Ingen svarte tilbud på Hoftepluss i dag!

Reklame | Hoftepluss

Jeg har alltid hatt et ambivalent forhold til Black Fridag. Som kunde er det naturligvis kjempeflott med masse tilbud overalt, men som Kjøpmann på Hoftepluss, der marginene fra før er ekstremt lave, så har det ikke alltid vært like morsomt å kjøre tilbud.

 

Siden det er rabatt hele året, “overalt” , så nytter det ikke med 10 eller 20% rabatt for å trekke folk. Du må fleske til med minst 30% avslag, men helst over det også. Det har jeg ikke råd til år.

 

2020 for Hoftepluss handler om å overleve, ikke om å gi bort gode matvarer for en slikk og ingenting. Situasjonen er faktisk så alvorlig at de ansatte til og med må høre med meg om å få lov til å kjøpe en pakke melk. Vi har full innkjøpsstopp. Hver eneste krone teller.

 

Derfor blir det ingen tilbud på Hoftepluss i år. Vi håper likevel du kommer innom for en hyggelig handel. Jeg holder på med barsel og nettbutikk hele uka, så jeg kan garantere deg at du vil bli tatt vel i mot av mine ansatte, som, hvis vis skal være ærlige, er langt hyggeligere enn meg.

 

Velkommen til en lys fredag på Hoftepluss med priser til å overleve av!

 

(Og du, husk å hold avstand til andre mennesker og sprit hendene før du går inn i en butikk og, kanskje viktigst for deg personlig, når du går ut igjen. God og trygg handel!)

 

 

20 kommentarer
    1. Selvsagt kan kjedebutikkene leke “blakke deg” fredag. Den enkelte butikk setter ikke prisen på det de selger selv. Det bestemmes sentralt, regnet ut fra enkelte tilbud ila året. Den som tror at butikkene gjør dette for at du skal handle billig, at de er snille meg deg, er, i beste fall, naiv. De tjener godt på totalhandelen, da kan de selge “billig”, men mer, noen dager i året.

      En nisjebutikk som Hoftepluss har ikke denne muligheten, eller, de kan skru opp prisen resten av året, men til hvilken pris? Kunden er ikke villig til å betale overpris. Kokken har også et ansvar overfor sine ansatte, et ansvar for at de, forhåpentligvis skal ha en jobb å gå til i 2021. Jeg vil påstå at han er en ansvarlig og fornuftig sjef. Hadde jeg hatt en nisjebutikk hadde jeg gått andre veien, 10 kr ekstra i dag på blakk fredag. Ekstra julelønn til mine ansatte. Tror det hadde slått godt an.

      Jeg elsker nisjebutikker, betaler gladelig litt ekstra for noe som ikke alle andre har, noe som smaker litt bedre enn det som er produsert på en fabrikk.

      1. Veldig mye sant i det du skriver. Husk likevel på at det er mange som ikke har råd til sånn mat, dyrt nisjemarked. Mange har mistet jobb og inntekt, og mange er pensjonister med sparsomt budsjett.

    2. Kunne du fylt ut litt i produktomtalen på den Villmarksdrikken i nettbutikken? Hva den er laget av og hva den smaker? Ble litt nysgjerrig på den, men fant ikke ut noe. 🙂

      1. Kommer etter hvert. Det har vært fire fullstendige kaotiske uker. Den er veldig god i alle fall, hvis ikke ville den ikke vært verdig en plass i nettbutikken 🙂

    3. Folk har lite å drive med når dere må spekulere rundt hva Kokkejævel tjener…. Sånn som han/de står på fortjener de hver krone om det så hadde vært 2 millioner i lønn👏😘 Sjalusi lenge leve, sikkert vondt for noen at folk ser muligheter og klarer å jobbe seg oppover 😘

    4. Til Gro Nilsen, min pakke tok ca.1 og en halv uke før den kom fram, laksen min hadde ikke tatt skade av det, smakte nydelig, måtte teste etter den seine postgangen, så det går nok bra til deg også🤞. Var veldig godt pakket og emballert.

      1. Da var du heldige.
        Jeg bestilte – ikke fra Kokkejævel, men en annen som selger laks – den kom til meg etter ca en uke og den var ødelagt. Lurer på om den lå for varmt på postens lager over helg.
        Så vet ikke om jeg tør prøve det mer, det er jo dyr mat.

    5. Fatter ikke hvorfor du prater om peng hele tiden?. Alle vet jo at du ikke driver med dette uten å tjene inn noe. I fjord tok du ut 1 000 000,- i lønn. Det kan jo ikke stå til så dårlig til med bedriften. Med 2 butikker, bok, blogg som gir stor uttelling på, og nettbutikk som må gå strykende, det må jaggu meg bli mye i kassa. God fredag. Forresten så handler jeg det meste på tilbud, og sparer mange tusen i året 😀

      1. Sommer så du er inne og kikker i hans personlige skatte tall siden du vet hva han tar ut i lønn. Det sier jo alt om deg nyskjerrig og slarvete kjerring og misunnelig. Har du vondt av hva andre tjener .

        1. Hans personlige skattetall har bloggeren selv offentligjort opp til flere ganger på sin offentlige blogg 😉

      2. Har du peiling på hvor dyrt det er å drive virksomheter?? Og ikke minst hvor mye arbeid det er???? Dette er en lokal småskalabedrift, ikke et ledd i en svær kjede.
        Om så han hadde en million i lønn.. hva er det i forhold til arbeidet han legger ned?…Personlig setter jeg pris på at noen klarer å stå i mot dette hysteriet som Black Friday er. Lokale småbedrifter har ikke sjanse til å være med på dette som er skapt av store kjeder. Ha en fin fredag alle som en og en spesiell hilsen til Kokkejævel med familie. Jeg heier på dere!!!

      3. Snakker vel ikke om penger _hele_ tiden, men klart, det har vært et krevende år, med nedstengning, korona, usikker julehandel og fandens oldemor.

        Jeg tjente ikke en million i lønn i fjor, og som et av sparetiltakene på Hoftepluss tar jeg ikke ut en krone i verken lønn eller utbytte, fra september og ut året. Så kan du slutte å gnæge om at jeg prøver å tjene penger når jeg driver bedrift.

      4. Fyyyy, skam dæ å gå rundt å være så misunnelig og sur.
        Dem sei at misunnelsen e større enn kjønnsdrifta, så du har vel ikkje så mykkje…
        Koffør ikkje glede dæ over at han har d bra?? Vårherre ska vette at han jobbe hardt for at d skal gå rundt.

      5. Misunnelse er et verre virus enn noe annet! 😱
        Helt utrolig hva det er mulig å lire av seg!
        Få deg en hobby eller driv butikk selv – og se hvor lenge du overlever. Hvis du i det hele tatt gidder, Sommer! Plutselig ble ordet sommer et mørkt ord.

        Heier på Kokkejævel og hans vakre Kjærest ! 🎄🤶

      6. Sommer har du noen som helst greie på å forretningsdrift? Og hvor får du fra at han tjente 1 mill i fjor. Fjorårstall har jo ingen ting med årets tall som har vært et veldig krevende år for mange virksomheter.
        Har ikke sett i noen blogginnlegg at han har sagt han tjente 1 mill. Men er det så mye når man jobber døgnet rundt. Misunnelse kaller jeg dine innlegg for. Har jeg noen gang sett at du skriver noe positivt her, not !!!!!

    6. Er litt i tvil, bestilte villaks for litt over en uke siden. Burde ikke den kommet fram . Har ikke vært i postkassa i dag, men er usikker hvor lenge den kan ligge i postsystemet uten at den blir dårlig. Tusen takk for koselig blogg, første jeg leser. God jul til dere.🤶🎅 klem fra Gro Nilsen

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg