne. Gøyale oppskrifter. Må prøve noen snart. Forsett med å være deg selv fullt og helt. Det er det vi leserne vil ha. Hils kjærest og datter. Med ønske om en trivelig helg i sola.

    52. Først og fremst; jeg syns ikke dette er møl!
      Jeg leser bloggen din for jeg syns du er ærlig og lar meg få ta del i din verden, uten mye dilldall. Kjenner meg igjen i mye av det du skriver. I tillegg får jeg flirt mye på enkelte av innleggene 😁 og en god latter er aldri å forakte 👍 😁😊🌹

      1. Du, Kokken. Jeg leser bloggen din fordi den veldig ofte er øverst på lista.
        Du er flink til å skrive, og har et godt språk. Mange av innleggene dine er veldig bra. Innlegget om snusfri, kutting av bjørketre og kløft var kanskje ikke den største høydaren. Og la meg presisere. Det er blogginnlegget jeg kallet “møl”, ikke livet ditt.

        1. Jeg vet ikke hvor mye oppmerksomhet jeg skal gi deg, livet er for kort, men ikke prøv deg. Overskriften min er et direkte sitat fra deg. Jeg er veldig, veldig glad for at ikke Datter har en slik som deg etter seg på Internett, eller enda verre, ER en slik som deg.

          1. Kjerringtanker, æ fatte ikke at du ikke å klare å skrive egne innlegg. Halvparten av innleggan dine handle jo om å rakke n på Kokkejævel å andre som ligg på bloggtoppen. Eie du ikke fantasi å kreativitet sjøl? Beklager, men klarte rett å slett ikke å la være å kommentere etter å ha lest en del av bloggen din etter din kommentar her..Skjønne du ikke at du flause dæ ut???

            1. Hvis dette er din oppriktige mening om “Kjerringtanker” så tror eg IKKJE du virkelig har lest bloggen hennes 🙂 Det som “Kjerringtanker” gjør er nesten, eller om ikkje i samme gate som når du setter deg på en stol og lar noen tegne en Karrikatur av deg. Hun er utrolig flink å sette “Ting” på spissen, ja hun kan ha en spiss tunge, men aldri har den vært urettferdig.

              Hun har der i mot mer enn en gang både roset og klappet for den som ligger på 1.pl. Eg tror virkelig du bør lese deg noe mer opp, for det du skriver henger ikkje på greip i virkeligheten 🙂

              1. Vibbedille, den som kanskje hyppigst er enig i “kritikken” mot meg i kommentarfeltet, så hyggelig at du kommer inn og forsvarer. Skal gi deg rett i EN ting, hun roser og applauderer faktisk ofte de (andre) som er på 1. plass, det er vel kanskje derfor at kontrasten blir litt stor

                1. Hyppig? Vel, sannheten er at eg sjelden er innom her. Men når du skriver f.eks som: “Jeg er veldig, veldig glad for at ikke Datter har en slik som deg etter seg på Internett, eller enda verre, ER en slik som deg.”

                  “ER en slik som deg” – Vel, det er jo et direkte angrep vil eg påstå? Du som ruver der på toppen bør da virkelig kunne ta til deg litt kritikk fra ei Kjerring på Hønefoss? Du har jo millioner av lesere, hvorfor skal du henge deg opp i en ubetydelig liten blogg som dette? Du var kjapp den gangen hun roset deg opp i skyene, ja da æret du henne med et helt blogginnlegg. Hvis at du er en mann så ta til deg kritikken og så må du ta deg tid til å se meningen med bloggen hennes før du “henger” henne ut.

                  Ellers? Vel, du får ha en strålende dag 🙂

                  1. Nei, du kommenterer ikke hyppig på min blogg siden du omtrent aldri leser den siden jeg har kvalmende overskrifter. Ja, jeg er veldig glad for at ikke Datter har en person som skriver dritt om henne, enten på blogg eller i kommentarfelt, 20-25 ganger i måneden, måned etter måned. Dette har ingenting med kritikk å gjøre. Og ja, jeg hadde blitt rasende på Datter hvis jeg oppdaget at hun terroriserte andre på denne måten. Jeg hadde tatt fra henne mobiltelefonen og nektet henne å bruke den i alle fall en hel måned.

                    Ja, en gang hyllet jeg henne i et egen blogginnlegg og kalte det norges morsomste blogg. Det var fordi jeg syntes hun var satirisk morsom, enten mot meg eller andre. Etter hvert utviklet satiren seg til å bli ondsinnet og løgnaktig, både i bloggen og i kommentarfelt. Ofte måtte hun nevne meg i negative ordelag, gjerne med kallenavn, også når ANDRE lå på toppen. Da er det ikke satire lenger, det er regelrett mobbing. Daglig nedrakking er ikke satire uansett hvor mye du misliker meg.

                    Ser dere kaller meg hårsår og at man burde tåle såpass. Det sier mobberne i skolegården også. For øvrig tar jeg meg ikke nær av dette, men den nevnte bloggeren er ALT vi lærer ungene våre at de ikke skal være på Internett. Det reagerer jeg på.

              2. Fordi du er et menneske som deler ditt liv med oss, på godt og vondt. Du er reflektert, viser både svake og sterke sider av deg selv. Livet er ikke lett, og det vet vi, men det er godt å lese en ærlig gjengivelse av opp og nedturer. Takk for at
                du deler 😍

    53. Fordi du har en herlig sjølironi det går an å kjenne seg igjen i. Fordi måten du skriver på er særdeles ærlig, med en morsom vri og rett fra levra. Fordi jeg har ledd meg fillete av endel innlegg. Fordi du snur dette til din fordel og det er genialt selv om jeg ikke er helt sikker på at du vet det (trolig gjør du det 🤣) Fordi du av og til er frekkere enn flatlusa og er typen til å komme unna med det på en bra måte. Jeg liker bloggen din.

    54. Æ les fordi du e ærlig og deler nesten alt som skjer i livet ditt. Ikke bare solskinn men ett himlanes uvær også. Din kamp for å komme gjennom fryktelige hendelser gjør sånn at man ser at uansett så går livet videre. Og de små og store gleder du opplever er helt fantastisk å lese om. Ja så derfor les æ bloggen din 😊

    55. Alle kommentarene viser deg hva vi setter pris på. ❤ Avstandklem til deg og gjengen din. God midtsommer ønskes fra Finnskogen. 🌹👍

    56. Fordi det er en stooor glede å lese dine fantastiske, artige, alvorlige og magiske innlegg – så slutt aldri å skrive du flotte mann der oppe – ha en flottanes helg du og dine 🙂

    57. Fordi du skriver om livet ditt..på godt og vondt. På en god måte…Eneste bloggen jeg leser hvert ord av 😊.

    58. Æ leser det fordi æ elsker måten du skriver på. Du e dønn ærlig, med mye humor i d du skriver. Å d e sånne folk vi treng. Som snakker om/tar opp vanskelige temaer. Men også viser d at selv om ting e tungt og vanskelig så fins d lyspunkt. D e så viktig.

    59. Hei.
      Fordi du skriver om livets gleder og sorger.
      Matoppskrifter o.l.
      Leser kun blogg som du skriver.

      Ha en fin dag i sommervarmen

    60. Bloggen din er den eneste jeg gidder å lese, for den er rett fram og ærlig, med tull og fjas, du skriver om hverdagslige ting på godt og vondt og jeg tror mange av dine lesere kjenner seg igjen i det du skriver, som på godt og vondt er vanskelig å sette ord. Stå på 👍🏻 Min personlig mening er at du er Norges beste blogger 👌🏻

    61. Ganske enkelt fordi jeg liker måten du skriver på: snert og ironi, humor, alvor, trist, alt dette i skjønn forening og du er tydelig og ikke vanskelig å forstå. Altså, livet sånn det er for de fleste. Jeg er for gammel til interessere meg for bloggere som er altfor opptatt av utseende og overflatiske ting. Jeg følger to blogger, det er din og Janne Nordvang sin, dokker treff meg rett i hjertet. Når det er sagt hender det at jeg svipper innom andre sine blogger når jeg ser noe som interesser meg å lese, det er nok mange flinke bloggere der ute i skyen, men ikke pr nå noen jeg føler for å følge.
      Jeg tenker alle som blogger på et vist nivå bør være glad for at noen gidder å lese dette «mølet» som det ble kalt, regner med at det er noen som synes at dens person sin blogg også er noe møl.
      Så fortsett å skriv på din måte, det er det jeg liker med bloggen din. Ha en riktig så god helg og kos deg med kjæreste💕💐

    62. Du skriver slik livet er og kaller en spade for en spade
      Liker å lese det du skriver 😎😃
      God helg til dere☀️☀️☀️😎

    63. Du traff “midt i” med ditt direkte språk; ujålete og direkte . Er rett og slett sjarmert 🙂 gå på!
      Dessuten har vi søringer godt av å bli påminnet om at det finnes en verden nord for Trondheim ……………..

    64. Fordi du e du!110% Ærli, åpen, humoristisk å innimella trist som alle oss andre. Vise både goe å dårlie daga😊 D e d folk vil lese.. ikke masse fake. Ha 1 flott dag videre😊

    65. Jeg leser din blogg fordi den er ærlig, nedpå, uten filter og med mye humor (selvinnsikt kalles det også)
      😁💐

    66. Jeg leser ofte bloggen din, tror ikke jeg har kommentert før. Men du skriver rett fra levra blandet med humor, sorg osv. alt ettersom hva innleggene inneholder. Du “sminker” ikke innleggene, det betyr mye for meg som leser 🙂

    67. Fordi det er like spennende hver eneste dag hvilke temaer og tanker som dukker opp i bloggen din, og du skiller deg definitivt positivt ut i mengden av blogger som i stor grad er skrevet av mamma , rosa-, kostholds-, og treningsbloggere ☀️

    68. Fordi du er rett fram, virker ærlig, humoren din, at du legger deg flat når det er nødvendig, så liker jeg å følge veien fram til den lille. Av 9 svangerskap har vi fått 2 levende fantastiske unger, (+ 2) så jeg kjenner igjen noe av frykten din. Jeg liker at du alltid reiser deg igjen. Man kan ikke som 50 åring sette seg ned og skylde på en dårlig barndom, skrev du en gang og det er eneste gang jeg ikke helt har likt teksten din. Den dårlige barndommen trenger å bearbeides. Den trenger seg gjerne på igjen da. (Også)
      Var i Alta høsten for nesten 3 år siden og testa maten din. Kom meg nesten ikke hjem. (Pga snøfall)

    69. Liker møl! Bloggen din har alt: Livet med sine opp -og nedturer, fantastisk god humor, flotte oppskrifter og rett frem i meninger. Og personen bak er en som jeg “kjenner”, fra bybildet i Alta, fra studietiden med lunsj på City ( Namnam kor god mat!) og fra Hoftepluss og “Salatbaren som ikke får holde åpent…”. Du e dyktig på å skrive!

    70. Å lese om livets opp-og nedturer med snert og humor er grunnen til at jeg leser din blogg daglig. Forøvrig eneste bloggen jeg leser! Herlig med folk som ikke later som om alt er bra, hvilket det jo ikke er alltid. God helg til deg og dine!😀

    71. Leser bloggen din med stor glede rett og slett fordi du skriver om livet ditt på godt og vondt, lett gjenkjennelig og veldig godt skrevet. Et stort pluss er jo at jeg som leser ikke dynges ned i reklame for blekemidler, fake brunfarge og alskens dritt. Livet- det er rett og slett det vi får, uredd, ujålete og passe privat! Fortsett slike- jeg koser meg med hvert eneste innlegg!

    72. Rett og slett fordi du skriver ærlig og oppriktig,på godt og vondt om alt du og din fam.opplever😍. Du pynter ikke på sannheten,det liker eg veldig godt. Har sittet å lest her mange ganger,rørt til tårer. Mer enn en god latter fordi du e sabla god å skrive morsomt🤣. Kommer garantert til å fortsette å lese bloggen din,så lenge du har ork og overskudd til å skrive. Ha ei strålende flott helg ilag med dine flotte jenter💕

    73. Fordi du ikke pynter på virkeligheten, fordi du skriver godt – og morsomt, og fordi innleggene dine stort sett ikke er veldig lange. Noen ganger er du ikke morsom, og noen ganger går du over streken – men det er helt greit. Forøvrig leser jeg ikke bloggen din hver dag.
      Synes du har vært heldig med kjærest – pen, flink, empatisk og praktisk anlagt!
      God sommer til dere!

    74. Fordi det er en fornøyelse, å gleder meg til nye innslag hver dag. Livet er for ingen bare en dans på roser, godt at noen dkti er om et “normalt liv med opp og nedturer, men føler vel at du i det siste har fått mest av nedturene, men mener ikke noe negativitet med det. Er jo opp til hver enkelt om en vill følge en blogg, vist en ikke liker eller har interesse for det dom står der, er det jo bare å hoppe over. Forøvrig det eneste bloggen jeg følger.
      Fin fredag😊

    75. Fordi du skriver om det ekte livet som jeg lett kjenner meg igjen i. Den fasade verden som de fleste andre bloggere skriver om er ikke troverdig.
      Også skriver du godt, morsomt, alvorlig… men alltid rett fra hjertet. Du får meg til å både le og gråte. Inspirerende blogg!

    76. Jeg leser bloggen fordi du skriver om livet sånn det er sett med dine øyne. Jeg føler at du kaller en spade for en spade og ikke prøver å pynte på ting. Jeg er ikke interessert i reklame, botox, drittkasting eller de mest populære bloggerne. Jeg liker en som kan innrømme at livet er tøft, både fysisk og psykisk, og skriver om det med humor og snert (selv om ikke alle skjønner det). Stå på videre. Jeg heier på deg og på dere som familie. Lykke til videre.

    77. Æ leser bloggen din fordi æ liker ærligheta di. 😀 Du skriver om livet akkurat sånn livet for oss alle sammen e, men som vi ikke tør å si/innrømme for oss selv engang😉 Du e go på det å formidle alle livets faser😁 så som lek og latter, med alvor blant alle frustrasjon og positivitet. Æ e glad for at du e dæ sjøl i bloggen, fortsett med d. God helg 😀

    78. Fordi du skriver utrolig godt. Du skriver rett fra levra, med og uten humor. Hverdagslivet er noe alle kjenner seg igjen i, gode dager, og de mindre gode. Dere har gjennomgått veldig mye ubeskrivelig trist, det er en fryd å lese at det går riktig vei nå. Gleder meg masse å følge dere videre 😍

    79. Først lot jeg meg fenge av navnet Kokkejævel. Som nordlenning var det helt uimotsående. Deretter begynte jeg å lese innleggene dine og har fortsatt med det siden du har så mange flotte fasetter. Du lar oss få se mennesket bak ordene og din livserfaring på godt og vondt, som du deler med oss, har gjort deg til en reflektert og klok mann. At du i tillegg er morsom er den bonusen vi alle er på jakt etter. Ønsker deg alt godt!

    80. Hvorfor? Før det første, du skriver fengende.
      For det andre skriver du rett fra levra. Aner ikke hvordan jeg begynte å følge deg, men har ledd, undret meg, gledet meg og ikke minst, grått, av å lese blogg/facebookinnlegg.
      Derfor!!!

    81. Helt ærlig, det gir meg en følelse av å være normal. At jeg og er verdt noe. At du, selvom du har verdens beste mat i en super vellykket bedrift, med super hyggelige og smilende ansatte, også sliter gir meg en følelse av at min egen sykdom og stadige fortvilelse er helt greit. Du hjelper meg, sammen med mine nærmeste, å holde meg i livet. Takk for at du er ærlig, tror mange har det som “oss” og trenger å vite at de ikke er alene. Det har du vært for meg her jeg sitter i tung sykdom og fortvilelse over å ikke klare “noe som helst”.

    82. Fordi det handler om livet på godt og vondt. Du skriver godt, og æ leser bloggen din hver dag 👍👌😊

    83. Jeg fulgte dere forrige svangerskap, fordi jeg var gravid selv med termin ca en måned senere. Syntes det var kjekt å følge noen som lå litt foran meg i løpet, så skjedde det som ikke skal skje, og jeg gråt for dere og med dere. Det endret meg, tankegangen min som høygravid, de første månedene med baby og selv nå. Heier på dere begge og datter🌸 Dere er så sterke, jordnære og rause♥️ Her i Bergen leser vi bloggen og gleder oss til å følge dere videre på ferden!🥰

    84. Enkelt😃 du e ein likanes kar, som er flink å ordlegge deg å møl er det ikke, hverdagen på godt å vondt. Gleder meg til boken kommer👍

    85. Fordi du skriver om naturlige og hverdagslige ting som opptar de fleste 👍🤗
      Er så lei løsvipper og kunstige rævholl at eg vil fan meg spy. 🙈😨
      Fortsett å skrive om livet 🤗👍

    86. Fordi du skriv om livet sånn som det faktisk e! Opp og nedtura, glede og sorg.. Alt e rett å slett bare så gjenkjennbare. I tillegg digge eg humoren og ironien din😁👍🏻

    87. Jeg leser ikke blogger. Jeg synes blogger er kjedelig. Og falske. Bortsett fra din. Din er super. Din leser jeg daglig. Du skriver om selve livet. Ikke glansbildene. Ikke om plastisk kirurgi, den nyeste make-up’en og så videre. Ja, jeg er jente, men jeg er ikke interessert i å lese om sånne ting. Jeg vil lese det brutalt ærlige. Dessuten liker jeg at du setter lys på ting som depresjon og krybbedød. Du ufarliggjør det. Det er bra.

    88. Fordi du skriver godt om den hverdagen vi kjenner oss igjen i. Og så har du en herlig humor som du balanserer på imponerende vis. 😊

    89. Jeg leser bloggen din fordi du skriver sabla godt, har masse fabelaktig humor men du skriver også rett fram om ting i livet som ikke er enkelt.

      1. Fordi du er et menneske som deler ditt liv med oss, på godt og vondt. Du er reflektert, viser både svake og sterke sider av deg selv. Livet er ikke lett, og det vet vi, men det er godt å lese en ærlig gjengivelse av opp og nedturer. Takk for at du deler 😍

    90. Drit i kjerringa, som basere sin egen blogg, på å skrive et lite referat fra den som hele tida ligg som nummer 1 på blogglista. Jada, ho skriv litt om ainna også, men……….
      Fortsett, som du gjør. Trur nok du kommer lengst med det.
      Livet e jo sånn – opp-og-ned-tura!! Det har vi alle.
      Æ les ikke mange blogga, men din e æ innom hver eneste dag.
      Har av og til vært innom “ho”, for å se ka slags oppgulp ho har kommet med, når du har hatt en ræva dag. Men det e det slutt på. For ho e bare deprimeranes!!
      Ha ei flott helg, både datter, kjærest og du!! Og ikke bry dæ om surmaga kvinnfolk, “der sør”. (Jada, æ både vet kæm ho e, og kor ho bor. 😀 )

    91. Fordi dette e livet, opp og nedturer hører med i livet 😁
      Ærlig, trist, artig og kjedelig, men de gode overskriftene gjør jo heile bloggen og da pirres nyskjerrigheita og da ler æ 😂
      😭når det skjer noe trist hos dokker 😢
      En herlig blogg å lese til morrakaffen 😘☀️😎

    92. Fordi du skriv utrulig bra, det e arti å lese oppdateringer fra dæ og dine.
      Du har sjølironi og tar ikkje dæ sjøl så høytidelig, og det e så bra å kunne lese en blogg som ikkje e rosa og operert (bortsett fra skuldra di, da😁).
      Ha ei fin helg ilag med dine.

    93. Fordi du skriver så godt ! Og om hverdagen som ækan kjenne mæ igjen i 😀 Takk for at du gidder 🥰

    94. Du er en vi kan være trist med når noe er trist. Og le med når det er tid for det, som det oftest er.
      Og så er du nesten i vårt nærområde som er en god grunn til å følge deg og ditt liv.

    95. Du skriver jo om livet på godt og vondt og det er nok mange som setter stor pris på den dønn ærlige og morsomme måten du skriver på. Jeg er ikke fan av bloggere men din blogg må jeg lese. Gleder meg til hvert innlegg så stå på videre 🙂

    96. Kanskje vi sjøl er som ei fiskekake som males til møl før vi til slutt kommer ut av det hele, glinsende ,velsmakende og helt fri for bein.

    97. Du skriver om livet. Du sier det som det e. Ikke mote, skjønnhet, badedrakt og sminke. Du e en ekte nord-norsk fyr, som har levd livets skole med opp- og nedtura, tross din unge alder(japp, ung).
      Bloggere som skriver om mote og sminke og alt det der, e for dem som like det overfladiske. Vi som lese din blogg like å se de ekte menneskan. Kall oss gjerne gammeldags, men vi føle kanskje at vi blir kjent med deg, datter, kjærest, Maria/Mario, eksen, sønner, og alt som foregår rundt deg.

      Det e en fin blogg. Det “mølet” som din bloggkollega måtte mene at du skriver, e egentlig det som e ekte, real life. Og som alle bloggere kan misunne deg for. Fordi du tør. Du tør å være ekte, på en humoristisk måte.

      Men du kan det. For du e en ekte nord-norsk fyr.

      Stå på! Vi digge!👍

    98. Fordi du e forfriskende usminket og ærlig. Og selvfølgelig gode oppskrifter gjør turen innom en lise for kroppen 🙃

    99. Hmmm, du evne å uttrykke deg på en måte eg finn seriøst, lysbetont, leit, artig, trist, ironisk, tøft, søtt, røft, vakkert… Ja, akkurat som eg gjennkjenne mitt eget liv. Eg like rett og slett humoren din og måten du si fra på. Rett fram og ærlig😊👍🌸

    100. Fordi du skriver slik livet er for de fleste! Opp og nedturer, sorger og gleder 💗 Du “ufarliggjør” virkeligheten og det er svært positivt! Lei av glansbilder og bare “glade” stylede hjem og personer! Fortsett å del livets opp og nedturer slik at vi andre også skjønner at vi er helt normale 🇧🇻🌞 Riktig god helg til dere alle 🌟💙

    101. Rett fra levra og ærlig er forfriskende i en verden med pyntespråk, flott retorikk og ansvarsfraskrivelser😉

    102. Fordi livet e ikkje en dans på rose å himmelen e ikkje rosa! Enkelt å greit. Denna bloggen i ekte. Æ like ting som e ekte ☺️

    103. Jeg leser fordi du skriver fra din hverdag,både med opp og nedturer.De flestes hverdag og liv synes så perfekte,så godt å kjenne seg igjen i din dag.Tror forresten ikke at de som gir uttrykk for at alt er perfekt,at ikke de og har sine stunder der livet ikke er så bra.Men det skal liksom ikke fram. Takk for at du deler både det ene og det andre,og fortsett med det.Tror vi er mange som setter pris på blogginga di,og slik den er 🙂 <3

    104. God fredag til deg og dine. For det første så er det IKKE MØL det er en blogg fra deg og dine om opp og nedturer og om hverdagslige ting som nok di fleste har gått igjennom og kjenner seg igjen i. Det er en blogg fri for silikon, lag på lag med sminke og ingen falske pupper, neser eller annet møl som mange blogger om. Du gir av deg selv i mangfold. Den er reklamefri og bare helt fantastisk. Fortsett sånn du og ikke bry deg om hva andre mener du er god nok du og bloggen din. Ha en riktig så hærlig helg og kos dæ med dine i helga. Stor klem

    105. Fordi du er en kjekk kar, som skriver om det som «fenger» meg. Som får tårene til å renne, for så å få latterkrampe omtrent 😍 Du er unik! Og jeg digger deg og din lille familie ❤️

    106. Ganske enkelt fordi du skriver godt og morsomt, du skjønnmaler ingen ting, og så reklamerer du heller ikke for all verdens tull og tøys. Hverdagens opp- og nedturer skrevet med hjertet 🙂

    107. Fordi du ikke pynter på virkeligheten. Du skriver slik livet er. Det er morsomt, rørende og interessant å følge din blogg! 😊❤

      1. For du er ærlig å skriver akkurat slik dagen din er. Du tar hensyn til din familie å legger ikke ut alt som skjer. Og at jeg kjenner meg igjen i noe av det du skriver. Derfor liker jeg og lese din blogg. Ønsker deg,kjærest,nurket i magen og din datter en kjempefin helg ❤❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg