I løpet av to dager så føder Kjærest!

Det har vært litt av en natt. Det er ikke tvil om hva som holder på å skje. Kjærest er virkelig inne i den absolutt aller siste delen av svangerskapet. Det er er en kar der inne som har fått det for seg at det er så mye bedre på utsiden. Han kommer til å angre på akkurat den avgjørelsen resten av livet, he he.

 

Da Englekyss ble født så fikk Kjærest føttene full av vann to dager før ankomst. I natt fikk Kjærest igjen føttene fulle av vann og det er derfor jeg trekker slike drastiske konklusjoner. I dag pakker hun fødebagen, det er i alle fall helt sikkert. Han kommer garantert ikke til å vente helt til 23. oktober. Helt, helt sikkert!

 

Kjærest har forresten bursdag på lørdag 3. oktober. 33 år. Herregud, jeg husker ikke en gang så langt tilbake! 😉 Uansett, hvis det er noen av dere som har lyst til å sende henne et bursdagskort eller noe, så er adressen Tollevikveien 32C, 9511 Alta. Og bare denne gangen skal jeg røpe navnet hennes: Christine Emilie Heitmann Pedersen (Sandøy?). Eller bare Kjærest om du vil. Hyggelig hadde det vært uansett hva du kaller henne. Har lyst til å gi henne alt godt som finnes i verden, og det vet jeg mange av dere også har, så jeg hadde lyst til å overraske henne med bursdagshilsninger fra dere i alle fall 🙂

 

I dag har jeg noe vi kaller “frityrvakta” på jobb. Det betyr at jeg har ansvaret for 10 meter varmmat på FyFader fra 9-17. Jeg vet ikke hvorfor vi kaller det frityrvakta, for bare en av seks disker har frityrmat, men det har liksom bare blitt slik. Frityrvakta, det er en artig vakt. Veldig mye å gjøre enten det er mye eller lite folk. 50 bakker med mat skal til en hver tid være passe fulle og delikate. Kantene tørker ut hele tiden og når du er ferdig med å bytte til nye bakker en gang, så er det blitt tørt igjen i den andre enden. En evig kamp. Jeg gleder meg. Jeg liker å sloss.

 

Skal snaske ræva mi nedover nå. Klokka er snart åtte, og jeg har en del annet jeg må gjære før jeg begynner med maten. Håper dere får en vakker lørdag den siste helgen i september. Det unner jeg dere av hele mitt hjerte,

 

Alt godt!

Kokkejævel

(Hvorfor jeg har bilde av et rosa ratt? Skal legge ut en film om det på Intagram, klikke HER, i løpet av dagen 😉 )

 

 

36 kommentarer
    1. Du – jeg kan ikke dy meg for å servere en artig greie fra fødestuen; Jordmoren spør den fødende «har slimproppen gått» og den fødende svarer «han gikk ut for å ta seg en røyk» Lykke til 🤗

    2. Lykke til med fødselen,og Gratulerer med dagen din i morra. Sitt no her borte og er spent på, også ønske æ at alt blir bra. God helg!😊

    3. Æ e utflytta Honningsvåg og Atlaværing – lenge siden æ hørte ordtaket ‘snaske ræva mi’…. så artig😂😂😂 – skriv dialekt så æ ikke glemme!
      Huske jo mamma sa ‘ nå må du snaske ræva di hit å gjøre det’ 🥰😂😂😂

    4. Æ e utflytta Honningsvåg og Atlaværing – lenge siden æ hørte ordtaket ‘snaske ræva mi’…. så artig😂😂😂 – skriv dialekt så æ ikke glemme!
      Huske jo mamma sa ‘ nå må du snaske ræva di hit å gjøre der’ 🥰😂😂😂

    5. Fullmåne den 1 oktober, masse lykke til med Rosa ratt trekk baby lykke og bursdagen til Kristine og med friryrvakta 😀😀

    6. Tusen takk alle sammen! Det har fortsatt ikke skjedd noe. Glemte dosetten min hjemme og Kjærest kom innom jobb med den. Hun kalte meg en dust, men vi får se. Den som ler sist, ler best…

    7. Jeg håper, for den lille, at han klarer å holde seg i ro ei uke til, uansett hvor lei kjærest er. Den ene uka gjør stor forskjell, prematur er ikke å trakte etter, men kommer han så er det lite å gjøre med det. Ønsker dere uansett masse lykke til.

      Og god frityrvakt til deg.

    8. Selv venter jeg bare på å føde, masse tegn men fortsatt ingen fødsel. Født to uker før termin de to andre gangene. Nå er termin 8 okt, begynner å instille meg på at jeg faktisk kan gå helt til 20 okt.
      Lykke til med tiden fremover

    9. Oj, så spennende! ❤ Men tar du sjansen på å dra på jobb når vannet har gått??? Kan jo skje når som helst da… Masse lykke til med fødselen til dere begge! ❤❤❤

      1. Ann Kristin det står ikke noe om at vannet har gått. Det står at hun har “vann i bena” som betyr at hun har hovnet opp i bena. Men det bør følges opp mht forhøyet blodtrykk ,men det vet de sikkert.

    10. Gratulerer med dagen i morgen Christine 🎉 Spennende tid dere har foran dere ❤ Nyt dagene 🌿🍁🍃🌺

    11. Dette blir spennende, får håpe han blir det inne noen dager til, første mann her kom 4uker før,å alt hadde nok vært enklere om han hadde fått ei uke eller to lenger. Han e jo ferdig no,bare lungene til gutter som henger litt etter, men det vil helst gå bra.
      Ha en super fin dag på jobb,go lørdag.

    12. Skal han nu allikevel komme før termin så kan han jo vente te 3 oktober. Må jo være tidenes bursdagsgave å få. Ha en god dag dokker tre.

    13. Så utrulig bra det hadde vært om du har rett,slippe å vente nesten en måned til😊. Blir så spennende å følge med framover💙. Ha ei nydelig helg med kjærest💕🌹

      1. Jeg gleder meg veldig til det er igang. Mer enn jeg har villet innrømme, så nå sitter jeg her i Finnskogen og føler en spent kribling. Fødsler er magiske, de skjer uten kontroll, og mange gleder seg til at den lille kan komme. I dag er Finnskogen trolsk, vind og regn. Et typisk høstvær. Jeg er glad jeg slipper å sitte på elgjakt, det er en våt fornøyelse. Unnskyld, nå sporet jeg litt av. Gleder meg til de kommende dagene og blogginnleggene.

    14. Spennende tid for dere, ønsker dere alt godt. Ikke vær for sikker på at hun føder før terminen, begge mine kom godt på overtid, uansett hvor hoven eg var. Ha en strålende helg.

    15. Da har dokker nån spennende daga fremfor dokker 😄 1. hadde da vært en fin dag å nedkomme 😉
      Ha en fortreffelig og spennende helg 🌺

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg