I dag begynner alvoret, for alvor!

Reklame | Kokkejævel.no

Konemor skal (selvfølgelig) bli barnehagelærer, men driver å blir gravid hele tiden, så det tar litt ekstra tid å fullføre. Rart med det, ting tar tid, enten det er fødsler eller begravelser.

 

I dag er i alle fall første skoledag på sisteåret. Hun rekker akkurat ikke å fullføre det før nybanet kommer i februar. Ikke pga pensum, praksis. Ugunstig med en bitte liten baby i ryggsekken mens du har akedag i barnehagen. Ikke kan du slenge fra deg sekken heller, for da hadde folk sikkert blitt hysteriske. Ikke er det sikkert man er så gira på akedager heller, rett etter en fødsel.

 

Lillebror har sin første dag alene i barnehagen, så blir spennende for både ham og oss. Han har vært noen timer hver dag forrige uke, og an er den enste ungen på avdelingen ennå, så det mangler ikke på oppmerksomhet fra de to ansatte for å si det slik, men likevel er han jo bare en bitte liten mann, helt i startgropen av livet. Jeg blir irriterende bløt i hjertet når jeg tenker på små barn, men det er kanskje ikke den verste karakterbristen jeg har.

 

Skal forresten ta andre vaksinedose i dag klokka 10:10. Greit å være fullvaksinert når jeg skal til Oslo neste uke på signingsferd. Blir altså så utrolig spennende å se hvor mye den boka kommer til å selge, og, ikke minst, hvordan den blir mottatt av dem som kjøper den. Jeg har ennå ikke holdt den i hånden, men jeg vet det er to rykende ferske utgaver på vei nordover, så gleder meg vilt til å ble i den. Lukte på den. Stryke over ryggen, som om den var min egen unge. Og det er den jo på mange måter.

 

En av disse ungene, unnskyld bøkene, skal jeg gi vekk, og gjett hvem som skal gå dem? Jepp, en av dere. Vent ennå ikke om jeg skal gjøre det til en slags konkurranse eller om jeg rett og slett bare skal gi den helt tilfeldig vekk. Har du lyst på et gratis eksemplar signert av både Konemor og meg selv?

 

Nei, klokka ble sju og hører de romsterer der oppe. Skal stelle i stand frokost til dem og vipps er dagen i gang. Håper dere alle får en strålende uke, og ikke glem at vi kjører bursdagsrabatt HELE uken på nettbutikken Kokkejævel.no. –alt det beste på et sted!

 

Kulinarisk hilsen’

Kokkejævel

Veldig spent mann

 

 

39 kommentarer
    1. Jeg vil gjerne ha et eksemplar av boka du, og den vil jeg ha til min kjære, som ALDRI vet hva han vil ha til middag 😀

      Jeg regner med å sette utdannelsen bittelitt på vent for konemor går helt fint, siden hun er på småveier ♡

      Og masse lykke til med barnehage på minstemann, det kommer helt sikkert til å gå bare godt.

    2. Vil gjerne vinne boka😊!Kanskje æ får bedre matlyst da😉Ha 1 toppers dag både du, Christine å dåkkers fine💞E så arti å se din datter på jobb! Dyktig jenta👍

    3. Ja takk jeg vil gjerne “vinne” boka. Jeg er en ivrig leser av både din og Christine Emelie sin blogg. Jeg er ikke så flink til å koomentere, men jeg sigger dere begge to.

    4. Ja takk, kan gjerne tenke meg en bok, har prøvd ut noen av oppskriftene jeg har kjøpt tidligere og de har vært bra. 😀Lillebror har det sikkert supert med masse oppmerksomhet 🥰

    5. Jeg har bestilt boka😉,ønsker selvfølgelig å vinne ei også😊takk for super blogg til deg og konemor🌸

    6. Først må eg få gratulere d3g med vel overstått bursdag🤗. Selvfølgelig vil eg sååå gjerne vinne den nye boka di signert av deg og konemor💕. Tenk for en lykke det hadde vært👌. Masse lykke til med salget av den😊. God tur på signeringsturen😁.

    7. Hadde blitt rørende glad for en bok signert av dere begge…til meg selv. Har den forrige i forveien..også signert..men til en annen vi kjente 💔
      Er glad for å ha fått konemor inn i mitt liv og håper med tiden å få bli kjent med deg også.
      Klem fra Bergen

    8. Jeg har forhåndsbestilt signert bok, gleder meg til den kommer.
      Hadde vært morsomt å vinne en bok, signert av dere begge, da kan jeg gi bort den jeg har kjøpt til ei som fortjener den. Hun har fått covid smitte i familien, hvor mann og datter er isolert i en kjellerstue og hun og sønn er i karantene i etasjen over. Ganske slitsom måte å leve på. Hun fortjener derfor en oppmuntring.🥰

    9. Jeg vil gjerne vinne bok, ja! Lurer jo alltid på hva vi skal ha til middag så det hadde vært kjekt å få vite det. 🤪🥰

    10. Om ev ønske meg boka ? Åjada den e på ønskelista min, å tenk hvis den é signert av begge dere super mennesker 🤩 Det hadde vært ameising 🤩😍masse klemma fra meg til alle dere supergoé mennesker 😘😘😘🥰🥰🥰😍😍😍🤩🤩

    11. Har forhåndsbestilt denne boken også , men en til hadde vært kjekt å ha til gave☺️
      Koser meg med bloggene til deg og konemor.

    12. Nei, jeg vil ikke ha gratis bok, den unner jeg noen andre. Jeg vil gjerne betale💙må jo sørge for at dere tjener til livets opphold💵Boken har jeg bestilt for lengst💙gleder meg!

    13. Ja takk, hadde vært supert å vinne boka 😁 Har ei god venninne som fortjene litt ekstra hjelp i hverdagen 🥰

    14. Ja, den boka kunne jeg tenkt meg ! Har tenkt å kjøpe som julegave til voksne barnebarn som har flytta !! Lykke til Lillebror , det blir nok veldig bra i barnehagen !

    15. Kunne veldig gjerne tenkt meg å vinne den nye boka selv om jeg har bestilt den, for da kunne min ny operert datter få en oppmuntring i hverdagen❤🥰 Ønsker deg, konemor og lillebror en fantastisk fin dag 🥰

    16. Som mamma til 5, fra Vesterålen, så ønsker jeg meg svært gjerne den boken.🤩
      Middag i huset blir laget hver dag, men det blir det samme løpet hele veien, trenger nok litt mer variasjon enn de samme 10-15 greiene det går i 😅

    17. Kem ønsker vel ikke at dere begge signerer? Har alt forhåndsbestilt boka da😊
      Gleder meg til den dumper ned i postkassa😊

      Ønsker dere en fin uke. Trur det går supert med gutten i bhg æ da😀

    18. Godt å høre at bøkene overlevde brannen, har bestilt og håper på en koselig hilsen fra deg. Fikk den første boka til jul og måtte gråte en skvett da jeg leste hilsener fra deg og konemor ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg