I dag skjer det!

Reklame | Boka mi 😀

Det er nesten helt uvirkelig, men i dag sendes  boken min ut til alle landets bokhandlere, så i løpet av uken vil vil hyllene fylles opp! Noen har tatt inn mange, andre forhåpentligvis for lite, men da bestiller de inn flere når du kommer og slår knyttneven i disken og sier at “Dette går faen ikke an! Dere må jo ta inn bøker NOK!” 😉

 

Hele opplegget er fjernt. På samme tid ifjor lå jeg i fosterstilling og gispet desperat etter luft. Ante ikke hvordan jeg noensinne skulle kunne klare å reise meg igjen. Det eneste lyspunktet som fantes var akkurat det øyeblikket da verden sluknet på kvelden og man sovnet, før man bare noen timer senere måtte stå opp igjen og alt startet på nytt igjen.

 

Midt opp i alt dette fikk jeg en telefon mens jeg satt på flyplassen, drakk øl og ventet på flyet hjem fra Oslo. Det var etter min første opptreden på God Morgen Norge. “Hei, det er Tuva i Kagge forlag. Har du tid til en liten prat?” Det hadde jeg, satt jo bare der, og resten er historie.

 

Det har blitt en veldig, veldig fin bok. I begynnelsen var den virkelig dyster og bare trist, men etter hvert som jeg har jobbet med den tror jeg at jeg har klart, helt naturlig, en skjør, men tydelig balansegang mellom det sterke og triste og det humoristiske, glade og kulinariske. Det Kokkejævelske om du vil.

 

For ikke å snakke om matbildene som Frikant i Alta har tatt! I mine øyne er de virkelig revolusjonerende. Å ta matbilder i naturen er det mange som har gjort, men vi har brukt selve Finnmark som tallerken. Lagt opp maten på det vakreste fylket i landet. Geniale bilder! Her er to som IKKE er med i boken:

 

Jeg skal dra på jobb nå. Har litt ferie og litt jobb denne uken. Bemanningen er på plass og det er litt roligere, dessverre, enn de to verste galimatias-ukene vi hadde i begynnelsen av juli, så hvis ikke det skjer noe voldsomt på koronafronten så tar vi med oss Datter og kjører til Finland et par dager i slutten av uken. Leie oss en campinghytte og bare være til. Være sammen. Håper vi får det til.

 

Jeg er veldig, veldig spent på anmeldelsen din på boka. Husk å tagg Kokkejævel når du legger anmeldelsen ut på Facebook eller Instagram, så får jeg med meg hva du har skrevet. Både gleder og gruer meg til det, he he 😉

 

 

Vi smattes!

 

 

 

 

 

33 kommentarer
    1. Har fått beskjed fra posten at bokpakken er sortert og videresendt. Jeg regner med den ligg i postkassa på fredag 😃 gleder meg

    2. Heia 😊 Fikk mail om at boka di er på vei i posten, men jeg må nok vente til jeg kommer fra ferie før jeg får lest den. Var innom Alta i forrige uke og handlet både på Fy Fader og Hoftepluss. Nydelige varer på begge steder. Det var det virkelig “valgets kval” Vi ble hjulpet av veldig hyggelig betjening på begge stedene, så der har du gull.👌 Du var dessverre ikke tilstede, var i Oslo på boksignering😀😀 Lykke til med boksalget. Og beste hilsninger til Kjærest m/ lillebror og Datter.😊

    3. Job du er ikke sann. Jeg skjønner ikke hvorfor du leser denne bloggen for det virker som du følger med dag etter dag så du må jo være hekta på bloggen til kokkejevel👮‍♂️Du er vel den utsendte gode hjelperen. Kanskje finne på litt annet å gjøre i fritiden din enn å bare finne noe feil ved alle andre. Gå i deg selv og fei for egen dør før du analyseter alle andre 🙉🙉🥵

    4. Job: clickbait? Slo deg aldri at kokkejævel faktisk hadde to nyheter å komme med i går? At ultralyden ikke gikk helt som de hadde håpet, nemlig å få se sønnen skikkelig? Og at det var den største nyheten? Og så en nyhet til, om at boka kommer i dag? Hvis du har fulgt bloggen så har han skrevet om den boka i månedsvis, så clickbait først i går????? Mener du han virkelig skulle skrevet et helt innlegg om boka i går, og så ett i dag også? Da hadde du vel klaget på at det var for mye egenreklame også.

      Kokkejævel – Gratulerer med egen bok! Ark sa boka mi ble sendt i går, men siden vi bare får post annenhver dag nå, så får jeg vel ikke boka før i morgen eller Fredag, men da, Da skal jeg kose meg med den i helga.

    5. Ja, dette blir spennende. Jeg heller kjøper meg nesten aaaaldri bøker. Men nå beit jeg på😂
      Leser kommentarer her jeg også. Blir helt lei meg hvordan noen formulerer seg☹️ Kan ikke alle bare være hyggelige mot hverandre, og heller la være å skrive noe når det ikke er noe hyggelig i det hele tatt😳

    6. Dette blir riktig spennende👍. Tror boken din blir selge som varme wienerbrød👌. Skjønner ikke hva denne personen(Job) kan få seg til å vrenge av seg,av negative ting😞. Kansje det rett og slett er den norske folkesjukdommen,avendsjuka🤔. Du trenger ikke å være bekymret. Vi som er dine trofaste lesere,gjennomskuer han. Håper du og dine fine jenter kan få en fin avslappende campingtur til Finland😍. Må bli godt for dåkker alle med et avbrekk fra en travel tid,kos dåkker max🤗😉😍

    7. Heisann,har bestilt boken din,og så kommer det store problemet mitt.. Jeg skal få boken til bursdagen min og jeg har ikke bursdag før i oktober. blir grusomt å ha boka i hus og ikke kan åpne den før sent i oktober. tror jeg må be mann og barn om hjelp til å gjemme den en sikker plass,der jeg ikke kan finne den. :O

    8. Den boka glæde æ mæ til👌🏻👏🏻👌🏻👏🏻Den kommer nok i min postkasse snart🙌🥳Håpe salge av boka går så det ryk etter😎🎶Ønsker dæ og dine kjære fortsatt en god sommer☀️⛅️😎

    9. Hvordan det er mulig å bruke en clicbaits som i går for å selge bøker i dag, når man tenker på bakteppe, er utenfor min fatteevne. Den rå og kyniske clicbaten skaffet deg mange titusen lesere på bokutgivelse dagen som helt sikkert var nøye gjennomtenkt .

      1. Rå og kynisk? Det er så fjernt for meg at jeg egentlig ikke vet hva jeg skal svare. Jeg syns det var en fin og koselig historie om et forelsket par som har opplevd litt og som drar til sykehuset på ultralyd. Uansett hvor mange ganger du kaller meg rå og kynisk så blir det ikke mer sant likevel. Har det noen ganf slått deg at jeg faktisk ER slik jeg skriver? At ikke absolutt alt er et “spill” for å få klikk og selge bøker? At jeg faktisk i bunn og grunn er en snill person? De finnes faktisk og vi er mange!

        1. Ja det var det, en fin og koselig historie fra sykehuset. Som hadde denne overskriften :”STOR SKUFFELSE PÅ ULTRALYDEN” Siste setning var ” I morgen komme BOKA MI UT”
          Overskriften skaffet deg 50 000 klikk. Med tanke på alle dine lesere som har fulgt deg i sorg og glede, mener jeg du er rå og kynisk på clickbaits. Leserne dine blir lurt. Ellers så er du sikkert en ok og driftig kar.

            1. Du har hørt om gjetergutten som kjedet seg. Ville ha oppmerksomhet. Han ropte Ulv-Ulv… hele landsbygden kom løpende… der var ingen Ulv… ropte Ulv -Ulv enda en gang.. folk kom løpende til hjelp. Ingen Ulv. Tredje gang han ropte Ulv-Ulv var der er en Ulv… men ingen kom løpende.

              1. Vi får se. Skriver som jeg alltid har gjort. Blogget har jeg gjort i et år i september, men har skrevet på FB i en årrekke. En ting er i alle fall sikkert og det er at du kommer, he he.

      2. Du Job, du Job, du Job… Du fornekter deg ikke… Hvis du tror at du står her i kommentarfeltene til Asbjørn som et oppklarende lys for oss andre som “tydeligvis ikke har skjønt kynismen hans” så tar du kraftig feil. DU har ikke skjønt han, og heller ikke oss som heier han fram. Håper du finner på noe mere fornuftig å gjøre om dagene enn og følge bloggen hans som du tydeligvis er så negativ til, du må jo ha et liv utenfor tastaturet tenker jeg?

    10. Kjøp veldig veldig sjeldent bøker, men denne skal e ha. Du skal følg deg beæret der, Asbjørn 😅😅😅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg