I morgen tidlig kommer jeg ikke til å blogge

Det smeller i hodet mitt og det gir seg ikke. Lyden er høyst reel og ikke noe jeg “finner på” for å virke dramatisk, høste sympati eller generere klikk. Situasjonen er ikke, antar vi, kritisk og blir derfor ikke innlagt, men jeg prioriteres for CT av hjernen. Finner de noe må vi forholde oss til det. Finner de ikke noe er diagnosen helt åpenbar for oss alle. Ja, også meg, og jeg vet mye mer enn dere.

 

Jeg har en fantastisk fastlege forresten!

 

Kjærest er i bursdag hos en av sine gudsønner. 2 år blir Emil i dag. Gratulerer! Vet ikke hvordan, men jeg klarer faktisk, og heldigvis, å glede meg over at andre har det bra, vokser og blir store. Jeg er fullastet med feil og mangler, men akkurat det er en av mine aller sterkeste sider. Evnen til å oppriktig glede meg på andres vegne. Hvorfor ikke jeg er med på feiringen? Vel, er ikke spesielt fan av  foreldrene, venner av Kjærest. De dusjer lite og lukter faktisk stramt.  Klarer ikke det nå. Blir for mye.

 

Ja, det var en spøk!

 

Jeg tror ikke Kjærest kommer til å føde i kveld. Vet ikke hvorfor, men jeg tror ikke det. Vi ligger forresten sammen igjen og det er så deilig! I sengen altså. Hun har jo sovet sittende i sofaen i over en uke nå, men etter at hun fikk Somac hos legen så har hun faktisk klart å sove liggende sammen med den store kokken. Det er noe eget å ligge i samme seng. Trangere, men vi hører sammen. Også om natten.

 

Har akkurat snakket med Datter i telefonen. Det var en fin samtale. Jeg er veldig, veldig glad i Datter. Veldig!

 

Mens vi er inne på familie; både min mor og min sønn kommer på besøk om et par uker. Tre dager før termin. Ikke helt optimalt siden jeg kanskje er i en annen by og ser en annen sønn presse seg ut av et altfor lite hull, men koselig uansett. Jeg er veldig, veldig glad i Sønn og ser han så alt for sjelden. Er veldig glad i min mor også altså, men vi har liksom “alltid” bodd fra hverandre så blir litt annerledes.

 

Jeg mener ikke å lure dere med disse overskriftene mine. I alle fall ikke denne. Det kommer ingenting fra meg i morgen tidlig. Jeg må lære meg å bare ligge i sengen, kanskje høre litt på radio, og slappe helt av. Skal ikke på jobb før 07:45 i morgen og da trenger trenger jeg ikke stå opp klokka fem for “klekke” ut en tekst til allmenn forlystelse. Jeg elsker å skrever for og med dere, men jeg  bli flinkere til å prioritere søvn når jeg kan.

 

Jeg må hente meg inn. Et eller annet sted.

 

Jeg er ufattelig takknemlig for at dere finnes dere ute. Opprettelsen av denne bloggen tror jeg er noe av det aller lureste jeg har gjort i hele mitt liv. Jeg trenger dette. Dere “tapper” meg ikke. Dere GIR!

 

Fikk akkurat melding fra Kjærest nå. FØDSELEN ER I GANG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Nei da, hun er på vei hjem. Da avslutter jeg. Skal lage litt mat. Ikke “bloggmat”, men spise litt og se på Yellowstone, vår nye favorittserie.

Takk for at dere finnes! Virkelig.

 

 

 

 

39 kommentarer
    1. Jeg har også hatt “eksplosjoner” i hodet i snart ett år. Ikke vært hos lege for det, men merker det kommer ved mye skjermbruk. Første gang var etter jul i fjor. Hadde en periode med 3 netter uten søvn da, og antok at det var med på å starte det hele. Første gang var det så voldsomt at jeg kastet fra meg telefonen. Har blitt noe bedre etter jeg har fått bedre døgnrytme og mer sammenhengende søvn. Men kan fortsatt få rask susing, som en liten eksplosjon, når jeg er mye på mobilen. Hørt det kanskje har med lyset fra skjermen å gjøre..? Søvn og pauser er nok tingen!! Spent på svar fra CT, burde nok sjekket det jeg også. Lykke til!

    2. Sjekk bivirkning av antidepressiver og neuroleptika. God bedring og lykke til med fødsel når den tid kommer😀

    3. Masse god bedring og håper det ikke er noe skummelt, farlig… 🙏Ha en fin helg begge to når den tid kommer 🌞😍
      Ps; Somac er fantastisk 👍

      1. Jeg ønsker i alle fall å utelukke noe fysisk farlig med den CTen. Håper ikke ventelisten er alt for lang, ikke minst for alle de andre som står i køen. Somac ruler!

    4. God bedring 😊
      Håper dem finner ut hva som er galt med kroppen din❣️
      Masse lykke til ❣️Med alt som venter på deg❤️

    5. God bedring og slapp av med kjærest. Snart er det andre som får førsteprioritet hos henne vet du 🙈

      1. Kjære deg 😊 Ta godt vare på deg selv, din helse er viktig og du er helt avhengig av den er sånn nåkka lunde bra 😊 Mitt liv, min helse og vekt forandret seg totalt den dagen jeg bestemte meg for å endre mitt kosthold. Mange ondter og plager er borte 😊 Lykke til med alt 😊

    6. Så flink du er til å være akkurat den du er. Vi er så mange som er blitt “glad i ” dere i Kokkefamilien. Vi venter på neste blogginnlegg, det blir godt mottatt samme når du får tid og mulighet til å dele noen ord. Nå ser jeg på en kjempeviktig fotballkamp, noe av det viktigste i heile væla, og tenker at vi mennesker trenger hverandre som et lag , et team. Avstandsklem fra Finnskogen. Stay safe.

    7. Så bra at du får CT av hjernen, det er beroligende, og vite, eller ikke vite, mest sannsynlig så finner de ingenting, klart det er ikke noe du finner på, har hatt det jeg og, jeg kaller det som sagt “kjøringer i hodet” eller “hjerteslag i hodet” det kommer og går, går fort over, for så og komme tilbake, jeg fikk og ta MR av nakke og hodet, fikk beskjed om og ikke tenke så meget, men det er lettere sagt enn gjort, når vi har vært gjennom vonde ting, ikke akkurat likt deg, men vondt allikevel, da tenker du meget, og det blir “tenk om” og så får vi svi for dette, jeg vet hvor vondt du har hatt det, og hva dere har vært gjennom, så du MÅ senke tempoet ditt, lett og si, og vanskelig og gjennomføre, men prøv, så får du det så mye bedre med deg selv, det sa alle til meg, og du blir mer til hjelp for kjærest, og det VET jeg at du ønsker, kos dere med mat og fjernsyn i kveld.🌹🌹🌹🌹🌹

    8. Får sånne smeller eller støt i hodet hvis jeg glemmer å ta min daglige pille med antidepressiva. Håper du snart blir bedre 🙂👍

    9. Vi er fortsatt her når du er tilbake, enten det er i morgen eller om ei uka. Nu må du ta vare på dæ sjøl, og kjærest. Ønske dæ go bedring og håpe du snart e frisk igjen. Ha en fin kveld videre alle 3 🌹🌹🌹

    10. Vi er fortsatt her når du er tilbake, enten det er i morgen eller om ei uka. Nu må du ta vare på dæ sjøl, og kjærest. Ønske dæ go bedring og håpe du snart e frisk igjen. Ha en fin kveld videre alle 3 🌹🌹🌹

    11. Take care,because we care🥰kos dæ med kjærest 🧡god bedring til dæ og Lykke til med alt som kommer🥰

    12. Selv takk for at du er den du er,skriver virkelig om livet på godt og ondt! Har vært nervøs på dine egne med den (hjerneflimmeren)🤔. Godt du kom deg til fastlegen i ettermiddag. Blir vel stas å få besøk av din sønn og mor😍. Kos deg som best du kan,veldig godt at kjærest får sove godt igjen. Ha en koselig kveld😊

    13. Ta deg litt fri både fra her og der. Kroppen din sender ut signaler på at nå må en roe ned. Du har hatt en del plager i det siste. Men hjernen jobber med noe mye større, glede og frykt/redsel kjemper mot hverandre. En helt forståelig situasjon ut fra hva du har vært igjennom.
      Så mitt råd, koble ut, ta tingene som det kommer. Ja, er klisjé og lett å sitte i andre enden.. En kan ikke sette seg inn i hvordan du har det innerst inne… Vi som leser bloggen har tid til å vente. Akkurat nå er du, kjærest og lille det viktigste. Tviler at noen av oss lesere blir borte fordi om du tar en pause. Det viktigste for oss er også at dere har det bra ❤️
      Ha en flott kveld med kjærest.

    14. Lytt til kroppen!!! Du har, med alle plager, drevet deg selv altfor hardt over altfor lang tid. Kos dere med middagen og tv etterpå. Eg snakket med min datter i går kveld, riktignok er hun 25, men det er alltid så godt å høre stemmene, når eg snakker med barna mine. Joda, de er 25 og 37,men vil alltid være mine barn 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg