I natt gikk den jævla pustealarmen!

Lillebror blir 4 måneder 20. februar. På lørdag er han like gammel som storebroren ble før han gikk i forveien.

 

Og i natt gikk pustealarmen.

 

Det har det jo naturligvis gjort før også, men som regel hjelper det med et hardt slag i nyrene til mor, så sier hun “det går bra, det går bra, det går bra”.

 

I natt hørte jeg ingen beroligende ord.

 

Alarmen bare fortsatte i flere sekunder uten at hun sa noen ting. Jeg spratt opp, slo henne i begge nyrene og skalla panna inn i neseroten hennes så blodspruten sto, bare for å få en reaksjon, men ingenting. Hun lå bare og holdt hånden på magen hans og smilte til meg.

 

“PUSTER HAN???????” skrek jeg i panikk mens jeg rev store tuster av hår fra hodet hennes.

 

“Ja, men ikke vekk han” sier hun rolig. Alarmen, som på meg virket som pep frenetisk i flere minutter varte i virkeligheten ikke mer enn maks tre-fire sekunder, men jeg får panikk av alt over to sekunder. I fall i disse dager når jeg er ekstra på tuppa pga det som skjedde i 2007.

 

Har egentlig ikke gjort det skarve grann i dag. Har bare sittet og forsøkt å huske ham mens han levde, men det kommer ingenting opp. Husker ikke fødselen en gang. Alt er trolig hvisket ut og fortrengt. Alt jeg husker er natta han ble borte. Og uka før han gikk i grava. Ellers ingenting. Det er litt trist.

 

Snart er Lillebror blitt eldre. Jeg vet ikke, men jeg tror ting blir litt enklere da. Statistikken vil i alle fall være på Lillebror sin side, og det er da i alle fall noe. Når man lite har, så grabber man til seg de få beina som blir kastet ut til deg, hvor utgnagde de enn måtte være.

 

 

Til tross for alt dette er jeg i relativt dårlig humør i dag. Ja, det siste var en spøk. Flir for faen!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

17 kommentarer
    1. Føler med dere❤️ Her har pustealarmen gått flere ganger, heldigvis puster hun igjen når vi tar henne opp. Men en helt forferdelig følelse❤️

    2. Kjære dokker. Høres sikkert rart ut, at æ i etterkant kan fortelle om min drøm i natt. Drømte at æ var på besøk hos dokker, og at kjærest kom og la lillebror i armene mine. Det var noe som var hendt, og æ satt i stua hos dokker. Etter en stund sto lillebror ved siden av stolen æ satt i og glisa bredt, og så på mæ med sine store brune øyne. 🤗 Du trur sikkert st dette bare rr sprøyt, men æ er sanndrømt og åpen for ting rundt mæ. Kunne ha fortalt mye om det, men da blir det en lang fortelling. Hadde æ bodd i Alta, så kunne vi ha pratet om slikt. Æ er ingen klarsynt på noen måte, men dette er noe som følger i familien fra gammelt av. Om du tror på dette får du velge sjøl. Tenkte å skrive her tidligere i dag og høre hvordan det går med lillebror, men du kom mæ i forkjøpet. Ha en fin dag. 🤗

    3. Huff så grusomt å oppleve😢 Skjønner at du blir livredd. Godt at kjærest er rolig🥰 Ha en fin kveld😄

    4. Off, kjente det helt inni margen når jeg leste…. 🥺
      Ja, en kan flire når det går bra, men dette er ikke godt 🥵
      Håper livet (og nettene) “går seg til” igjen 🤞 God kveld (og natt) til alle 3 💕

    5. Huff huff, men bra det bare var en kort alarm, som føltes som en evighet.
      Sånme dager blir en litt tom ,å da får en la energinivået være der, blir nok en bedre dag i morra 🤞😊

    6. Huff det er ikke greit med alarmer som går. Vi hadde oksygenmetningsmåler på vårt barn og de gangene den peip gikk kroppen i helspenn og vi løp til senga og så anklagende på den som kom sist. Heldigvis var det bare barnet som rørte på seg slik at alarmen gikk av. Vi lever heldigvis fortsatt alle tre og bor under samme tak fortsatt.

      1. Uff, det er ikke enkelt.
        Hadde en gutt som våknet i fire fem tiden hver morgen som baby, da eg en morgen våknet kl ni, og han fremdeles lå helt rolig i senga, måtte eg nesten vekke ham for å være sikker på at han var i live.
        Han var det ja. Hadde bare fått seg en skikkelig natts søvn.
        Ha en frisk og våken dag videre 😉

    7. Håpe dåkker etterhvert klare å senke skuldran, men skjønne veldig godt det e vanskelig etter å ha opplevd enhver forelders største mareritt to gang!

    8. 💞 vi kan aldri fatte den angsten du opplever. Håper det slipper taket etterhvert som vinteren og mørket må vike. God dag videre til Kokkejævelkohorten. 🌞🌹

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg