Jeg er rik!

Fikk endelig knotet meg til å levere skattemeldingen i går. Den har ligget og gnaget i ukevis, for jeg har måtte føre inn bilen min, de ville ha listepris som ny(2017), så matte jeg først finne ut hvilken bil jeg faktisk har. Jeg visste jeg hadde en KIA, og at det var en Sportage av en eller annen type og at det er diesel, men stort sett mer enn det ante jeg ikke. Bil er bil liksom.

 

Det er det altså ikke. Jeg husker ikke helt tallet, men etter en sjekk i går fant jeg ut at det faktisk var nesten 20 forskjellige varianter av Sportage. Til slutt fikk vi nå, med litt hjelp fra Svigerfar, resonnert oss fram til riktig bilmerke, og da jeg førte inn listeprisen dukket plutselig dette hyggelige tallet fram: 56 881 kroner til gode!

 

Jeg visste jeg i alle fall ikke ble skyldig, for jeg betaler alltid et par prosent mer enn jeg må, men det har jo vært litt fram og tilbake i fjor med opprettelse av et nytt selskap, nedjustering av lønn og hit og dit, så hadde ikke snøra peilig på hvor mye jeg kom til å få. Desto hyggeligere da å få over femti tusen kroner så rett inn på konto en tirsdag ettermiddag.

 

Hva jeg skal bruke all denne nyvunnede rikdommen på? Jo, det skal jeg fortelle deg! Vi sparer til å kjøpe oss et hus, helst med utsikt over havet og plass til ungene, samt et rom til oss hver som vi kan trekke oss tilbake til når vi er spylei hverandre. Et slikt hus koster litt i overkant av 50K, men hjelper et stykke på vei i alle fall.

 

En riktig god dag ønskes dere alle! Og håper dere har vært like lur som meg 😉

10 kommentarer
    1. Etter å ha levert NY versjon av skattemeldinga KAN man få utbetalt pengene ca 3 uker etter man har levert.
      MÅ være ny skattemelding.
      Dem kjører skatt 1 gang i uka, torsdager
      Man får melding at skatteoppgjøret er ferdig, kanskje er da pengene på konto samme dag som man får meldingen.

    2. Det måtte være fantastisk å få et sånt beløp tilbake på skatten😉. Unner deg av hele mitt hjerte hver eneste krone👌. Å betale inn litt ekstra skatt blir jo som en sparekonto,er jo mye lettere å bruke penger man har fått inn☺. Ha en strålende dag,håper du får mange kunder som kommer for å handle hos deg😍

    3. Perfekt 👌 Neste skattutregning blir ikke enklere. Boksalg og covid 19. Ønsker dere en flott vår videre. Da snøen deres smelter får vi muligens flommen… 🌞

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg