Jeg er ikke klar for det riktig ennå! (Ikke for at det spiller noen rolle egentlig. Er jo bare på jobb uansett, he he ;) )

Måtte stoppe bilden på vei til jobb i natt til i morges for å ta bilde. Melis på fjellene. Vi vet alle hva det betyr. Vet hva vi må gjennom. Noen gleder seg, men tror ikke det er så mange. Håper i alle fall de får den hjelpen de trenger.
Veien hjem var lang og tung. Ingen har jeg møtt.
Nå blir kveldene kjølige og sene.
Trøst meg du min venn, for nå er jeg veldig trett,
og så innbitt, inderlig alene.
Det falt meg aldri inn at mørket var så stort.
Går og tenker på alt jeg hadde fore.
Det er så alt for mye jeg skulle sagt og gjort,
men så ALT for lite jeg gjorde.
Jeg leter etter noe som kanskje har gått tapt.
Glimtet av en barndom i et minne
Sommeren er over, den er alltid like kort.
Intet varer evig noensinne.
Kanskje møtes vi i natten, før vinteren slår inn.
Før viddene er hvitkledde og øde.
Kanskje finner vi hverandre. Kanskje lærer vi å se.
At alle ting på ny en gang skal grøde.
Høststormene herjer. Sommeren er død.
Drept er lengselen og håpet
Jeg elsker kanskje mindre enn det jeg gjorde før,
men ikke mindre inderlig og såret.
Vi vet det finnes lysglimt, men høsten er så hard.
Drømmen er blitt redusert til splinter.
Send takk til hjertets venner. De er alt vi har.
Og gir oss styrke til å takle nok en vinter.
Kom til meg kjæreste, tiden er moden.
Dager blir korte og kalde.
Tenn alle lys. Kjenner pusten av natten.
Snart er det mørkt for oss alle.
Fritt inspirert av Tove Janssons “Høstvisa”
14 kommentarer
    1. Klæm tel dokker 🥰
      Vintern e den årstia æ lika aller, aller mæst ❤ Lyse e heilt magisk, det e godt å puste i iskald klar luft og heile skogen ligg under den vakraste dyna av sny ❤ Æ bi rett å slett andekti 😅
      Men æ skjønne jo at det e ikkje alle som e gla i den kvite fine tia…😁

    2. Overnatta i Alta fra i går og syntes æ så et melisdryss på de innerste fjellan. 😁 Kos dokker med sneen.

      Hilsen fra – En gang Hammerfesting, alltid Hammerfesting. 😉

    3. 👍så fint❤
      Nei, vi e vel ikke mottskelig for vinteren enda, men det e så lite vi kan gjøre med det, å heldig vis, dea har det fort blitt mye ufred.
      Fin fredagskveld 😍

    4. Nydelig dikt ❤️ Må innrømme at eg hater å se snøen krype lengre og lengre ned fjellene. Synes vintrene blir lengre kaldere og tøffere å holde ut, for hvert år….. (sikkert et tegn på at eg er 56)!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg