Jeg åpner butikken igjen!

Tirsdag, (eller onsdag), etter påske skal vi prøve å åpne Hoftepluss noen timer hver dag. Planen, som endrer seg hele tiden, er å holde åpent fra 12-17, man-fre, så får vi se hvordan det går. Kommer ikke til å bruke hundre tusenvis av kroner til å bygge opp varelageret igjen, men vi kommer i alle fall til å selge fersk fisk, lokale delikatesser, bagetter og de mest populære rettene. Jeg værer en oppblomstring av viruset i ukene etter påske og jeg er slett ikke sikker på at ikke kjøpesentrene på et eller annet tidspunkt kommer til å bli stengt helt ned. Jeg tror nemlig vi er i ferd med å glede oss litt for tidlig. Dette er langt fra over.

 

Fy Fader, verdens største salat- og snackbar, er fortsatt tvangstengt av myndighetene på ubestemt tid, men det blir i alle fall ut april. Kanskje lengre. Fryktelig frustrerende at jeg, over natten, skal miste 75% av omsetningen min fordi konseptet er buffet, mens jeg ser folk fortsatt kan forsyne seg av smågodtbuffetene i butikkene. Det må da være minst like smittefarlig å plukke smågodt som koteletter og potetmos. Når livsgrunnlaget blir borte er det frustrerende når reglene er inkonsekvente. På FyFader, og andre betjente buffeter, er det betjening som kan sørge for at folk holder avstand. Betjening som kan desinfisere gripebestikk og betjening som kan sørge for at ALLE desinfiserer hendene før de forsyner seg. Har ikke sett slike tiltak i de ubetjente smågodtbuffentene.

 

Sånn, frustrasjon ute, skal straks kjøre ut og kjøpe påskeegg til Kjærest. Hun hadde selvfølgelig ordnet et digert egg til meg på spisebordet, så jeg KAN ikke være noe dårligere! Hun er alltid så flink til disse små tingene, som påskeegg, adventskalender osv. og klart det er artig for henne også å få noe tilbake. Hun ligger og sover nå og i går sto hun ikke opp før elleve, (til ferkse rundstykker, så jeg gjør noe godt jeg også), så jeg rekker å kjøre ut og orddne noe koselig til henne før hun kreker seg ut av sengen.

 

Nydelig vær i dag forresten. Skal dra og hente utemøblene som vi har hatt vinterlagret hos svigermord og sette de ut på verandaen. Nå som mastodonten er borte er det jo en ren fryd å sitte der ute når været er fint. Gleder meg allerede. Ellers er dagens plan å gjøre aller siste finpuss på boken. Er noen setninger som jeg vil perfeksjonere. Forhåndbestill gjerne boken HER. Det er fortsatt mulig å sikre seg en signert utgave til redusert pris.

 

Nei, la denne  påskeaftenen begynne! Hva heter forresten morgenen på påskeaften. Påskemorgen er jo ikke før i morgen tidlig, så det blir helt feil. Påskaftenmorgen klinger også dårlig og å stå opp til påskeaften høres skikkelig sløvt ut. Høres jo ut som man har sover bort hele dagen. Det burde finnes et ord! Samme problemet oppstår også når man står opp på julaften. Nå har regjeringen brukt så mye penger på corona at de vil ikke merke det en gang hvis de gir en ekstrabevilgning til Språkrådet slik at vi kan få løst denne ordfloken en gang for alle!

 

Ha en god påskeaften, når den tid kommer!

 

 

16 kommentarer
    1. Ny dag og tid nye muligheter 👍
      Mannen bruker å si yndlings svigermora, han har bare ei😊
      Fin påskeaften te dæ å kjærest ❤

    2. Supert at du skal åpne igjen ønske deg lykke til 😊
      Hadde jeg bodd nærmere skulle jeg vert innom
      men jeg tar det neste gang jeg er i Alta
      Jeg og skulle ha bakt men med min rygg og skulder klare jeg ikke så masse
      Får se hva hva dagen bringer
      Klemz Solklem😉

    3. Påskeaftens morgen
      Bruker det om julaftens morgen iallefall, og det funker. Blitt så gammel at jeg har slutta å dra meg i senga til det blir lunsj, langt mindre til aftens.
      Greit å ha ungdommer i hus, deilig å nyte mårraskaffen i fred uansett
      God påske, og lykke til med gjenåpninga!!

    4. Hvis du åpner Hoftepluss etter påsken, hvorfor ikke la kundene peke på hva de vil ha og så la en el to av dine ansatte mekke sammen varen…bare et forslag

        1. Lørdagsmorgen kaller jeg det i dag, med brød, stekt egg, bacon og stekte tjukke tomatskiver😍
          Jeg har hatt verdens snilleste svigermor(d), men mord derimot😱.. Glad jeg hadde far min da jeg vokste opp💖
          God resten påsken klem!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg