I morgen kommer kommuneoverlegen!

I morgen får jeg besøk av kommuneoverlegen for en gjennomgang av tvangstengte FyFader. Ført og fremt ønsker jeg svar på hva som er den prinsipielle skillet mellom selvplukk av nakkekoteletter og surkål, som jeg serverer, og selvplukk av smågodt og nøtter som butikkene serverer. Nøtter er lov, men koteletter er det ikke. Hadde jeg fylt diskene med skumbjørner og vingummi hadde jeg altså hatt lov til å åpne. Det er noe som mildt sagt skurrer i mine ører.

 

Er det noen tiltak vi kan gjøre for å kunne åpne på lovlig måte? Fra før har vi spritdispenser og hyppig utskifting av gripebestikk, men ser for meg at vi også må innføre lokk på alt og innføre enda hyppigere vasking. Mulig vi også å innføre max antall kunder samtidig. Vi er i alle fall villig til å strekke oss langt for å få dette til.

 

Blir meget spennende å høre hva han har å si. Han er kjent for å være en klok mann, så jeg ser fram til et konstruktivt møte. Jeg har stor respekt for de restriksjonene som har blitt innført, men det må være likhet for loven.

Jeg holder dere oppdatert!

21 kommentarer
    1. Det er ikke like lett å forstå seg på forskjellene, nei. Vi hadde denne uka Teamsmøte med smittevernlegen i vår kommune og hun var veldig klar på at det måtte være minst 2 meter avstand mellom bordene og også 2 meter avstand mellom alle ansatte (det var lov å gå forbi hverandre, men ikke stå ved samme benk å jobbe). Mennesker som ikke bor i samme hus, får ikke sitte ved samme bord og når alle bordene er opptatte, måtte vi henge et skilt utenfor døra som stoppet flere å komme inn før noen hadde gått ut. Mens butikkansatte kan stå sammen bak kassen og jobbe flere sammen. Smittevernlegen hos oss kommer ikke på besøk og ber oss om å finne informasjon fra regjeringen og bransjen. På sommeren har vi et voldsomt trykk og alle bord er i bruk store deler av dagen. Jeg vil anslå at vi kanskje kan ta i mot halvparten av det vi normalt tar i mot på en dag, så jeg ser for meg kø utenfor døren og frustrerte gjester. Vi bor slik til at det er svært langt til neste spisested, så det er ikke bare å dra videre til neste. Vi er alle nødt til å forholde oss til reglene og alle ønsker å bidra til minst mulig smitte, men det bør være like regler i alle kommunene.

    2. Krysser fingre for at du får åpne, kan heller ikke skjønne at ditt konsept med gode hygienetiltak i tillegg skal være verre enn smågodt og annet i løsvekt. I forhold til anonyme tirader med skittkasting sier det vel alt om den som lirer av seg. Enkelte skulle være fratatt muligheten til å bruke et tastatur , kanskje mest for å beskytte seg selv.

    3. Lege Jon Johnsen på Blakstad trua med å lobotomere meg, og det var derfor jeg flykta fra Blakstad.
      Men avisene skriver ikke om det her da.
      Jeg overhørte at jeg var forfulgt av mafian, og jeg promper mer nå, kan det virke som.
      Og jeg har klagd til Sivilombudsmannen at de ikke etterforsker de her birkebeinerne, som stjal prompetrusa mi, som jeg fikk av Haldis, til jula 1993 vel.
      Jeg har overhørt at Rimi-Hagen bruker meg som drone, mot mafian da.

    4. Eller så kan dere bak disken plukke og pakke, slik at kundene slipper å bruke samme bestikk.

      Forhåndsbestilling kan kanskje forhindre lang ventetid.

      Kjøper ikke smågodt selv om det er lov, og holder meg unna buffé i disse tider pga. at folk generelt er dårlig på håndhygiene. Og når man vet at sprit alene fjerner mindre smuss enn håndvask, så er jo det bare en nødløsning.

      Men butikkpakket er ok.

    5. Hei, Asbjørn.
      Jeg vil ønske deg lykke til med kommuneoverlegen. Siden jeg ikke bor i Alta(bør i Sør-Troms), og det hvordan det er, så håper jeg bare på det beste.

      Til din anonyme anti-fan.
      Det er ikke bare lokalt. Jeg verken er fra eller bor i Alta. Men jeg ønsker deg en god kveld, og en god uke 🙂

    6. WOW!! Du anonyme… Kan ikke dy meg. (Du får slette innlegget om du må, Kokkejævel)
      Du, anonyme, du verden for en tirade! Dette er virkelig noe av det mest lavmålte jeg har lest! I tillegg er du så feig at du må være anonym for å tørre å ytre sine meninger. Mye har ligger her.
      Hvem som fremstår som svært enkel hva kunnskaper angår – ja der leder du stort!

      Håper du er veldig fornøyd med det selv nå og får sove godt i natt.
      Bare lokalpatrioter som leser denne bloggen?! Det vet vel du sikkert alt om.
      Hvis du hadde gidder ville du enkelt funnet ut at “patriotene”/ følgere strekker seg over det ganske land. Selv ville jeg trengte flere timer for å nærme meg Alta – med fly…

      Ha en strålende kveld!

      Og takk til Kokkejævel for at du lar oss få innblikk i slike kommentarer. Bare å overse dem. Misunnelse og svart sjalusi ligger bak. Intet annet!

      Ha en strålende kveld med din vakre Kjæreste og Datter.

    7. Lykke til,dette trur eg må ordne seg,ellers må det være mye feil med regelverket🤔. Skal jo være likhet for loven!!

    8. Øvrejord er ikke kjent for å være klok. D er bare smisk-haha.

      Han er en gammel uredelig og løgnerisk skitsekk.

      Han er maktkåt. Og

      For å få d som du vil må du markere at du ee laaaaaaaangt under den noble legestanden.

      Han er rett og slett en ufyse av de sjeldne.

      Skal ikke bli sjokkert om du må ha stengt bare fordi han vil markere seg.

      Æsj. Men lykke til. Håper d går bra.

            1. Nei d er riktig at de IKKE er injurierende.

              Du er jo kjent for å være en svært enkel mann- så duvet kanskje ikke hva “injurierende” betyr.

              Du bruker store ord du ikke kjenner betydningen av.

              En injurie er en beskyldning om et konkret forhold -handling-utsagn som en person skal ha gjort.
              Uten belegg.

              Altså en falsk beskyldning.

              Kallenavn latterliggjøring osv er IKKE injuriering. Srlv om du skulle flle deg injuriert.

              Så nei vi er enig: ABSOLUTT IKKE INJURIERENDE.

              Forsåvidt skiter j i hva du lar stå og ikke.

              Bliggen din har mange følgere av ren lokalpatriotisme. Ikke fordi den er bra.
              Den er gørrelendig. Var bra i beg da duvar åoen om tragedie. Men d var vel alt du hadde å by på.
              Du omtaler deg selv som en mesterkokk. D er vel også å dra d litt langt. En helt ordinær kokk som d går mange av på dusinet.

              Jeg vet j ikke behøver lese bliggen. Kjedet meg bare.

              Og slutter å lese når alle andre også gjør det. Snart antar jeg.

    9. Lykke til 👍🏻 Håper kommunelegen utvise litt forståelse for dine tiltak, men også helsen (både fysisk og psykisk) til dine ansatte

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg