I dag skal jeg ringe sykehuset!

Jeg har vel egentlig utsatt det for lenge allerede, men jeg har villet se situasjonen litt an først. Like før corona fikk jeg krangla meg til ortopedkirurgen om å utsette operasjonen helt til oktober. Han ville operere meg umiddelbart, men jeg sa jeg hadde en bedrift å ta meg av og hadde ingen sjanse på så kort varsel. Derfor satte han meg opp i oktober. To uker etterpå kom corona.

 

Dette er frokosten min hver dag. Er et par piller til, men er usikker på om det er lov å avbilde de skikkelig sterke, derfor lar jeg det være. Uten tablettene fungerer ikke skulderen i det hele tatt og den blir bare litt verre for hver eneste dag. Derfor tenkte jeg å ringe til sykehuset i dag og høre om de ikke kan ta den operasjonen så fort som mulig. Er jo stille på jobb for tiden kan du si, dessuten, hvis dette varer lenge, kan jeg få en ekstra permittert i arbeid når vi åpner igjen hvis jeg er nyoperert. Timingen for en operasjon kunne vel egentlig ikke vært mer perfekt. Så spørs det selvfølgelig om de prioriterer slike operasjoner nå, men landet under ett er det jo ikke fryktelig mange som er innlagt grunnet corona. Håper det går, for nå har selv jeg innsett at jeg må gjøre noe med denne skulderen. Tablettene virker ikke og det har de aldri gjort.

 

Ellers har jeg sovet lenge i dag. Våknet som vanlig i firetiden, men nektet å stå opp. Satte på “Abels tårn” på mobilen og sovnet til slutt igjen. Våknet ikke igjen før ti over åtte. Deilig! Ingen store planer i dag. Blåser relativt kraftig og surt der ute og Datter har reist. Blir alltid et vakuum etter at hun har reist. Tomt. Det er rart at en så liten kropp klarer å fylle et helt hus med så mye energi, mening og livsglede. Det tar tid å fylle det opp igjen når hun plutselig blir borte. Savnet etter han som aldri kommer kommer tilbake føles også alltid sterkere etter at hun drar. Det er rart med det, men slik er det.

 

Slapp av, jeg er ikke deppa, jeg er bare tom. Det kommer seg nok utover dagen. Om vi klarte en million? Nja, ikke helt, men jeg elsker dere likevel. Vi prøvde og trenger nok et par dager til på oss. Da har vi jo noe å gjøre, ha ha 😉

 

Ønsker dere en vakker dag!

 

 

18 kommentarer
    1. Lykke til med den telefonen. Mange får avlyst sine operasjoner pga corona nå, de prøver å kutte ned alt som kan vente på sykehusene. Kreftpasienter får avbrutt og utsatt sine behandlinger. Ortopediske avdeliger sitter å ringer og flytter på avtaler for å ha minst mulig nå, de venter en smittetopp i mai?

    2. Det er merkelige tider vi lever i nå. Ingenting er som det pleier, og alt virker vanskelig og usikkert. Jeg skal flytte i august, men huset må selges før den tid. Usikkert. På jobben er alt forandret. Det skal gis omsorg og trygghet til mennesker. Endringer gjør at de blir mer isolert, og vi som skal være der for de får en vond følelse av å ikke strekke til. Det gjør noe med oss. Mange vonde følelser kommer når du får fri. Jeg må omstille meg, og forstå at dette er en annen måte og gi omsorg på.
      Vi må passe på oss selv og andre med mange begrensninger. Det gjør vondt.
      Jeg lover å ringe tannlegen på mandag, tannen min må få hjelp😛. Mester på utsettelse!
      God helg, og takk for dagens blogg 💘

    3. Aldri så galt stedet ikke er godt for noe pleidemin mor å si😊 Håper du får den operasjonen må, ille å gå med vond skulder. Jeg ble gulle go etter operasjon for mange år siden.
      Ha ei gulle go helg🌻

    4. Lykke til med telefoneringa 😉 Ha en flottanes dag der oppe i sneføyka 😉 Her flires det fremdeles etter gårsdagens innlegg !!!

    5. E nok lurt å prø å få hjelp te skuldra no, når det er rolige tider lell, men kan nok hende du må vente til mandag, med å ringe.
      Fin lørdag te dæ å kjærest.

    6. Krysser fingrene for at det går fint med en evt fremskynding av operasjon 👍
      Ha en strålende dag!
      Her snør det, samtidig som solen skinner 😱🌞 og vårblomstene titter opp av jorden.
      Har vel hatt ca 5 dager med snø i vinter, så vi trenger ikke snø nå!! Hallo!!! Det er snart påske!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg