I dag så jeg undersiden av magen for første gang på 3-4 år!

Denne uka kunne vært min store sjanse til å surke og klage over prisen på Wegovy. Jeg har nemlig bare gått ned 100 bitte små gram siden forrige uke. Det tilsvarer ikke mer enn vekta på en grillpølse! Siden jeg går på høyeste, (og dermed også dyreste), Wegovy-dose, så har altså den lille grillpølsa kosta meg 750 kroner. Det gir en kilopris på 7500 kroner. Noen må ta ansvar! Støre må gå!

 

Nei, i stedet for å fokuser på (den begredelige) “vektnedgangen” denne uka, så vil jeg heller fokusere på at jeg for første gang på 3-4 år faktisk klarte å se undersiden av magen min når jeg så meg selv i speilet i morges! Selv om jeg ikke har hatt en diger vom lenger par-tre månedene, så har det likevel ikke vært mulig å se helt under magen når jeg sto helt normalt opp og ned, uten og holde pusten. I dag så jeg hele magen! Det er en fantastisk milepæl.

 

Så, har jeg endret noe i kostholdet som har gjort at vekta i praksis har stått på stedet hvil? Nei, jeg har fulgt akkurat samme opplegg. Har kanskje puttet litt mer i munnen når jeg har lagd middag, men selve mengden mat og drikke har vært lik de foregående månedene. Jeg har kanskje hatt et litt mindre aktivitetsnivå på jobb, da sønnen min har vært tilbake og jeg har “utnyttet” situasjonen og sittet mer i ro.

 

Har nemlig aldri helt frisk av influensaen jeg fikk i begynnelsen av februar, men denne uka har lungene virkelig tetnet til. Hat hatt problemer med å bevege meg i normal hastighet og blitt veldig fort sliten. Sliter med pusten og kjenner jeg får akkurat litt for lite oksygen. På kveldene og på natta hoster jeg voldsomt, men ingenting kommer opp. Er som lungene er gjennominfisert av muggsopp.

 

I går kveld bestemte jeg meg for å ringe legen hvis jeg ikke ble bedre i løpet av natten. Fikk time allerede i dag kl. 13:00. 5 uker med tette lunger får holde!

 

30.12.23
30.02.24

For å avslutte med litt positivitet så poster jeg to bilder av meg selv. Det ene bildet er tatt 30. desember i fjor. Det andre tok jeg for en uke siden. Begge er i omtrent samme “positur”. Noe har definitivt skjedd!

 

Jeg lar det være siste ord. For de av dere som ønsket å se et nærbilde av undersiden av magen må jeg bare beklage for den intense skuffelsen. Ønsker dere imidlertid å lese mer om min vektreise nedover, så har jeg samlet alt under emneknaggen “Vektnedgang på Wegovy“. Der finner dere alle mine ukentlige oppdateringer, samt litt til. Les og bli inspirert, irritert eller engasjert!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Hei, jeg har slitt med blant annet pusten og svimmelhet siden jeg startet på 2,4mg. Plagene har økt i takt med dosene og ble til slutt så strevsomt at jeg gispet etter luft hele døgnet og ble både sykemeldt og nærmest pleietrengende. Vær obs på at plagene dine kan komme av maks dose Wegovy.

    2. Jeg opplever også at jeg bare går ned 100 g og 200 g av og til… Men så plutselig går jeg ned som vanlig… (800- 1000 g) i uka… Det er helt normalt…Så lenge jeg går ned, er jeg fornøyd..🥰👍

    3. Fortsatt godt jobbet! Nedgang er nedgang. uansett!
      God bedring! (med forkjølelsen/lungebetennelsen)
      🌞💐

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg