Jeg er smertefri!

Folkens, klokka er kvart over elleve, jeg har vært på jobb siden klokka seks og jeg har ikke vondt i det hele tatt i foten! Er det virkelig mulig? Hadde det ikke vært for at jeg kjenner det selv, så hadde jeg ikke trodd det. Jeg halter ikke og det gjør ikke vondt uansett hvor hardt jeg kjenner etter. Er virkelig smertehelvetet plutselig over eller er dette bare en pause? I så fall er det en pause jeg skal NYTE i fullt monn. Jeg er smertefri!

 

Dere som leser meg fast vet at jeg har spist strek smertestillende som bringebærdrops den siste halvannen måneden. Smertene har vært hinsides fatteevne og det har liksom ikke vært noe som virkelig har kunnet fjerne dem, men med et nazistrengt pilleregime der jeg dopet meg litt hver annen time, så klarte jeg stort sett å holde meg oppreist. Ikke alltid, men som regel. På fredags kveld var det imidlertid slutt på den hurtigvirkende tramadolen og jeg kjente panikken bredte seg i kroppen. Jeg hadde jo tatt maksdosen på åtte stk i døgnet i ukevis og var meget usikker på om jeg i det hele tatt ville overleve helgen til jeg igjen kunne ringe dealeren, unnskyld legen, på mandag og få ny resept.

 

Jeg bestemte meg for å bite tenna sammen og gjøre et ærlig forsøk. En slags rehab for en helg kan du si. Byttet ut Tramadol med Ibux. For å være helt ærlig merket jeg ikke noe forskjell, verken positivt eller negativt. Hadde litt abstinenser etter mangelen på tramadol, litt stressa, men absolutt til å leve meg. På søndagskvelden, og morgenen faktisk, så sluttet faktisk en av de verste bivirkningene også. Kjærest forsto ingenting, men ble glad og sa ja takk. Var en stund siden sist si.

 

Jeg har legetime i ettermiddag og hvis dette fortsetter kommer jeg ikke til å be om mer Tramadol, bare Neurontin. Jeg er på tredje uken med den og har trappet opp til nesten maksdose. Før jeg begynt med den virket ikke en gang morfin. Håper dette går mot slutten. Hadde vært deilig å reist smertefri til Oslo på tirsdag.

Var ikke dette helt fantastiske nyheter dere! Hvis dette varer så er det jo helt slutt på sutring og klaging om smerter, og føtter og rygg og skulder. Hva i all verden skal jeg klage om da??? Vel, kjenner jeg meg rett dukker det nok opp noe annet ganske så snart, he he 😉

Vi smattes!

30 kommentarer
    1. Noen dager siden dette, men det var jo akkurat hva du trengte for å komme i mål med signeringen😄 Alle gode tanker til deg og Kjærest og Datter.

    2. Huff, den dosetten så ikke bra ut. Min kjære har Alzheimer og er ikke gammel. Hun hadde smerter i kroppen uten å klare fortelle hvor så det så ut som i din dosett. Hjalp dårlig og jeg forlangte alt vekk. Løsningen ble et smerteplaster og Tramagetic Retard som er en depotablett. Nå går det fint så mye betyr ikke bedre. Lykke til.

    3. Kan det være at prolapsen har sluppet taket, og at de nervene som har ligget i klem ikke lenger gjør det?
      Et mirakel 🤔? Håper du etter hvert kan bli pillefri også! Kos dåkker me tia no. Lev i nuet ❤️

    4. Hei 😊
      Godt å høre st det går bedre med deg. Har vert innom å kikka litt i blandt.
      Men jeg lurer på… hvilke doser med neurotin er du oppe i nå og hvor ofte tar du? Jeg sliter veldig med nervesmerter høyre arm og fot etter en skade for 8 uker siden.
      Holder på å trappe opp neurotin nå men har ikke stor effekt. Prøvde lyrika også. Hjalp en del men ble dausjuk😳
      Får litt håp når jeg hører det virker for noen 😊 dette er den værste smerten jeg har opplevd!!!
      Lykke til videre med kjereste, barn, jobb, bok og helse.

      1. Jeg er oppe i fire piller tre ganger i døgnet. Jeg økte umiddelbart jeg fikk det og brydde meg ikke om eventuelle bivirkninger. Smertene var så intense at jeg var villig til absolutt alt som finnes av bivirkninger. Nå er jeg uten tramadol og det går helt fint. 🙂

    5. Så bra,da får vi 🤞,så dåkker får noen gode smertefrie dager i Oslo, du må vel sikkert ha en vedlikehold dose med bringebærdrops.
      Fin ettermiddag te dåkker.

    6. Så bra, jeg vet at Neurontin virker på veldig mange av mine pasienter💙du var bare då utålmodig i starten, flott at du ikke ga opp💙heier på deg💙

    7. Så fantastisk!!! Neurontin virker MYE bedre på nervesmerter enn Tramadol osv gjør. Har sjekka det grundig ut selv 🤣

    8. Dette var sannelig gledelige nyheter😄. For et sammentreff siden du skal til Oslo på boksignering. Ønsker deg og jentene dine en flott og opplevelsesrik tur💞. Krysser fingrene for at smertene holder seg langt unna. Eg tror no ærlig talt at du ikke trenger å være bekymret for boksalget😉. Masse lykke til 👌👍

    9. “Kjærest forsto ingenting, men ble glad og sa ja takk.” Priceless 😂
      Krysser fingra for at du forblir smertefri 🤞🏼
      Ha en strålende uke 😎

    10. Det gleder mitt sykepleierhjerte. Glad for at du var tålmodig med Neurontin. Men dersom du har tenkt å bruke Ibux daglig så må du være snill med magen. Merker du magesmerter så be din lege om å få Somac eller annet som beskytter mageslimhinnen, som du kan ta på morgenen før alt annet 😊 Husk også at du kan stoppe med opptrapping når du føler deg smertefri, gi det en uke. Ikke nødvendig å trappe mer opp dersom du ikke må. Gode tanker 🌼

    11. Høres fantastisk ut, bærre velstand med andre ord 😀🌺
      Nyt dagen og god tur til tigerstaden ✈🛫😊

    12. Så bra ,du kan ikke klage på været heller. Har hørt at dere har fint vær idag. Ha en smertefri mandag .kos dere.🤗🤗🤗😎👍👨‍🍳

      1. Faktisk, for å være helt ærlig, så liker jeg ikke så godt vær som det er nå. Det er ikke optimalt “sentervær” og ergo går det ut over omsetningen. Det beste sommerværet er duskregn, ti grader pluss og nordlig vind 😉

    13. Så bra ,du kan ikke klage på været heller. Har hørt at dere har fint vær idag. Ha en smertefri mandag .kos dere.🤗🤗🤗😎👍👨‍🍳

    14. Det er er kjensgjerning for alle som jobber i helsevesenet, at Mirfin ikke hjelper på nervesmerter. Og at ikke legen din vet det/tok hensyn til det er forunderlig. Men fantastisk at du er smertefri. Måtte det bare vare.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg