Jeg er syk!

Mange vil sikkert påstå, kanskje med rette, at det har jeg vært i mange år, men de siste dagene har det gått opp for meg også. Selv om jeg egentlig ikke har en jobb å gå til og ingenting som haster om morgenen, så våkner jeg likevel mange timer før jeg må og står opp for, i beste fall, å gjøre ting jeg ikke trenger. Ofte gjør jeg ikke noe som helst. Bare drikker kaffe og leser siste nytt om corona. Eller syr en gammel bukse. Er det normalt?

 

I dag våknet jeg litt over fire. Drakk litt vann og makket fram og tilbake i sengen slik at også Kjærest våknet. Det skulle jeg ikke gjort! Hun ble naturligvis både sur og irritert, det hadde jeg også blitt, og slo albuen med all sin kraft, og hun har voldsomt med krefter til å være så liten, rett inn i nyra mi. Jeg skrek selvfølgelig til og fikk hevnet meg med å bite henne hardt helt ytterst på puppen. Det vet jeg svir skikkelig. Trodde jeg satt henne ut av spill med den manøveren, men hun tok tak i begge ørene mine og rev til samtidig som hun skallet meg rett i nesa. Blodet fosset og jeg anså slaget for tapt og trakk meg ut av både situasjonen og sengen og kreket meg opp i stua..

 

Så nå sitter jeg her, skadeskutt, og klokka er ikke seks en gang. Ja, jeg skal en liten tur på jobb i dag for å selge varanger-reker, men det er ennå mange timer til. Jeg er fortsatt trøtt, men får ikke sove. Katta har det ene øynet åpent og gløtter bort på meg fra kurven sin. Hadde hun kunnet snakke hadde hun sagt “Dust!”. Hun har nok et poeng og det er trolig godt.

 

Leser i VG nå at tiltakene mot Corona også demper smitten av vanlig influensa. Hvert år dør det ca 1000 mennesker av influensa i Norge og 650 000 på verdensbasis. 7 i Norge og 10 000 har så langt dødd av corona i hele verden, så vi har ennå et stykke igjen før tallene for vanlig influensa er nådd. Får håpe vi ikke kommer dit, men at både corona og influensa dempes. Når verden først stenger mener jeg.

 

Ellers ønsker jeg dere en fin dag videre, spesielt dere som er rammet, enten av sykdommen direkte eller konsekvensene av den. Eller av andre sykdommer og konsekvensene av disse, for de finnes jo fortsatt i rikt monn.  Det går nok bra til slutt. På en eller annen måte 🙂

 

 

 

21 kommentarer
    1. Det e verken pent eller lurt å bite! Mye anna som e mye lurere! Bare et lite tips til en anna morran/natt du ikke får sove! 💞 Ha en fin helg i lag med alle dine, katta iberegnet! 😊Det er vårjevndøgn i dag, så nå går det nok kun riktig vei på alle måter! Helt sikker! 🌷🌷🌷

    2. Du har en utrolig livelig fantasi, jeg må le av og til over det du skriver. Ser for meg hvordan kjærest tar tak i deg og skaller deg så blodet flyter🤣😂. Neida det er nok bare din fantasi som har gått litt amok på morgenen.. du har verdens fineste kjærest tror jeg 👍😜

    3. Hverdagen nå er slik mange har det, konstante plager, husk du er ikke alene. Du er vel en av de heldigstilte nå, med bok og blogg inntekter. Jeg er også svært heldig som strikkedesigner og kan jobbe hjemme

    4. Jeg er ikke så god til å følge bloggere, en feil skal man jo ha. Har lest litt i dag, fra din blogg. Jeg har gjort det før også så jeg står ved mitt utsagn om at det må skyldes en feil hos meg at jeg ikke går rett til bloggen din som dagens første gjøremål, hver dag! Det er ikke smiger, smiger har jeg null tru på, selv om man visstnok kan skaffe seg de utroligste ting på den måten. Jeg foretrekker reine ord for penga. Reinere ord enn de du serverer skal man lete lenge etter. Jeg liker ikke å prate så mye om været heller, livet er mer interessant. Skal man kunne ha relasjoner av noen som helst slags betydning så må det reine ord til og værpraten holdes kun som en innledende manøver. I tillegg skriver du godt. Det merkes når noe er en ærlig uttalelse, enten det ligger mye tanke i formuleringen eller den kommer spontant. I en verden av høyglanspolert livsstil servert som blogg, der innholdet knapt burde vært interessant for bloggeren sjøl og i tillegg kunne sysselsatt terapeuter av ulike slag i all overskuelig fremtid er det en velsignelse å lese det du skriver, om alt. Min teori om at når noe er ekte(følt) så tåler det dagens lys. Hold frem som du stevner, det kommer dager etter disse og jeg tror faktisk de kan komme fortere enn mange frykter. Ha en fortreffelig dag, eller mange, ingen grunn til å begrense seg der.

    5. Ha en strålende dag der oppe i nord! 🌞

      Om et par timer skal jeg ut å prøve og få fatt i skalldyr. Får neppe Varangerreker, men det får stå sin prøve.
      Først skal jeg gå meg en tur og nyte noe så fantastisk som SOLSKINN!! 🌞

      Ta godt vare på hverandre og nyt helgen med Datter og Kjærest 😍

    6. Du må slutte me det tullet, det e jo i barnehage alderen vi lærer at biting ikke e lov, ingen unnskyldning at du ikke har gått i barnehage.
      Ha en superfin salgs dag for reker😊.

    7. God morgen ☀️ Men bite hardt ytterst i puppen 🥶 det er nok like smertefullt som om ho hadde tatt tak å vrid nøttern 10 omdreininger rundt 🤢 ha en flott og smittefri dag 👍😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg